אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)
אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

קריאף: "אנחנו משתדלים לא לתת למה שקורה להשפיע עלינו"

אופיר קריאף מנסה לא לתת לחוסר הוודאות סביב בית"ר להשפיע עליו: "בסופו של דבר יהיה כאן סגל ראוי". ראיון

פורסם בתאריך: 21.6.18 13:45

עננה גדולה של חוסר ודאות אופפת את ההכנות של בית"ר ירושלים לעונה הבאה. האימונים אמנם החלו לפני עשרה ימים, אבל הסגל רחוק מלהיות מושלם, כשבנוסף שחקנים שנמצאים בו כיום דוגמת עידן ורד ואריק סאבו עשויים להימכר.

כל זה מגיע חודש וחצי בלבד לאחר סיום אחת העונות הטובות שידעה בית"ר ירושלים בעשור האחרון, עונה שבה הקבוצה רצה בצמרת ונאבקה עד הסוף על האליפות ועל גביע המדינה. העונה שעברה, כידוע, הסתיימה במפח נפש גדול, עם הפסד האליפות והפסד בגמר הגביע.

  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"מה שהיה בסיום העונה שעברה זה פספוס גדול מבחינתנו", מציין אופיר קריאף בראיון ל"ספורט כל העיר". "אבל זה היסטוריה. פתחנו עונה חדשה ואנחנו כבר עם הפנים למשחקי מוקדמות הליגה האירופית שיחלו בעוד שלושה שבועות".

בינתיים זה לא נראה טוב. עזבו לא מעט שחקנים, המצב הכלכלי לא מזהיר והאוהדים הודיעו על החרמת משחקי הבית בעונה הקרובה. עד כמה זה משפיע?
"אנחנו מנסים לא להתייחס למה שקורה מסביב. אמנם עזבו הרבה שחקנים טובים ובכירים, כאלה שהיו עוגן בחדר ההלבשה ואנחנו מתגעגעים אליהם ומרגישים בחסרונם. אבל נשארו כאן שחקנים טובים כמו עידן ורד, אריק סאבו, יאקוב סילבסטרה ואנתוני וארן. בנוסף יש את איתמר ניצן וקרלוס קוויאר ואני בטוח שיצטרפו עוד שחקנים. תהיה קבוצה טובה. בנוגע לאוהדים, אנחנו כמובן מקווים שכמו תמיד הם יתמכו בנו כמו שהם עושים תמיד".

ובכל זאת, איך מתמודדים עם חוסר הוודאות סביב הקבוצה?
"אנחנו מנסים להתנתק מכל רעשי הרקע ולהתרכז באימונים ובכדורגל. משתדלים לא לתת למה שקורה בצד להשפיע עלינו".

קריאף, כמעט מיותר לציין, הוא בית"רי מבטן ומלידה, אחד שגדל על בית"ר ירושלים והיה דמות קבועה ביציעים עד שהפך לשחקן. כיום, כשהוא הפך לאחד השחקנים הבכירים והמנוסים, הוא יודע שהוא צריך לקחת יותר אחריות. "בסך הכל, יש קבוצה מאוד מגובשת. כולנו חברים טובים גם מחוץ למגרש", הוא מציין. "אבל כמובן שתמיד אהיה שם בשביל מי שיצטרך אותי בין אם זה על המגרש ובין אם מחוצה לו. אני רוצה לעזור לחברים שלי ולבית"ר כמה שיותר".

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

אופיר קריאף (צילום: ניר קידר)

מהן המטרות לעונה הקרובה?
"אני לא אוהב להסתכל רחוק מדי. המטרה הקרובה היא המשחק הראשון באירופה בעוד שלושה שבועות. אנחנו נעבוד קשה, נתגבש ונגיע למשחקים הראשונים מוכנים. זה כרגע מה שחשוב".

בינתיים חסר עומק בסגל והאימונים מתקיימים עם לא מעט שחקנים צעירים. איך זה משפיע על ההכנות?
"אני מאמין שבקרוב יצטרפו עוד 3-2 שחקנים, שיחזקו את הסגל. אבל חשוב לציין שככה זה בכל פתיחת עונה, חוזרים מושאלים ומצטרפים שחקני נוער. לדעתי זה מבורך ואפשר רק לקוות שיותר ויותר שחקני נוער שגדלו במועדון יוכיחו את עצמם וישתלבו בקבוצה. אני מאמין שבסופו של דבר יהיה כאן סגל ראוי".

אלי אוחנה מדבר אתכם לא מעט, מה אתם שומעים ממנו?
"אלי אוחנה תמיד מגיע עם אמונה. בשיחה הראשונה הוא הדליק והטריף אותנו, והבנו ממנו שבאמת הולכת להיות קבוצה טובה ושאנחנו הולכים לרוץ קדימה. הוא מאמין בנו מאוד וזה דבר חשוב מאוד. אחרי השיחות איתו קשה שלא להאמין שיש לנו קבוצה טובה. אנחנו רק מקווים שנגיע מוכנים למשחקים הראשונים באירופה ונעלה לשלב הבא. אחר כך נתקדם תוך כדי תנועה".

 

בינתיים זה לא נראה הכי טוב. מרסל הייסטר למשל מסרב להגיע.
"מרסל חבר טוב שלי. דיברנו הרבה בימים האחרונים והמלצתי לו לחזור. אני מקווה שהוא יעשה את ההחלטה הנכונה ויחזור לישראל. הוא שחקן מאוד חשוב גם בפן המקצועי וגם בחברתי. אנחנו מאוד אוהבים אותו ואנחנו מקווים שהוא יחזור אלינו כמה שיותר מהר".

מביא הרבה טירוף - גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

מביא הרבה טירוף – גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

עבור קריאף ההגעה של גיא לוזון לבית"ר היא סוג של סגירת מעגל. הקשר מכיר מקרוב את המאמן, כשהשניים שיתפו פעולה בנבחרת הצעירה של ישראל באליפות אירופה לנבחרות צעירות בשנת 2013.

"עשיתי אצל גיא התקדמות גדולה", אומר קריאף, "אני אוהב ומעריך אותו מאוד גם כמאמן וגם כבנאדם. הלוואי ונצליח להמשיך את ההצלחה שהיתה לנו בנבחרת הצעירה גם בבית"ר".

"גיא מאמן מאוד דומיננטי ואנחנו מרגישים אותו מאוד באימונים", מוסיף קריאף. "הוא חי את המשחק, הוא מגיע עם המון תשוקה והוא גם מאוד רוצה לחזור וליהנות מכדורגל. יש לנו משימה משותפת ואני מקווה שכולנו נהנה מהעונה הקרובה".

ולמרות זאת, הוא לא הצליח בהפועל תל אביב ובמכבי חיפה?
"אני לא חושב שגיא צריך להוכיח משהו. כולם יודעים מה הוא שווה. הוא הצליח בנבחרת האולימפית, בבלגיה לקחו לו בשנייה האחרונה את האליפות. הוא מאמן מצוין והיתרון שלו שהוא מגיע תמיד עם אותה תשוקה".

מהן המטרות האישיות שאתה מציב לעצמך העונה?
"השאיפה זה להמשיך להתקדם. לשפר את הפרמטרים שאני צריך כדי להיות שחקן שלם יותר וטוב יותר. והכי חשוב, להתקדם למעלה עם בית"ר".

לסיום, בית"ר יכולה לשחזר את ההצלחה של העונה שעברה?
"אני לא יודע מה יהיה, אבל אני כן יכול להבטיח שאנחנו נבוא לכל משחק וניתן את ה-100 אחוז שלנו. הלוואי שנוכל להתברג בחלק העליון של הטבלה וכמו בשנה שעברה להתמודד על כל התארים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר