מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)
מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)

"אם הוא חוזר בריא – בית"ר הרוויחה בגדול"

מאור בוזגלו הוא אולי הרכש הנוצץ ביותר של בית"ר העונה - אך שאלת כשירותו מרחפת. "זה לא יהיה מאור שלפני הפציעה, אך הוא אינטליגנט מספיק"

פורסם בתאריך: 30.8.18 08:22

ב-19 באוגוסט, כמה שעות לאחר מסיבת פתיחת העונה של אוהדי בית"ר בבית וגן עם הבעלים החדש משה חוגג, הודיע המועדון על הצטרפותו של הקשר מאור בוזגלו, בהחתמה לעונה אחת – החתמה של שחקן שלא שיחק מאז נפצע בברכו אי שם בחודש דצמבר 2017, עוד במדי מכבי חיפה. הוא הצטרף לבית"ר לאחר שעבר ניתוח נוסף בברך, הפעם בלונדון, והתחזיות הן שהוא יחזור למגרשים רק לקראת סוף חודש אוקטובר, בסמוך למחזור השישי.



בוזגלו (בן 30) חזר, כידוע, לשחק בעונה שעברה במכבי חיפה, אך בשורותיה הספיק לרשום רק חמש הופעות ליגה. פעם אחת בלבד הצליח להשלים 90 דקות על המגרש, ומתחילת ינואר 2017 השתתף רק ב-19 משחקים רשמיים. דווקא מול הקבוצה שבה שיחק במשך ארבע שנים, הפועל באר שבע, הוא נפצע באותה הברך.

עוד לפני כן, במהלך ארבע השנים בהפועל באר שבע, כבש הקשר המצוין 36 שערים, בישל מספר לא מבוטל של שערים והיה אחראי ישיר לשתי אליפויות ברצף של הקבוצה, ואף לניצחון היסטורי של האדומים-לבנים מבירת הנגב על אינטר, בסן סירו שבאיטליה. כשהיה בריא, נחשב בוזגלו לאחד השחקנים הישראלים הטובים בזמנו, אך הפציעות גרמו לו להישאר רחוק מאור הזרקורים, ודרשו ממנו שיקום ארוך.

השאלה הגדולה ביותר שכולם שואלים כעת היא: האם הוא יוכל לחזור להיות השחקן שהיה?

"הפרשנות היא יותר רפואית, אינדיווידואלית. זה תלוי באדם עצמו – איך הוא מתגבר על הפציעה", מתייחס לנושא אלי כהן, 'השריף', מאמנה לשעבר של בית"ר. "זו פציעה לא קלה, ואני מבין שזה ניתוח שני באותו מקום. זו דרגת סיכון גבוהה מאוד. אני מאחל לו שהניתוח הצליח ושהוא יחזור לעצמו. לא הרבה שחקנים שרדו ניתוח שני בצולבת".

"חזרה מפציעה שכזו תלויה בשני מרכיבים עיקריים", טוען אייל לחמן, מאמנו של מאור בוזגלו בראשית דרכו, ופרשן בהווה. "הראשון – איכות הפיזיותרפיסט. השני – נחישות המתאמן. אני חושב שמאור בחר את האנשים הנכונים, ומרכיב הנחישות קיים אצלו בכמויות נכבדות מאוד. כשבוזגלו היה בסטנדרד ליאז', בין אם שיחק יותר ובין אם פחות, אחד הדברים שאמרו עליו הוא כמה מדובר במקצוען. הוא היה מגיע ראשון לאימון ולחדר הכושר, ונותן מעצמו בכל רמ"ח איבריו, ולכן מהבחינה הזאת אין ספק שבית"ר לקחו פה בחור שעוד לפני הכדורגל יתרום הרבה בכל מה שקשור באישיות".

מאור בוזגלו (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים)

קרע ברצועות הוא דבר מוכר ושכיח בכדורגל הישראלי. הרבה שחקנים ישראלים עברו פציעה שכזו וחזרו לשחק, אך היו גם רבים שהפציעה הזאת השפיעה ישירות על הקריירה שלהם, וגרמה להם לתלות את הנעליים מוקדם מהצפוי. כך היה, למשל, עם אורן זיתוני ממכבי תל אביב, עם יניב עזרן, חלוצה של מכבי תל אביב, ועם רפי דהאן, קשרה של בני יהודה.

"בזמנו הייתי בהשתלמות אצל ארסן ונגר, ושאלתי אותו על מארק אוברמארס – שחקן גדול שקרע את הצולבת", מוסיף כהן. "שאלתי את ונגר: 'אתה לא מפחד מדברים כאלה?' הוא אמר לי שהוא דיבר עם הרופאים ושהניתוח הצליח. 'אוברמארס עושה שיקום והכול תלוי בו', הוא אמר לי, וכך גם היה: הוא חזר לכושר ושבר את כל השיאים. גם פה הכול תלוי בשאלה אם מאור יטפל בעצמו וישקם את עצמו טוב-טוב. השיקום והחזרה חשובים לא פחות מההצלחה של הניתוח".

"אני עברתי פגיעה ברצועות באותה ברך", מספר אורי אוזן, פרשן ספורט 1 ועוזר מאמן בית"ר לשעבר בשיחה עם "ספורט כל העיר". "זו פציעה בעייתית. תהליך ההחלמה לא קל ואני מסיר בפני מאור את הכובע על המסירות. חשוב להבין: החלמה מניתוח כזה היא תהליך לא פשוט שדורש הרבה תעצומות נפש. אתה מתאמן לבד רוב הזמן. כל זה לא פשוט, במיוחד כשמיד לאחר שחזר הוא נפצע שוב. אני יודע שהוא יחזור במצב טוב, אך מצד שני זו פציעה בעייתית מאוד – לא משנה כמה הניתוח טוב, יש ירידה. זה לא אותו כוח מתפרץ וזו לא אותה יציאה מהמקום. זה פוגע במהירות. יהיה לו קשה להיות המאור שלפני הפציעות, אך הוא אינטליגנט מספיק כדי להצליח".

לאוזן יש גם עצה מקצועית לבוזגלו: "מאור צריך לעשות הסבת תפקיד למרכז. יש לו האיכויות הנדרשות לכך. יהיה לו קשה הרבה יותר להיות שחקן כנף כמו שהיה עד היום. במרכז המגרש מבצעים פחות ספרינטים, שם הוא יוכל לקבל יותר כדורים לרגל, וזה משהו שגיא לוזון, הצוות ומאור יצטרכו להחליט עליו יחד".

חלק מהטענות שהושמעו כלפי בוזגלו היו על כך שחזר מהר מדי למגרשים לאחר הפציעה האחרונה. יש הטוענים שהופעלו עליו לחצים לעשות זאת כדי להראות שהפציעה מאחוריו.

"אני לא יודע מה היו תוצאות הניתוח ומה הן הסיבות לפציעה הנוספת", מתייחס השריף לעניין. "השיקום הוא דבר מאוד חשוב. בית"ר דורשת שחקנים ברמה שלו, אך אם היא תלחץ עליו לחזור מהר זה יהיה בעוכריה ובעוכריו. בית"ר צריכה לתת לבוזגלו לעבור את כל תהליך השיקום, במלוא מובן המילה".

אם מאור כשיר ובריא הוא יכול לסחוב את בית"ר קדימה?

"הוא יודע להבקיע שערים ממצבים נייחים, זה אחד הנשקים החשובים שלו. בתור קבוצה תמיד נחוצות בעיטות עונשין טובות. אם הוא יחזור לעצמו אין לי ספק שהוא יתרום לבית"ר, כי בליגה שלנו אין הרבה שחקנים – בייחוד ישראלים – איכותיים, מבקיעי שערים בחסד ומבקיעים בכדורים נייחים. כל שחקן כזה יכול להוות חיזוק לבית"ר".

"בגלל שהניתוח הראשון לא הצליח מאור עבר תהליך שיקום ארוך. מנטלית הוא מאוד חזק: הוא מאמין בעצמו ומאמין שיכול לחזור לשחק ולהיות פקטור מאוד משמעותי", טוענים גורמים בסביבתו של בוזגלו. "מאור מאוד שמח להיות בבית"ר. בינתיים הוא נראה בסדר גמור, והוא יחזור לעצמו. הוא נראה רעב, מלא אנרגיות, וזה הדבר החשוב ביותר בתהליך השיקום. אם הוא חוזר בריא – בית"ר הרוויחה בגדול".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רועי

    שכיח = נפוץ.
    לא שכיח = לא נפוץ.
    חוץ מהטעות הזו כתוה יפה, ענייני ומדוייק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר