הקהל עדיין לא מרוצה ממנו - בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)
הקהל עדיין לא מרוצה ממנו - בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

"בני לא מתאים אפילו לקבוצות מהליגה הלאומית"

אחרי ההפסד למכבי תל אביב והיכולת החלשה של החודש האחרון - בבית"ר הבינו השבוע חד משמעית: "בני בן זקן לא יודע מה לעשות"

פורסם בתאריך: 24.12.17 10:02

בבית"ר הבינו השבוע חד משמעית שהמאמן בני בן זקן לא מתאים לעסק. "נראינו כמו כלום ושום דבר נגד מכבי תל אביב", מסביר ל"ספורט כל העיר" גורם בבית"ר: "תפקיד המאמן בבית"ר גדול על בני בן זקן. הוא פשוט לא מתאים למועדון ולפי המשחק מול מכבי הוא לא מתאים גם לקבוצות מהליגה הלאומית. המעבר למערך של שלושה בלמים היה בלתי מובן בעליל, גם בשל מה שקרה במגרש וגם בשל העובדה שכל השבוע הוא לא תרגל מערך כזה אפילו פעם אחת. בני בן זקן לא ידע מה לעשות".

 


 


 

 

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)


 

אותו גורם מוסיף ומבקר את ההכנה של הקבוצה למשחק מול מכבי ומספר: "ביום שני, כשהיינו בבית מלון, הוא עשה תדריך וידאו של שבע דקות בלבד. לא כך מתכוננים למשחק נגד מכבי תל אביב. גם לפני זה לא עבדו עם השחקנים על הכנה טקטית, הם לא היו מוכנים ללחץ של מכבי תל אביב".

 


היה מבסוט מארבייטמן - אלי אוחנה (צילום: אורן בן־חקון)

אלי אוחנה (צילום: אורן בן־חקון)


 

שבוע לא קל עבר על בית"ר לאחר ההפסד למכבי תל אביב. אלה ימים של תחושות קשות מאוד בבית וגן, בעיקר בשל היכולת החלשה להחריד שהפגינה הקבוצה במחצית הראשונה, כשגם בשנייה, למרות שיפור מסוים, שחקני הקבוצה לא ממש תפקדו ולא בדיוק איימו על השער של פרדראג ראיקוביץ'.

בית"ר, כידוע, נראתה למשך דקות ארוכות מאוד אבודה לחלוטין. השחקנים לא הצליחו להסתדר עם הלחץ של מכבי, היו אובדי עצות מול אלי דסה באגף ימין, מול ההצטרפות להתקפה של אבי ריקן ומול דור מיכה, שעשה ככל רצונו על כר הדשא. עם השריקה להפסקה התפרץ התסכול של כ-20,000 אוהדי בית"ר, שרבים מהם החלו בקריאות 'תתפטר' לעבר בן זקן, שנראה היה כי הוא לא מבין את ההתרחשויות ולא עשה שינוי שהיה מתבקש, כשגם המעבר למערך של שלושה בלמים רק חיזק את השליטה של מכבי במרכז המגרש.

 

 

גם שחקני בית"ר ביקרו השבוע את ההכנות הטקטיות ואת האימונים של בן זקן. כך למשל אומר השבוע שחקן בבית"ר ל"ספורט כל העיר": "אנחנו פשוט קבוצה לא מאומנת. וזה עוד לא הכל, ניהול המשחק הוא גם לא הצד החזק של בני. כולם ראו בדקות הראשונות שמרכז השדה שלנו לא קיים, אז איך אפשר להסביר את הוויתור על קלטינס באמצע והמעבר לשלושה בלמים, שזה מערך שבכלל לא תרגלנו באימונים? פתאום קלטינס עבר לעמדת הבלם בלי שום הסברים של מי סוגר את מי ולאן השחקנים האחרים זזים. במחצית השנייה, כשחזרנו לשחק עם שני בלמים ושלושה קשרים הצלחנו להשיג שליטה, אבל למרבה הצער זה היה מאוחר מדי".

 


בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)


 

שחקן אחר בבית"ר מוסיף ומתייחס להכנה שהעביר בן זקן לפני המשחק: "ככה זה נראה כשאנחנו לא עובדים טקטית באימונים ולא מתרגלים שיטות משחק. לפני המשחק היתה אסיפה טקטית ככה בקטנה, לא משהו שאפשר היה לעבוד איתו או להבין אותו".

"היה דיבור על כך שבני לא מתאים", טוען עוד שחקן בבית"ר. לא יכול להיות שאנחנו נראים ככה ועוד בטדי. אצל אלי כהן שחקנים היו חוששים, אבל עם בני זה כל אחד ומה שבא לו". אותו שחקן מציין כי "גם שיטת משחק אין. עם שרון מימר וגם אצל גילי לבנדה היינו עושים לחץ גבוה, וזה נפסק. אני חושב שתפקיד המאמן בבית"ר גדול על בני. אני לא מבין אותו, הרי הוא קיבל הזדמנות לאמן את בית"ר – אז למה לא לנצל אותה? חבל שאיבדנו נקודות יקרות".

וזה עדיין לא הכל. בבית וגן היה מי שהתייחס השבוע ליחסים בין הצוות המקצועי, כשבעיקר אמורים הדברים לקשר בין בן זקן לעוזרו גילי לבנדה.

"אפשר היה להרגיש את הריחוק בין בני לבין גילי בשבועות האחרונים", מספר שחקן אחר בבית"ר. "גילי כמעט ולא התערב באימונים, עמד רחוק מבני בזמן האימונים ונראה היה לא מעורב. בני עשה הכל לבד, אפילו סידר לבד את הקונוסים. גם במשחק מול מכבי תל אביב זה בלט. במחצית בני דיבר איתנו, וכשהוא סיים הוא נכנס לחדר שלו ורק אז גילי דיבר איתנו ועודד את כולם. גילי היה זה שאמר לנו שאפשר עוד לחזור למשחק והוא זה שאמר לנו להפעיל לחץ על שחקני מכבי כמו בתחילת העונה. בני לעומת זאת אמר לנו להישאר מאחורה, לשחק על מתפרצות, אבל כל השחקנים הבינו שכדי לחזור למשחק אסור לנו להמתין מאחור. חבל שזה היה מאוחר מדי ולא הספיק. צריך לקוות שהנקודות האלו לא יעלו לנו ביוקר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר