אנטואן קונט מבית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
אנטואן קונט (צילום: אורן בן חקון)

בבית"ר מתגעגעים: "קונטה חסר לנו מאוד וכולם מבינים את זה"

כבר שבעה חודשים שהמגן הצרפתי פצוע. הוא עשוי לחזור לאימונים קלים בעוד כשבועיים, אך הצפי האופטימי לחזרתו למגרשים מדבר על סוף חודש ינואר

פורסם בתאריך: 10.12.18 11:07

הבעיות בחוליה ההגנתית הגרועה בישראל ממשיכות לתת את אותותיהן: בפעם המי-יודע-כמה השנה אוספת בית"ר ירושלים שני כדורים לפחות מרשתה (כך היה בשמונה מתוך עשרה משחקים עד כה) – נתון מדאיג בהחלט, שמסביר מדוע היא נמצאת עמוק במקום האחרון בטבלה.



אחת הבעיות העיקריות שעליהן מעידים בבית וגן, ושעליה נכתב מתחילת העונה, היא היעדר מגן ימני איכותי. יש לציין כי על פי הרשומות ישנו שחקן כזה בסגל, אך הוא פצוע כבר למעלה משבעה חודשים: המגן אנטואן קונטה.
בחודש ספטמבר האחרון קיוו וציפו בצוות המקצועי של בית"ר ירושלים לראות את הצרפתי המצוין חוזר לאייש את עמדת המגן הימני, אך חלומות לחוד ומציאות לחוד: קונטה עבר לפני כחודש ניתוח שני בברכו, ול"ספורט כל העיר" נודע כי מועד חזרתו למגרשים עשוי להידחות עד לסוף חודש ינואר או תחילת פברואר.

בינתיים, קונטה מתאמן תחת תוכנית עבודה מיוחדת שהוכנה עבורו, שבעיקרה מתרכזת בעבודה בבריכה לצד מאמן אישי מכפר סבא, עם מכשירים מיוחדים שהוכנו עבורו על מנת להתקדם בשיקום. המטרה שהציבו אנשי בית"ר ירושלים היא חזרתו לכושר בעוד שבועיים, תחת עיניו הבוחנות של מאמן הכושר הבית"רי שלומי ודררו, שעשה עבודה טובה עם מאור בוזגלו ובימים אלו עושה זאת גם עם ז'אורז'יניו הברזילאי – פצוע נוסף שצפוי, על פי ההערכות, לחזור לשחק גם כן בחודש הקרוב.

"לאחר סיום תוכנית העבודה והטיפולים היומיומיים קונטה יתחיל לעבוד עם מאמן הכושר על מנת לחזור לכושר משחק, להשתקם ולהתחזק מבחינה פיזית", אומרים בבית וגן. "אסור לשכוח שהוא לא שיחק כמה חודשים טובים, אלו דברים שלוקחים זמן. הוא גם ירד במשקל וצריך לשוב לעצמו".

אנטואן קונטה (צילום: אורן בן-חקון)

אנטואן קונטה (צילום: אורן בן-חקון)

בית"ר ירושלים של העונה, כפי שמראים הנתונים, סובלת מבעיה גדולה בחלק ההגנתי. גם במועדון מעידים על כך שהקו האחורי של הקבוצה לא דומה לזה שהיה כאן לפני שנה ושנתיים, במיוחד לאחר הגעתו של הצרפתי לקבוצה: השחקן היה אחד הגורמים המרכזיים לשינוי בשנתיים האחרונות, ומאז הפציעה שלו, כפי שניתן לראות, עוד לא נמצא לו מחליף ראוי – למרות ניסיונות רבים למצוא מחליף מתוך הסגל.

"אין לנו מגן ימני, אין לנו בלם ואין לנו מגן שמאלי", טוען גורם בבית וגן. "למעלה עוד יש עם מה לעבוד, שם אנחנו בסדר, אבל גם האמצע לא טוב. קונטה חסר לנו מאוד, אין לנו מגן ומי שמשלם את המחיר זה דוד קלטינס: אנחנו מאבדים אותו כשחקן באמצע, הוא לא מוציא מעצמו את המיטב כמגן ימני. הוא לא מצטרף להתקפה כמו קונטה, הוא לא מגן. אני לא בא אליו בטענות: חלק מהבעיה שלנו במרכז השדה היא בעקבות ההצבה שלו כמגן ימני, כי אין מי שיחלץ כדורים למעלה. שיימן לעומתו הוא מגן מטבעו, אבל אלונה ברקת לא טיפשה: היא ראתה בדיוק איך הוא מתפקד ושחררה אותו אחרי חודש. היא ראתה שהוא לא מציאה".

גם שחקנים בבית"ר ממתינים בציפייה לחזרתו של המגן הימני של הקבוצה. אחד מהם אומר: "אנטואן חסר לנו מאוד וכולם מבינים את זה, זה ברור מאוד לעין. אין לנו מגן טבעי טוב בסגל, וקלטינס מתוסכל מאוד מכך שהוא זה שצריך לאייש את העמדה הזאת. אי אפשר להאשים אותו".

לצד הדברים הללו יש כאלו שטוענים שהחזרה של קונטה נמשכה זמן רב מדי. "אני לא מבין למה מלכתחילה לא דרשו מקונטה לעבור את השיקום כאן בישראל, ואִפשרו לו לעשות זאת בצרפת", אומר שחקן בקבוצה בשיחה עם "ספורט כל העיר". "לדעתי ההתנהלות איתו לא היתה נכונה. זה נמשך יותר מדי זמן, והיו צריכים לדאוג לעניין הזה. כך היה גם עם ז'אורז'יניו, שעבר את הטיפולים בברזיל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר