אוהדי בית"ר ירושלים, רוני לוי (צילומים: רמי שלוש, ניר קידר)
אוהדי בית"ר ירושלים, רוני לוי (צילומים: רמי שלוש, ניר קידר)

דעה | תעודדו, אל תנהלו: הקהל דורש להיפרד מרוני לוי – האם מאמן אחר יזכה ל-100 ימי חסד?

לוי? שריף? קלופ? כל עוד הקהל לא ייתן למאמנים כאן שקט וביטחון, נמשיך לחכות לתוצאות שונות | טור דעה

פורסם בתאריך: 16.7.20 09:14

אלברט איינשטיין נחשב לאחד האנשים החכמים מאז ומעולם. הפיזיקאי היהודי שנולד בגרמניה ונחשב לאבי תורת היחסות, ניפק בחייו אין ספור משפטי חוכמה אלמותיים, שמלווים אותנו עד היום. אחד המוכרים בהם אומר כי לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות, זו אי שפיות.

בימים הקרובים משה חוגג צריך להחליט אם רוני לוי ימשיך לאמן את בית"ר והרשת גועשת. אוהדים רבים מצהירים כי במידה והקואץ' יישאר בבית וגן הם יוותרו על המנוי, אחרים אומרים כי לא יתנו לו רגע של שקט, ויש כאלה שסתם מקללים ומגדפים. מעטים מאוד בעד השארתו של המאמן הוותיק.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הם קושרים לו את היכולת הדלה, הם משוכנעים שהוא האחראי היחיד למשחק המרדים והם בטוחים שההעפלה לאירופה היא למרות האיש על הקווים. הם רק שוכחים שכך בדיוק הם דיברו על 90 אחוז מהמאמנים שאימנו בבית וגן בשני העשורים האחרונים. הם שוכחים שאותם מאמנים הוחלפו כאן כמו גרביים, אבל התוצאות היו כמעט תמיד זהות.

שיהיה ברור, הם צודקים בחלק מהטענות כלפי רוני לוי, אבל הם מתעלמים לגמרי מהדברים העיקרים בגינם הפכה בית"ר, תוך כדי תנועה העונה, מקבוצה נוצצת לאפורה. הם שוכחים שמיכאל אוחנה נפצע רגע לפני שריקת הפתיחה, שגדי קינדה עזב לאירופה בשיא הפריחה, שאלירן עטר נפצע מיד כשהתחיל לחורר רשתות ושעידן ורד חזר רק לאחרונה מפציעה ארוכה. בקיצור, הם שוכחים שארבעת השחקנים הכי יצירתיים של המועדון נגרעו מהסגל במהלך העונה ושינו בתכלית את הקבוצה.

לוי עמד במבחן התוצאה, כי כזה הוא: מאמן של תוצאות, לא של הרפתקאות. לוי ראה לנגד עיניו דבר אחד: המקום השלישי והשיג אותו. אולי הוא יכול וצריך היה לשחק פתוח יותר, התקפי יותר ויצירתי יותר. אולי. אבל האם מאמן אחר היה מצליח להגיע לאירופה? אני בספק. ואת זה הקהל של בית"ר חייב לזכור.


יניב בן חקון

יניב בן חקון


הוא גם חייב לזכור שבית"ר משוועת למעט שקט ויציבות, ואת זה רק הם יכולים לתת לה. אני יודע שזו בקשה גדולה מדי שכנראה לא תעמוד במבחן המציאות, אבל אם אותו קהל דעתן היה חושב פעמיים לפני שהוא מגיע לבית וגן לגדף, מעודד גם כשלא הולך, רוכש מנויים בלי התניות ונותן שקט למערכת גם ובעיקר בתקופות קשות, היה ניתן להצליח כאן.

הדור הנוכחי של האוהדים שונה. אם בעבר מחאות נגד מאמנים היו מתחילות במגרש וזולגות במקרה הגרוע למתחם האימונים, הרי שהיום הרשתות החברתיות הפכו לחממה עבור עשרות אלפי המאמנים הפוטנציאלים שמשתלחים ללא רסן במאמן, בבעלים ובשחקנים. משם הדרך לכאוס ולשינויים תכופים בצוות המקצועי של הקבוצה קצרה. וזה רע. זה רע במיוחד לקבוצה שמחפשת את דרכה ורוצה להחזיר עטרה ליושנה.

ואם אתם עדיין חושבים שלהחליף מאמנים כל יומיים זה הפתרון שסוף סוף יביא תוצאות, אתם מוזמנים לבחון את ההיסטוריה הקרובה של בית"ר, או פשוט לקרוא מה אמר על זה אלברט איינשטיין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר