חוזר להרכב - חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)
חוזר להרכב - חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)

עזרא: "ננסה לטפס השנה מקום אחד למעלה"

למרות הדרמה מסביב - חן עזרא אופטימי, ומדבר בראיון פתיחת העונה על בית"ר והנבחרת: "מקווה שיסתכלו על יכולת ולא על שמות"

פורסם בתאריך: 19.8.17 22:00

שבוע לא פשוט עובר על בית"ר, יחד עם זאת כולם מתכוננים למשחק פתיחת העונה מחר (אצטדיון נתניה, ראשון ב־21:00) מול מכבי תל אביב. בראיון מיוחד ל"ספורט כל העיר", אומר חן עזרא, קשרה של בית"ר: "אני באופן אישי לא מתעסק במה שקורה מסביב. אני בא לתת את ה־100 אחוז מעצמי במגרש, להתאמן כמו שצריך ולשמח את הקהל שלי, את המשפחה שלי ואת עצמי, וזה מה שחשוב".

כזכור, אחת הסיבות להחלפת המאמן השבוע היא התבוסה 4:0 לפלובדיב הבולגרית. "נכשלנו באירופה במבחן התוצאה. יש ימים שלא הולך כלום", מתייחס עזרא למשחק הנפל של בית"ר. "כולם רצו להצליח ולעשות הכול, אבל לצערי יש משחקים כאלה. זה קורה, זה לא נעים, ואנחנו ממשיכים הלאה. אני מאמין שניתֵן לקהל הרבה סיבות לשמוח העונה".

עד כמה החזרה של אלי אוחנה תרמה לשינוי באווירה במועדון?
"אלי נותן הרבה שקט למערכת, יותר סדר וארגון. שחקנים מתעסקים רק בכדורגל. זה עוד אחד מהדברים שהוא בא ונותן למועדון. הוא דואג שלא יהיו יותר מדי דיבורים מסביב, הוא נותן לנו להתרכז אך ורק בכדורגל. אני חושב שהוא גם מחבר את הקהל, ואפשר לראות את זה. יש יותר מכירות של מנויים, וכולם רעבים יותר לעונה הזאת. אלי אוחנה זה אלי אוחנה, והוא עושה את שלו. היה חסר סמל כזה במועדון".

אחת הסיבות לכך שטביב לא היה מרוצה מתפקוד המאמן היא שלא נראיתם טוב, בלשון המעטה, באירופה. ספגתם שמונה שערים בארבעה משחקים, והשיא היה התבוסה לבולגרים. מה קרה שם?
"קודם כול, פלובדיב היו צריכים לקבל אצלנו בבית 4ˉ5 'חתיכות' בקלות. החמצנו מלא, וברגע שלא ניצחנו אותם, היינו צריכים לשחק פתוח במשחק חוץ ולחפש גול. המשחק התפתח לא כפי שרצינו, קיבלנו שערים לא מחויבי המציאות וזה הידרדר משם. אני לא חושב שהם קבוצה טובה יותר מאיתנו".

 

חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)

חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)

ובכל זאת: שיחקתם נגד קבוצה פחות טובה וקיבלתם בראש.
"אין מה לעשות, זה הכדורגל. לפעמים אתה נקלע לימים שאתה לא מוצא את עצמך. הכול הלך שם הפוך. אנחנו לא היינו ברמה שלנו, וזה מה שקרה".

יש סיבות, לדעתך, להדחה המוקדמת?
"אין סיבות מיוחדות. התכוננו כמו שצריך, באנו במטרה לעלות שלב. זה היה מאוד מאכזב וקשה".

איך מצליחים להרים את עצמכם מבחינה מוראלית? קיבלתם הרבה ביקורות על היכולת.
"זה מבאס לעוף מהמפעל הזה, כי זה מפעל שפשוט כיף לשחק בו. אתה חווה תרבות כדורגל שאין פה בארץ, אתה מגיע לאצטדיונים גדולים בעולם, וכל שלב שאתה עובר זו חוויה. אתה עובד קשה כל  העונה בשביל להשיג את הכרטיס למפעל הזה, וכשזה נגמר אחרי שני סיבובים זה מאוד קשה. אבל אין מה לעשות, החיים ממשיכים. מבחינה מקצועית אני חושב שסיימנו את זה מהר: השגנו שני ניצחונות ועלינו לרבע גמר גביע הטוטו. הזמן עושה את שלו ואתה מבין שזה נגמר".

במשחק הראשון לא הפסקתם להחמיץ.
"שילמנו ביוקר. באירופה, אם אתה לא מנצל את הביתיות שלך ואת המצבים שאליהם אתה מגיע, ועוד מקבל שער חוץ, אתה מסתבך. אני חושב שהצגנו במשחק הראשון כדורגל מאוד אטרקטיבי, משחק פתוח, התקפי, מהיר, עם הנעת כדור טובה. אם הכדורים היו נכנסים היינו עולים שלב".

התבוסה של בית"ר באירופה היא לא הראשונה שהמועדון הבית"רי סופג. היא מצטרפת לתבוסות נגד בנפיקה, ספורטינג ליסבון, ויסלה קראקוב ושרלרואה.

 

 

איך אתה מסביר את זה שמכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב מגיעות לשלבים גבוהים ובית"ר סופגת מפלות?
"אי אפשר להשוות את מכבי חיפה לבית"ר ירושלים מבחינת המסורת באירופה. מכבי חיפה זה מועדון שהעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות, ובית"ר התחילה את המסורת הזו רק בשנים האחרונות. אם נמשיך להגיע כל שנה לאירופה, הניסיון שלנו יגדל והעתיד יהיה ורוד. צריך זמן. היינו צריכים להגיע רחוק הרבה יותר באירופה העונה".

פרט חשוב אחד השפיע, כנראה, בצורה כזו או אחרת על התוצאות האחרונות של הקבוצה: בעקבות משחקי המכבייה שהתרחשו במהלך הקיץ באצטדיון טדי, נאלצו הקבוצות הירושלמיות לארח את משחקיהן מחוץ לבירה. בית"ר שיחקה באצטדיון המושבה בשני המשחקים הראשונים באירופה, ואת משחק גביע הטוטו האחרון נגד אשקלון היא אירחה בהברפלד, ראשל"צ.

עד כמה העובדה שלא שיחקתם בטדי באירופה השפיעה עליכם?
"השפיע מאוד. לטדי יש כוח. הקהל בטדי זה משהו אחר, אווירה אחרת. היו באים 30 אלף איש לדעתי למשחק הזה".

בסיום העונה הברומטר הכי גדול של בית"ר, חסוס רואדה, עזב, והשאיר חלל גדול. עד היום אפשר לראות שאתם משלמים על כך ביוקר. עד כמה החיסרון שלו משפיע עליכם?
"אין ספק שרואדה הוא בלם איכותי, ושחקן ברמה מאוד גבוהה. הוא חסר, אבל גם היום יש לנו שחקנים טובים. לוקח זמן להתחבר – כל אחד מגיע ממקום אחר. לאט לאט אני מאמין שאנשים ייכנסו לכושר".

אתה חושב שבית"ר היתה צריכה להביא בלם במקומו?
"בדיעבד כולם חכמים. אם היינו עולים שלב ולא היינו מקבלים את הגולים שקיבלנו, לא היו מדברים ככה. יש לנו שחקנים טובים. אני מאמין שבסוף משחק ההגנה שלנו יילך וישתפר. להביא עוד בלם? זה לא התפקיד שלי להתעסק בזה".

הצטרפו לקבוצה הרבה שחקנים, בעיקר בחלק הקדמי, אך בחלק ההגנתי הצטרף רק מיקי סירושטיין, ומורי שוחרר. עם הסגל הקיים, לאן בית"ר יכולה להגיע?
"יש לנו קבוצה טובה מאוד, אך פערי התקציב לעומת באר שבע ומכבי תל אביב גדולים מאוד. בכל זאת, אנחנו ננסה לטפס מקום אחד למעלה. הכול יכול לקרות בכדורגל: אנחנו צריכים לדבר על המגרש, לעבור משחק אחרי משחק".

ביום ראשון בית"ר תפגוש את מכבי ת"א, שתגיע לאחר משחק באירופה.
"יכול להיות שיש לנו יתרון קטן בגלל שהם משחקים באירופה, אבל יש להם סגל רחב וכל מי שיעלה נגדנו הוא שחקן ברמה גבוהה. מכבי קבוצה מאוד טובה, הם ניצחו ב-8 מ- 9 המשחקים. לנו יהיה קשה כמו שלמכבי יהיה קשה. אני חושב שהמשחק יהיה טוב וכיף לצפייה".

 

חן עזרא (צילום: אורן בן-חקון)

(צילום: אורן בן-חקון)

אתה כבר יודע מה זה לפגוש אקסית, וביום ראשון עומר אצילי הולך לפגוש את קבוצתו לשעבר בפעם הראשונה.
"זה מרגש ונחמד, אבל אחרי עשר הדקות הראשונות אתה כבר נכנס למשחק ומשחק כרגיל".

מה אתה חושב על העזיבה של אצילי? הוא היה צריך להישאר בבית"ר?
"היתה לו הזדמנות ללכת לליגה הטובה בעולם, וכשיש לך הזדמנות כזו אתה לא אומר לא. הוא שחקן מצוין. אני מאחל לו הצלחה, אך לא נגדנו".

ניצחון על מכבי תל אביב זו הצהרת כוונות?
"זה לא יהיה נכון להגיד אחרי משחק אחד מה יהיה. חשוב להתחיל את העונה בצורה טובה ולצבור ביטחון. אני מאוד מקווה שנחזור עם שלוש נקודות".

אתה יודע, זה לא סיסמאות, אבל ניצחון על מכבי ידליק עוד את הקהל.
"נכון, אבל שוב – מצחיק להגיד שמחזור אחד יכול לשנות עונה. זה לא המחזור העשרים. זה חשוב אולי לביטחון, אבל זה לא אומר כלום לגבי המשך העונה".

עזבו אתכם שני שחקנים שהיו מנהיגים ועוגנים, רואדה ואיינבינדר. בית"ר נחלשה או התחזקה?
"הלכו שחקנים ברמה גבוהה, והגיעו שחקנים ברמה מאוד טובה. אני יכול רק להגיד שאם השחקנים שעזבו היו נשארים לצד השחקנים שהבאנו, בית"ר הייתה קבוצה חזקה ביותר, כזו שיכולה להתמודד גם עם באר שבע וגם עם מכבי".

אז אתה אומר שהלכו שני שחקנים שבעצם מונעים מכם להתמודד עם באר שבע ומכבי.
"הלכו שחקנים שהכירו את המערכת ותרמו לקבוצה גם מקצועית וגם חברתית, עם כריזמה ועם השפעה. אם הם היו נשארים, אני חושב שיכולנו ללכת עד הסוף. יש לנו קבוצה חזקה, ואם דן וחסוס היו נשארים היינו חזקים ביותר. יש לנו בסיס שחקנים טוב, לכן צריך לשמור על הקאדר הקיים ומדי פעם לחזק אותו בעוד שחקן או שניים".

השנה נמכרו יותר מ-4,000 מנויים, דבר שמעיד על הרבה ציפיות מבחינת הקהל. מה יש לך להגיד לו? איזו בית"ר אנחנו הולכים לראות העונה?
"אני מקווה מאוד שהקהל יקבל בית"ר אטרקטיבית, מהירה, בית"ר שרוצה לנצח בכל מגרש ובכל מקום, ולשחק כדורגל יפה. קבוצה שתיתן הנאה לקהל הכי טוב בארץ".

הקהל מקבל הרבה מחמאות כשהוא תומך בקבוצה, אך באותה קלות הוא גם 'מתהפך' על השחקנים כשאין תוצאות טובות.
"כל קהל בארץ 'מתהפך' כשהקבוצה שלו לא מצליחה, לא רק הקהל של בית"ר. גם הקהל של מכבי חיפה מתעצבן ולא שמח כשהקבוצה נכשלת, וזה חלק מהכדורגל. הקהל של בית"ר מיוחד. כשאתה משמח אותו הוא בטירוף, והוא הכי מדהים שיש. גם בהפסדים לא נעימים, אחרי חצי הגמר למשל, הם עמדו ותמכו בנו. הקהל לא מתהפך בקלות, הקהל של בית"ר התבגר. הוא עומד מאחורינו ונותן גב".

בעונה שעברה הבקעת חמישה שערים בכל המסגרות, וכרגע אתה כבר עם שני שערים. התחלת טוב את העונה. לאן חן עזרא עוד שואף להגיע?
"אני כרגע מאוד נהנה בבית"ר. מה שצריך לקרות יקרה. אני רוצה להתעסק בהווה, לנצח עם בית"ר ולקחת תואר".

אתה חושב שמגיע לך זימון לנבחרת?
"אני רוצה לחזור לנבחרת. אם אציג יכולת גבוהה אני מקווה שהמאמן יתייחס אליי כשחקן שווה, ולא יסתכל על שמות אלא על יכולת".

הזימונים היום הם לא מקצועיים נטו?
"לפעמים בארץ לא מסתכלים נטו על היכולת ועל הכדורגל. מי שיש לו יחסי ציבור טובים מוצא את עצמו לרוב בנבחרת ישראל. אני אעשה הכול בשביל לחזור לשם בעזרת יכולת טובה. הלוואי וזה יקרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר