ערן לוי (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)
ערן לוי (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)

"נדיר לראות רגל שמאל כמו שיש לערן"

לערן לוי יש אולי תדמית של 'טרבל מייקר' - אך נדמה כי בחדר ההלבשה הדברים נראים אחרת. "יש לו לב זהב, הכל סטיגמה", מציינים חבריו לשעבר ממכבי נתניה

פורסם בתאריך: 30.8.18 08:19

אם לשפוט על פי מה שאומרים עליו חבריו החדשים בבית"ר, ערן לוי (33) הוא בדיוק מה שהקבוצה צריכה השנה: מחויב, מנהיג, מתחבר בקלילות לקהל, תומך – ובעיקר רעב להוכיח שכל הסיפורים סביבו רחוקים מאוד מהמציאות.



אם מחברים את הקולות הבוקעים מבית וגן עם הדברים שאמרו על לוי השבוע חברים ששיחקו איתו בעונה האחרונה ובעונות שלפניה, אפשר יהיה להתחיל לחשוב שכל תדמית ה'טרבל מייקר' שהוצמדה לו היא כמעט פרי דמיון בלבד.

קחו לדוגמה את חגי גולדנברג, שבעונה שעברה שיתף פעולה עם לוי במכבי נתניה, והיום משחק בהפועל קרית שמונה. "ערן במגרש וערן מחוץ למגרש זה שני דברים שונים לגמרי", הוא אומר. "במגרש הוא לא רואה בעיניים. מחוץ למגרש הוא בנאדם שישמור עליך ויעזור לך, האדם שאתה הכי רוצה להתקשר אליו בשלוש לפנות בוקר כשאתה נתקע עם הרכב – ולא רק במקרים כאלו. זה ערן: האיש עם הלב הכי גדול שיש. ערן מסביר ומדבר בחדר הלבשה, דואג שהשחקנים יגיעו בזמן לאימון ושלא יאחרו. הוא בנאדם טוטאלי מאוד, אכפתי מאוד".

גולדנברג מוסיף ומתייחס גם לאכסניה החדשה של לוי וטוען כי "בית"ר ירושלים זה המקום הכי טוב בשביל ערן. שם הוא צריך להיות, בקבוצות הגדולות באמת. בית"ר וערן נועדו אחד לשנייה. תמיד היתה לו פינה חמה בלב לבית"ר. במשחקים נגדם, כשהוא כבש, הוא מעולם לא חגג. הוא עוד יביא לבית"ר מספרים".

גם המאמן ושוער העבר של בית"ר יוסי מזרחי, שאימן את לוי במכבי נתניה במשך שנה וחצי, בין 2013 לינואר 2015, ועלה איתו לליגת העל, מדבר עליו בחיבה רבה. "אני הפכתי את ערן לקפטן", הוא מציין. "עליתי איתו ליגה וגם הגעתי איתו לגמר הגביע. בגיל שלו, בשלב הזה של הקריירה – מעבר להצלחה המקצועית – ערן נמצא במקום אחר. אני זוכר כמה ביקורות קיבלתי כשמיניתי אותו לקפטן. בדיעבד, זה היה אחד המהלכים שהצילו לו את הקריירה. זה לבוא ולהטיל עליו את האחריות, לתת לו את המושכות, את הבמה. זה עושה משהו לשחקן כמוהו".

"הוא לא טיפוס קל", ממשיך מזרחי, "ולא הכי קל לאמן אותו, אבל אם אתה לוקח את כל החבילה, היתרונות עולים על החסרונות. כשאתה מקבל שחקן כמו ערן, אתה צריך לעבוד איתו המון על פסיכולוגיה. עשרות שיחות היו לי איתו, והשיחות הביאו תוצאות. ערן יודע מה המשמעות של בית"ר. הוא מכיר את הקהל, את האווירה, ואני מאמין שהוא יתאים את עצמו למסגרת. מה שצריך לעניין בסוף זו הצלחת הקבוצה, ומבחינת המספרים, בכדורגל שלנו, אין היום אף שחקן שיכול לנפק מסירות לעומק ואיומים על השער כמו ערן. כשאתה רואה את המספרים שלו אתה מבין שקשה מאוד להביא
שחקנים שייתנו תפוקה כזו, אפילו זרים".

ערן לוי (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית''ר ירושלים)

ערן לוי (צילום: ארנון בוסאני, באדיבות מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים)

גם עדי קוסטנטינוס, כיום שחקנה של הפועל עכו ובעונה שעברה חברו של לוי לקבוצה בנתניה, מפליג בשבחו. "ערן הוא אדם זהב עוד לפני שהוא שחקן. אין שני לו בעולם הכדורגל. הוא מאוד אוהב לעזור, למשל, לילדים חולים. דמות להערצה. הוא מקצוען, ולקחתי ממנו הרבה דברים בשנה שעברה. הוא הדריך, הסביר והיה הכול בשבילי בנתניה. כשלא נכלל בהרכב, הוא היה בא לאימון שאחרי המשחק ומתאמן חזק יותר. ותמיד אמר לנו: 'שהתקשורת תגיד עליי מה שבא לה, אתם יודעים שאני לא כזה'. ערן יביא ערך מוסף גדול מאוד לבית"ר. הוא יכבוש עשרה שערים לפחות, וייתן עונה מצוינת. גם בית"ר תעשה עונה מצוינת. נדיר למצוא רגל שמאל כמו שיש לערן, פשוט נדיר".

עדי סופר, ששיחק גם הוא עם לוי בנתניה ועלה איתו יחד לליגת העל לפני ארבע שנים, זוכר אותו כך: "הוא השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו בכדורגל הישראלי. דיא סבע עשה קריירה דרך ערן, לארי קאיודה עשה קריירה דרך ערן, גם את אנתוני וארן הוא יעשה שחקן ענק. ערן עושה שחקנים גדולים, והוא אחד הכישרונות הכי גדולים שצמחו כאן. פוטנציאל שלא מומש – אולי משהו בהתנהגות שלא הלך. נוצרה לו סטיגמה של בעייתי, אבל כאחד שהיה איתו באותה קבוצה, אני יכול לומר שערן זה לב זהב. אולי כשהיה צעיר יותר הוא היה בעייתי, ושפת הגוף שלו לא תורמת לתדמית, אבל הוא מאוד התבגר. זה לא ערן של פעם. הוא מחבר קבוצות. גם בנתניה, בחדר הלבשה, הוא היה החוט המקשר בין הצוות המקצועי, השחקנים וההנהלה. הוא מנהיג אמיתי. ערן ובית"ר זה כמו כפפה ליד. זה מה שבית"ר היתה צריכה בשנה שעברה. החתימה שלו לדעתי חשובה יותר אפילו מהחתימה של מאור בוזגלו".

חבריו של לוי, חשוב לציין, לא ממש אוהבים לשמוע את צמד המילים טראבל מייקר מוצמדים לו. אחד מהם הוא עידן שריקי, ששיחק עם לוי בין השנים 2015-2013, שמדגיש כי "אם נותנים לערן את המושכות ומאפשרים לו להיות השחקן המוביל, הוא שווה 12 שערים ו-15 בישולים לעונה. אם לפעמים הוא מתעצבן על איזו החמצה, או על שחקן שלא מסר, אפשר לספוג את זה. יש לו לב זהב. זה האדם הכי אהוב והכי חברותי בחדר ההלבשה, מנהיג שסוחף אחריו אנשים. לשבת על הספסל בבית"ר? אם הבאת את ערן לוי, אתה לא יכול להושיב אותו על הספסל. אתה חוטא למקצוע אם תושיב שחקן כזה על הספסל. אולי גיא לוזון התלבט אם להביא אותו, אבל בעוד שבועיים הוא כבר יראה שהוא לא יכול בלעדיו".

"הייתי בטוח שערן יישאר בנתניה עד לפרישה", ממשיך שריקי, "אבל קרו שם כנראה דברים שאנחנו לא יודעים. על בית"ר הוא דיבר תמיד בחום, ומאוד רצה לבוא לשם, כך שהוא עזב קבוצה שאהב ועבר לקבוצה שהוא מאוד אוהב. הוא ילהיב את הקהל ויסחף אחריו הרבה מנויים. יש לו משקל סגולי גדול ונוכחות – ואפרופו משקל, לנסות ולהגיד לו להרזות זה כמו לבוא ולהגיד לי שאשמין. כזה הוא, וככה הוא יישאר. מדובר באחד מחמשת השחקנים הטובים בישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר