דוד קלטינס (צילום: ניר קידר)
דוד קלטינס (צילום: ניר קידר)

הערב, משחק העונה: קלטינס יחזור להרכב?

התלבטות האם לוותר על וארן או סאבו? גולדברג עשוי שוב לפתוח בעמדת המגן השמאלי

פורסם בתאריך: 25.2.18 11:32

בבוקר של יום רביעי שעבר, בעוד השחקנים נהנים מיום מנוחה לאחר הניצחון מול בני יהודה ביום שני האחרון, החל הצוות המקצועי של בית"ר בראשות המאמן בני בן זקן לעבוד על ההכנה הטקטית לקראת המשחק הערב, ראשון. הרי לא בכל יום ממתין לבית"ר משחק עונה כמו זה שממתין לצהובים ביום ראשון נגד הפועל באר שבע (21:00 באצטדיון טרנר).

ההכנה הזו באה לידי ביטוי כבר באימון של יום חמישי, אז הבינו גם שחקני בית"ר כי הצוות המקצועי מתלבט בין שני מערכים שונים – האחד מערך של שלושה בלמים, והשני, שבו צפויה לשחק, הוא פחות או יותר המערך שאיתו משחקת הקבוצה בחודשיים האחרונים עם שינויים קוסמטיים פה ושם, כשבכל מקרה צפויה בית"ר לצופף את מרכז השדה כדי להקשות על באר שבע.

מעבר להתלבטות הזו, שדי הוכרעה כאמור, נשארו הסוגיות הפרסונליות. מי שיחזור ככל הנראה להרכב הוא דוד קלטינס, כשהמאמן בן זקן ועוזריו מתלבטים האם זה יהיה במקום אריק סאבו או במקומו של אנתוני וארן. במידה שמי שיפתח על הספסל יהיה וארן, סאבו יוסט לעמדה של מתחת לאיתי שכטר, ואילו קלטינס יהיה אמון על האגף הימני בקישור האחורי וזאת בכדי לסייע לאנטואן קונט במשימת הסגירה של טוני וואקמה.

 

התלבטות נוספת שישנה לצוות המקצועי היא האם להמשיך עם שון גולדברג, שקיבל מחמאות על היכולת שהפגין נגד בני יהודה, או להחזיר להרכב את מרסל הייסטר, שדי אכזב במשחק נגד הפועל אשקלון וסופסל לאחריו. בחירה בגולדברג ההגנתי יותר נראית סבירה יותר, אך האופציה של הייסטר המהיר וההתקפי יותר נלקחת בהחלט בחשבון.

 


דוד קלטינס (צילום: ניר קידר)

דוד קלטינס (צילום: ניר קידר)


מהסגל ייעדר הקשר הברזילאי ז'אורז'יניו שעדיין לא החלים מהפציעה בברך. גם עידן ורד, שבבית"ר קיוו שיהיה בסגל, יצפה במשחק מהיציע שכן הוא עדיין לא בכושר משחק מספק. מנגד, החלוץ דייוויד בויסן כץ צפוי להיכלל בסגל לאחר שהחלים מדלקת אוזניים והתאמן השבוע כרגיל.

"אנחנו באים באנרגיות מטורפות ויש התרגשות גדולה מאוד לקראת המשחק", מציין שחקן בבית"ר ומוסיף: "אנחנו נצטרך לעבוד מאוד קשה במשחק ולהאמין שאפשר לחזור עם ניצחון".

שחקן נוסף בבית"ר מציין כי "אנחנו צריכים לבוא מרוכזים מאוד ולנסות לנצח במאבק על כל כדור. יהיה קשה לנצח בבאר שבע, אבל בתקופה הטובה שבה אנחנו נמצאים בהחלט אפשר לעשות תוצאה טובה".

כך או כך, בבית"ר יש גם מי שמסתכל קדימה יותר, אל המשחקים שאחרי הפועל באר שבע, אז תשחק בית"ר מול הפועל עכו והפועל רעננה, שנחשבות יריבות נוחות. אך גורם בקבוצה טוען כי "מדובר על שני משחקים מאוד קשים. אפשר לראות מתחילת העונה שדווקא נגד הקבוצות הקטנות קשה לנו יותר".

דריכות אצל האלופה

לא רק בבית"ר מגדירים את המשחק ביום ראשון כמשחק עונה אלא גם בבירת הנגב, יש תכונה גדולה בעיר לקראת המשחק, כשאצטדיון טרנר צפוי להיות מלא לאחר שכל הכרטיסים למשחק נמכרו גם כשמתוכם כ-1,500 מאוהדי בית"ר ובאיצטדיון צפויים להיות למעלה מ-14 אלף אוהדים. מבחינה מקצועית מאור מליקסון ובן סהר, שנעדרו בשבועות האחרונים מפציעה, שבו השבוע לאימונים מלאים וצפויים להיות בסגל, כשג'ון אוגו שסוחב עונש הרחקה של 4 משחקים בעקבות התקרית עם השופט לירן ליאני במשחק מול מכבי תל אביב ייעדר מהמשחק.

"אנחנו מרגישים את משחק העונה באוויר. "טוען גורם בבאר שבע בשיחה "כל העיר" ומציין: "אנחנו כבר מיום שלישי שעבר חזרנו להתאמן ומתרכזים בבית"ר. אנחנו יודעים שבית"ר לא היתה שנים במאבקים של משחקי צמרת יש לנו יתרון בזה שאנחנו משחקים בבית".

"בבאר שבע יש טירוף, אבל כשבית"ר מגיעה יש טירוף גדול יותר", אומר גורם בהפועל באר שבע.

שחקן בבית"ר מדגיש כי מדובר "במשחק עונה. אני בטוח שיהיה טירוף ואווירה טובה עם משחק מעניין, אם בית"ר תנצח זו תהיה הצהרת כוונות מצידם, למרות שהיא הצהירה ממזמן שהיא רצה לאליפות, הם לא מדברים על זה כי זה חלק מטקטיקה, היא מגיעה למשחק מהמקום השני, אין ספק שיהיה משחק מרתק".


דן איינבינדר (צילום: שרון בוקוב)

דן איינבינדר (צילום: שרון בוקוב)


מי שעבורו צפוי להיות משחק פיקנטי הוא דן איינבינדר, שכבר חווה העונה שני משחקים במדי הפועל באר שבע מול בית"ר, קבוצתו הקודמת, ופעמיים לא הצליח לנצח את האקסית. (הפסד 3:0 בגביע הטוטו ו-2:2 בטדי בליגה) ועבור הקפטן הבית"רי לשעבר – משחק מול קבוצת האם מרגש במיוחד, כשגם הפעם ככל הנראה צפוי להתמודד מול שריקות בוז מצד קהל אוהדי בית"ר בכל נגיעה שלו בכדור.

"דן התמודד בטדי בסדר עם השריקות לעברו, הוא שיחק טוב", טוען גורם אחר בהפועל באר שבע, "הוא מתמודד עם זה כי אין ברירה". כזכור, בתום העונה שעברה איינבינדר סיים את חוזהו בבית"ר, ולא קיבל הצעה כספית מאלי טביב להמשיך במועדון, ובכך היה צריך לחפש קבוצה אחרת שתהנה משירותיו – הפועל באר שבע. לעומת זאת, מי שכן קיבלו הצעות להמשך דרכם בקבוצה, הם עידן ורד שסגר לשלוש שנים במועדון ואיתי שכטר שקיבל הצעה לשנה נוספת.

"זה ממש לא מציק לדן", אומר חבר קרוב של איינבינדר, "הוא יודע שמי שמחליט רואה לנכון להציע לשחקן כזה לא להציע, זה בסדר וזה לגיטימי. בית"ר מתמודדת מצוין בצמרת למרות העזיבה של דן והם נראים מעולה אנחנו צריכים לראות עד איפה זה יחזיק יכול להיות שזה יהיה יותר ממה שזה היה בשנה שעברה ויכול להיות שזה ייגמר במקומות 4-3. דן בסופו של דבר רוצה לקחת אליפות בבאר שבע. אם בית"ר בסופו של דבר תיקח אליפות הוא כמובן יהיה שמח בבשביל החברים שלו ובשביל האוהדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר