טל בן חיים (צילום: ניר קידר)
טל בן חיים (צילום: ניר קידר)

גורם בבית"ר: "אם הייתי המאמן, טל בן חיים לא היה מתלבש"

בבית"ר מאוכזבים מהיכולת ומהיעדר המנהיגות של טל בן חיים, שאמור היה לייצב את החלק האחורי - אך בפועל מוביל את הקבוצה עם ההגנה החלשה בליגה. "הוא מתנשא"

פורסם בתאריך: 18.10.18 23:07

ההגעה של טל בן חיים היתה אמורה, כך לפחות קיוו בבית"ר עם העברת הבעלות לידיו של משה חוגג, לייצב את החלק האחורי של הקבוצה ובמקביל לפתור את בעיית המנהיגות שממנה סבל המועדון לאחר עזיבתם של שחקנים משמעותיים כמו איתי שכטר וקלאודמיר פריירה. אך תקוות וחלומות לחוד ומציאות לחוד: מאז הגיע לבית"ר ירושלים, בן חיים לא מזכיר את ימיו היפים, שהביאו אותו כזכור עד לקבוצות כמו צ'לסי ומנצ'סטר סיטי.



במשחקים שבהם שותף בן חיים אפשר היה להבחין באיטיות ובכבדות שלו, כשלא הצליח להתמודד עם שחקנים מהירים וצעירים כמו מוחמד גאדיר, פיראס מוגרבי ומוחמד כליבאת. גם את מוחמד שכר הצעיר הוא עדיין מחפש אי שם בצפון. בעקבות היכולת הדלה והמאכזבת הביקורות בבית וגן לא מאחרות לבוא, ותהיות רבות עולות לגבי המשך דרכו.

"אם הביאו את בן חיים כדי להיות מודל לחיקוי עבור שחקנים הצעירים וכדי למשוך אותם ולהראות להם איך מתנהגים, אז הוא ממש לא ממלא את התפקיד הזה", טוען גורם בבית"ר בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומשווה בין הבלם לבין שחקנים ותיקים אחרים ששיחקו במועדון הצהוב-שחור בשנים האחרונות. "יוסי בניון זה מודל לחיקוי ולמופת, חסוס רואדה זה מודל לחיקוי ומישהו שאתה יכול ללמוד ממנו. טל ממש לא. קויאר היה לוקח את השחקנים, מלמד אותם, מסביר להם. בן חיים לעומת מתנשא וצועק ולא מתנהג כמו שמנהיג צריך להתנהג".

"אני לא מבין גם מה קורה עם טל כחילה, ולמה המאמן התהפך עליו ככה", טוען בנחרצות גורם נוסף בבית"ר. "אם הייתי מאמן, טל בן חיים לא היה מתלבש. הוא שחצן, כל דבר הוא חושב שהוא יודע, וכל היום מתווכח. הוא יכול לתת משחק אחד טוב, ואחריו עוד כמה לא טובים. אני לא יכול להגיד שהוא הכי אהוד בחדר ההלבשה, ולא יכול להגיד שהוא דמות".

טל בן חיים (צילום: ניר קידר)

טל בן חיים (צילום: ניר קידר)

"מה שהיה נגמר. 'עבר זמנו בטל קורבנו'. הוא גמר את הסוס, הוא מעבר לשיא", אומר גורם אחר במועדון בשיחה עם "ספורט כל העיר". "כשאתה מביא שחקן כזה, אתה צריך להביא מנהיג שידריך את הצעירים, והוא לא עושה את זה. יש לו גב של בעל הבית, משהו לא מובן, ומי שבינתיים שמשלמים את המחיר הם מיקי סירושטיין וטל כחילה. לדעתי את כחילה לוזון לא אוהב. לא ראיתי טובים יותר ממנו בקבוצה".

לא מעט פעמים בשנים האחרונות דובר על האופי הבעייתי של בן חיים, ועל כך שלפעמים הרצון העז שלו לקחת פיקוד ולהנהיג קבוצות הוא זה שגרם לו לטעות בדרך, בין אם זה בארץ, בין אם בחו"ל ובין אם במדי הנבחרת.

"מה שאני חושב על טל בן חיים אשאיר לעצמי", אומר שחקן בבית"ר. "אני חושב שהוא בהרכב רק מסיבות מקצועיות, כי המאמן חושב שהוא טוב. אבל אני לא חושב שסירושטיין או כחילה נופלים מבן חיים. כרגע יש מאבק בריא והכל בסדר".

טל בן חיים (צילום: ניר קידר)

"צריך לדעת מתי לפרוש", אומר שחקן נוסף. "בהשוואה בין קויאר לבן חיים, שהם בערך בני אותו גיל, ההבדל הוא בשקט של קויאר. הוא מקצוען, לא מדבר, מטפל בגוף שלו לבד. בחודשיים שהיינו איתו למדנו ממנו הרבה. אבל בעל הבית היה מקובע על טל בן חיים".

מנגד, גורם אחר בבית"ר מציין כי "אין סיבה מסוימת שבגללה בן חיים פותח, פשוט מאמינים בו כרגע. הוא בלם מנוסה. עד לפני חודש הוא לא היה בכושר, אבל הוא יהיה בסדר. הוא לא הבעיה פה, וגם לא כחילה וסירושטיין. כל שחקן בן 35 או 36 לא נמצא בטופ שלו, זה ידוע. בלם מביא ניסיון ומנהיגות, וזה מה שטל נותן לנו".

מי שמכיר מקרוב את הסיטואציה שבה נמצאים כחילה וסירושטיין הוא תומר בן יוסף, בלמה לשעבר של בית"ר, שנאלץ להתמודד עם הגעתם של שמעון גרשון ואריק בנאדו ב'עונת הגלאקטיקוס' של ארקדי גאידמק וראה לא פעם איך שני הוותיקים מוצאים את מקומם בהרכב על חשבונו, ולא תמיד בעקבות יכולת טובה.

 

"כחילה הוא בלם העתיד של בית"ר, והוא חייב להתאזר בסבלנות, לחכות על הספסל, כמו שאני עשיתי אז", אומר בן יוסף. "לא היתה לי ברירה. אלו שיש להם ניסיון לא תמיד פותחים בהרכב כי הם טובים, אלא כי נותנים להם את הכבוד. כחילה בלם טוב, אני מאמין בו מאוד. הוא צריך לחזק את עצמו בדברים שהוא טוב בהם פחות ולתת לזמן לעשות את שלו".

בן יוסף גם מתייחס לאמון שרוחש לוזון לבן חיים: "גיא מת להצליח, ואני לא חושב שהוא עושה את זה בכוונה. כבוד מחזיק למשחק אחד, שניים, שלושה, ארבעה… הוא מאמין כרגע בשחקנים שמשחקים ומאמין שכך יבואו הניצחונות".

 

"בלי קשר לבן חיים, התוצאות של בית"ר לא משהו", טוען אמיר שלח, בלם עבר נוסף של בית"ר ושל נבחרת ישראל. "בית"ר עוד תתגבש. שחקן כדורגל, גם כשהוא מבוגר וגם כשהוא צעיר, נמצא כל יום וכל אימון תחת זכוכית מגדלת. אם טל לא יוכיח את עצמו והמאמן יחשוב לנכון, הוא יספסל אותו. צריך לתת למאמן את הקרדיט, זו רק תחילת עונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר