בני בן זקן, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)
בני בן זקן, מאמן בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

"בסוף בני עוד יביא דאבל ויצחק על כולם"

מחמאות מקיר לקיר למאמן בית"ר, שרק לפני כמה חודשים היה בדרך החוצה מהקבוצה. "הוא נותן המון ביטחון"

פורסם בתאריך: 22.3.18 12:47

"רק שעות בודדות לפני תחילת המשחק נגד מכבי נתניה ידענו שאנחנו הולכים לשחק במערך שונה ממה שאנחנו רגילים", משחזר השבוע שחקן בבית"ר את ההכנות שקדמו לניצחון החשוב שהשיגה הקבוצה במסגרת המחזור הראשון של הפלייאוף העליון. "מגיע לבני בן זקן את כל הקרדיט על כך שהגענו מוכנים למכבי נתניה ושידענו להפתיע אותם", ממשיך ואומר השחקן. "הם לא התכוננו למערך הזה".



אם כן. מהפך. אחרי שספג ביקורות רבות, מצד התקשורת, כולל זה שאתם קוראים כעת, מצד גורמים שונים במועדון, מצד האוהדים וגם מצד חלק לא מבוטל מהשחקנים, מאמן בית"ר בני בן זקן זוכה השבוע למחמאות כמעט מקיר לקיר, גם על הדרך והשקט שבה הוא מוביל את הקבוצה ובעיקר על הניצחון הגדול נגד מכבי נתניה במוצ"ש, משחק שהוגדר על ידי רבים בבית וגן כאחד החשובים של הקבוצה בשנים האחרונות.

ובן זקן אכן הצליח להפתיע את כולם. כשעה וחצי לפני תחילת המשחק, כשפורסמו ההרכבים של שתי הקבוצות, הופתעו לראות כי הספרה 16 החליפה את הספרה 18 בהרכב בית"ר, וכי וחן דילמוני, שלא ראה דשא בליגת העל כבר חודשים ארוכים, נכלל בהרכב הבית"רי במקומו של חן עזרא. בהמשך, כשהשחקנים הסתדרו על כר הדשא, אפשר היה לראות את ההפתעה הנוספת שהכין בן זקן לסלובודן דראפיץ' – מערך של שלושה בלמים – טל כחילה, מיקי סירושטיין ושון גולדברג – ושני שחקני קו – דילמוני משמאל ואנטואן קונט בימין. עד כמה משמעותיים היו השינויים יעידו דקות הפתיחה של המשחק, שבהם שלטה בית"ר ללא עוררין על המתרחש בכר הדשא, בעוד שחקני נתניה נראו אבודים.

"בני כנראה למד הרבה מהמשחק הקודם", מוסיף ומפרגן גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "אפשר היה לראות את הלחץ שהפעלנו בחלקים נרחבים על המגרש, והשער המהיר שלנו הגיע בזכות ההעמדה הטקטית שבן זקן בחר בה. גם בחצי השני, כשמכבי נתניה עשתה חילוף במרכז השדה, בני ידע להגיב בזמן והכניס את חן עזרא במקומו של דילמוני, מה שסייע לנו להביא את השער השני לכדי מימוש".

בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

בני בן זקן (צילום: אורן בן-חקון)

המחמאות הללו, כאמור, מגיעות אחרי תקופה ארוכה שבה ספג המאמן קיטונות של ביקורת והשמצות, וזאת למרות שהשורה התחתונה שלו – התוצאות – היו מצוינות. גורמים שונים בבית"ר ביקרו את תפקודו של המאמן והצהירו שהוא אינו מתאים לבית"ר, עד כדי כך שלפני חודשיים הוא כבר היה בדרך החוצה מהמועדון. כיום, חודשים ספורים לאחר שיחה קשה שערך נציג הבעלים אלי אוחנה לבן זקן, שבסיומה החליט שלא להיפרד ממנו, הקולות כבר שונים וכולם מבינים שבן זקן מצעיד את בית"ר לאחת העונות הכי גדולות שלה. בוודאי שבעשור האחרון.

"בסוף בני עוד יצחק על כולם ויביא דאבל למועדון", מדגיש שחקן אחר בבית"ר ומוסיף: "כל היופי הוא שמדובר במאמן שקט, צנוע, שלא שומעים אותו. הוא נותן המון ביטחון בשקט שלו. אני מאוד אוהב את בני והוא עושה עבודה מעולה מאז שהוא הגיע למועדון. אני מקווה שנזכה איתו בתארים שאנחנו רודפים אחריהם".

ובית"ר אכן נמצאת חזק מאוד בתמונת הדאבל. ביום ראשון הבא, 1.4, תשחק הקבוצה בחצי גמר גביע המדינה נגד הפועל קרית שמונה (20:50 באצטדיון סמי עופר), כשניצחון יבטיח לה משחק גמר ביתי בטדי. בליגה רחוקה הקבוצה רק נקודה אחת מהמקום הראשון, כשבמחזור הבא, שיתקיים שלושה ימים אחרי חצי גמר הגביע, תצא בית"ר למשחק העונה שלה נגד הפועל באר שבע בטרנר.

המספרים של בית"ר תחת הדרכתו של בן זקן ממחישים אולי הכי טוב את הסיפור. אם מוציאים את המשחק הראשון שבו הוא עמד על הקווים – ההפסד לבני סכנין במחזור השישי שאליו הוא הגיע אחרי שהעביר בקושי חצי אימון ולא היה זה שקיבל את ההחלטה לספסל את בוריס קליימן – מאזן הליגה של בן זקן מרשים ביותר: 15 ניצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, עם מאזן שערים מדהים של 49 כיבושים כיבושים לעומת 24 ספיגות.

ההצלחה של הקבוצה עם תחת הדרכתו של בן זקן לא נעלמה גם מעיניהם של אוהדי בית"ר אשר בשבועות האחרונים החלו מעריכים אותו יותר ויותר. במשחק נגד מכבי נתניה כבר הגיעה החותמת הסופית, כשהמאמן נקרא להגיע אל האוהדים כדי לשבת עם השחקנים על כר הדשא ולחגוג.

"אין ספק שזה משמח, ומעיד על העבודה הקשה שעשינו ושאנחנו עושים", התייחס במהלך השבוע האחרון בן זקן בשיחות סגורות שניהל עם אנשי בית"ר. "משמח מאוד שהקהל רואה את ההצלחה של הקבוצה ואת העבודה הקשה שאנחנו עושים".

"אני קורא לא מעט פוסטים של אוהדים ברשתות החברתיות על כך שאנחנו לא משחקים כדורגל מספיק אטרקטיבי", מספר שחקן בבית"ר, "אבל מה אתם רוצים? בית"ר בשנים האחרונות שיחקה כדורגל אטרקטיבי וסיימה במקום השלישי והרביעי, 'בסבבה שלה'. זה מה שאתם רוצים? אין מה לעשות: אם אתם רוצים מקום ראשון, יהיו גם משחקים כאלה, שבהם צריך לשמור על תוצאה ולשחק חכם ולא יפה לעין. בני קלט ששיחקנו יותר מדי פתוח, ועכשיו אנחנו מצליחים לשמור על רשת נקייה, ובכמה משחקים. צריך להוריד בפניו את הכובע. בשורה התחתונה הוא יכול להביא דאבל למועדון ולצחוק על כולם".

שחקן אחר בבית"ר מציין כי "אנחנו אולי לא משחקים מספיק אטרקטיבי ולא מציגים כדורגל יפה מאוד, אבל בית"ר ירושלים מנצחת בסופו של דבר וזה המבחן האמיתי".

 

 

לדברי גורמים שונים בבית וגן, אחד השינויים שהובילו להצלחה המקצועית של הקבוצה בחודשים האחרונים וגם של בן זקן, היא אותה שיחה שערך אוחנה לצוות, רגע לפני שהוא שולח את המאמן הביתה. בשיחה השתתפו אוחנה, בן זקן ועוזר המאמן גילי לבנדה, שיחסיהם לא היו טובים באותו הזמן.

"השיחה ויישור ההדורים בין בן זקן לגילי מאוד תרמה לשינוי שחל בקבוצה", מדגיש גורם בבית וגן ומציין: "יש ביניהם שיתוף פעולה טוב הרבה יותר מאז מה שקרה. גילי עצמו בא יותר לידי ביטוי בפן המקצועי, ולעיתים הוא אחראי על תרגילי ההתקפה וכמובן על המצבים הנייחים. הוא גם מודע למעמדו ולא בולט יותר מדי לעומת בני, ואפשר לראות את זה בתוצאות האחרונות של הקבוצה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סמי

    מישהו זוכר את האליפות הראשונה בתקופת ארקדי? מאמנים הוחלפו כמו גרביים, אבל לא ראינו תוצאות. ואז בא יוסי מזרחי. סמל ביתרי. הביא את התוצאות. את הנקודות ואת האליפות. עם כדורגל לא הכי ארקטיבי בעולם, אבל יעיל. אז היום אין לביתר את הכסף של ארקדי, או הסמכות והרזומה של יוסי מזרחי, אבל יש את בן זקן שעושה אותו דבר: כדורגל יעיל, שמביא נקודות, ואינשאללה יביא גם את האליפות והגביע בסוף העונה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר