בתמונות מיקי סירושטיין, טל בן חיים, דודו גורש (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)
בתמונות מיקי סירושטיין, טל בן חיים, דודו גורש (צילומים: ניר קידר, שרון בוקוב)

“השבוע הראשון שלא ספגנו בו השנה – בזכות הפגרה”

בבית”ר מודעים לכך שעליהם לנצל כל רגע כדי לתקן את מה שלא עובד מאז תחילת העונה - ההגנה שספגה 23 שערים ב-10 משחקים: "אין לקלינגר ברירה, הוא חייב לעבוד חזק על ההגנה"

פורסם בתאריך: 23.11.18 08:02

ביום שני האחרון יצאו שחקני בית”ר ירושלים ואנשי הצוות המקצועי למחנה אימונים בן שלושה ימים בבית הנבחרות שבשפיים. במהלך מחנה האימונים שם המאמן ניר קלינגר דגש עיקרי ומרכזי על משחק ההגנה של בית”ר ירושלים. כידוע, ההגנה של הצהובים-שחורים היא הגרועה ביותר בארץ נכון להיום. בית”ר ירושלים רשמה לחובתה עד כה 23 שערים ב-10 משחקים, ממוצע של 2.3 למשחק, והיא אחרונה עם שמונה נקודות מ-30 אפשריות.



“אין לקלינגר ברירה, הוא חייב לעבוד חזק על ההגנה”, מסביר גורם בבית”ר בשיחה עם “ספורט כל העיר”, ומספר על העבודה במתחם האימונים בבית הנבחרות בשפיים: “ביומיים הראשונים עבדנו בעיקר על תרגילים. אמנם משחק ההגנה הוא הנושא המרכזי, אבל כל עוד אנחנו משחקים בשיטה שבה אנחנו משחקים כרגע, אנחנו גם לא יכולים לשים גול, פשוט לא יכולים”.

המחנה, כך מספרים בבית”ר, היה מסודר ומאורגן, ובמהלכו קמו שחקני בית”ר ירושלים בשעות הבוקר המוקדמות, אכלו ארוחת בוקר קבוצתית וב-10 בבוקר כבר החלו לעבוד בחדר הטיפולים ובחדר הכושר. ב-11 החל האימון הראשון ובשעות הצהריים, סביב 13:30, נערכה ארוחת צהריים קבוצתית – הכול בדגש על גיבוש וחיבור. בשעה 18:00 בערב ערכו השחקנים אימון כפול, זאת במסגרת תוכנית אימונים שהוכנה מראש.

מי שממשיך לקבל את מירב הביקורות על תפקודו מאז שהגיע למועדון הוא הבלם טל בן חיים, שלא הציג יכולת טובה גם במשחק ההפסד 3:2 להפועל באר שבע. גורם בבית”ר מתייחס ליכולתו של הבלם ולמשחק ההגנה המביש של הקבוצה: “אם אתה משחק עם בן חיים בהגנה אתה לא יכול להיות רגוע. אי אפשר לספוג בכל משחק גול אחד או שניים, כי אין גם מי שיכבוש שלושה מהעבר השני. בשנה שעברה היו מקרים שבהם נקלענו לפיגור של שני שערים, ובהרבה משחקים ידענו לחזור כי היו לנו כובשים, כמו שכטר, עזרא וקלאודיו. השנה אין לנו שחקנים שנותנים מספרים”.

“זה השבוע הראשון שלא ספגנו בו השנה – בזכות הפגרה”, מתבדח גורם אחר בבית”ר בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “עשינו משחק אימון על מנת לבחון תרגילים ולצבור ביטחון. מחנה האימון נועד לשפר גם את משחק ההגנה וגם את משחק ההתקפה שלנו. כדי לייצב את ההגנה אנחנו צריכים לא לספוג גולים, ובשביל לא לספוג אנחנו צריכים גם להבקיע – ואין מי שיבקיע שערים. אנחנו מסוגלים להבקיע רק ממצבים נייחים. במחנה האימונים צריך לעבוד על הכל, וזה מה שעשינו”.

ניר קלינגר (צילום: שרון בוקוב)

“אין לי סיסמאות לגבי הדרך שבה עוצרים את קצב ספיגת השערים שלנו”, מתייחס שחקן בקבוצה למשחק ההגנה של בית”ר. “בסופו של דבר יש מאמן שמעמיד את ה-11 ואומר להם מה לעשות. צריך שכולם יעשו פעולות הגנה, שכולם יהיו יותר מרוכזים, וכך לייצר רצף ניצחונות. אנחנו צריכים להבקיע ראשונים ולא כל הזמן לספוג ראשונים”.

“ניר עובד איתנו על נקודות שהוא מאמין בהן”, מספר שחקן נוסף בבית וגן ל”ספורט כל העיר”. “יש מאמן שרוצה ללחוץ גבוה, יש מאמן שרוצה לעמוד מאחורה, יש מאמן שלא רוצה שהכדור יעבור – לכל אחד יש אלף ואחד דגשים, הגנתיים והתקפיים. אנחנו לומדים את הדגשים של ניר, את הרצונות שלו ואת הדרך שבה הוא רוצה להעביר את הדברים”.

על ההבדלים בין בית”ר של השנה לזו של השנה שעברה אפשר לעמוד כבר מהתבוננות במספרים: בעשרת המשחקים הראשונים בשנה שעברה בית”ר כבשה 25 שערים וספגה 14, והשנה כבשה פחות ממחצית מהכמות – וספגה כמעט כפול. אמנם הבעיות בחלק ההגנתי בולטות יותר, אך כפי שכבר ראינו, במועדון באים בתלונות גם לחלק ההתקפי.

“אנחנו יכולים לתת גול רק במקריות”, אומר על כך אחד הגורמים בבית וגן. “גם נגד עכו, במשחק האימון לפני שבועיים, לא היינו טובים. הגענו להרבה מאוד מצבים, וכבשנו שלושה שערים – אחד מהם בבעיטה חופשית של מאור בוזגלו, אחד של ערן לוי בפנדל ועוד אחד של אנתוני וארן, במקרה, עם האוזן”.

 

 

“עבדנו קשה, עשינו שני אימונים ביום והאווירה היתה טובה,” מספר גורם בבית”ר. “עבדנו פחות על הצד הטקטי, אבל אנחנו עובדים קשה, אנחנו רצים. יש לנו את ההגנה הכי גרועה בארץ, ומאזן של קבוצה שיורדת ליגה. אסור שזה ימשיך ככה, אבל אני מאמין שיהיה בסדר”.

אותו גורם מוסיף ומתייחס לעבודה השוטפת של הצוות המקצועי בראשות קלינגר: “אנחנו עושים הרבה ניתוחים, אם זה מבחינת סטטיסטיקה, מחשבים ועוד. יש לנו זמן עד לרעננה, שלושה שבועות של עבודה, ואנחנו מנסים לחבר הכל. לא רק ההגנה לא טובה, הכול אצלנו לא טוב. יש עבודה רבה, וזה לא משהו שאפשר לפתור במחנה אימונים אחד. עכשיו צריך להסתכל רק לכיוון של הליגה, ולמשחק נגד רעננה. לשם אנחנו מכוונים”.

“אנחנו בעיקר עובדים”, אומר שחקן בקבוצה בשיחה עם “ספורט כל העיר”. “טוב שאנחנו עובדים כבר כמה ימים ברצף. אין פה דגשים ספציפיים – אנחנו מכירים יותר את ניר, הוא מכיר יותר אותנו. הוא בא ישר לשני המשחקים הקשים נגד מכבי חיפה והפועל באר שבע, ועכשיו יש לו יותר זמן לעבוד איתנו, להתמקד בעניינים ההגנתיים. עבדנו קשה על מנת להשתפר מבחינה הגנתית אבל גם מבחינה התקפית”.

מקורב למאמן מוסיף ומציין כי “הדרישות של ניר הן לעבוד, להיכנס לכושר גבוה יותר, להכניס לעניינים שחקנים וליישם דברים שהוא רוצה לראות: יותר עמידה טקטית, יותר מחויבות וחילוצי כדור, יותר הנעת כדור. זה ה’אני מאמין’ שלו”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר