טל כחילה (צילום: שרון בוקוב)
טל כחילה (צילום: שרון בוקוב)

"מחקו את טל כחילה מהר מדי; הוא חייב לשחק"

כיצד נדחק טל כחילה לקצה הספסל של בית"ר ירושלים? ומה צריך להיות הצעד הבא של הבלם?

פורסם בתאריך: 25.1.19 08:39

זה קרה לטל כחילה לפני שנתיים בדיוק, אז התייבש על הספסל תקופה ארוכה – שבסופה עבר בהשאלה לבני יהודה והניף בסיום העונה את גביע המדינה. בשנה שעברה הוא חזר לבית"ר והיה השחקן הטוב ביותר בקבוצה. אלא שהנדנדה נמשך וכחילה מוצא את עצמו כבר שבועות ארוכים נדחק לקצה הספסל של בית"ר ירושלים, כשיותר מדי פעמים הוא אף לא שולב בסגל למשחקים.



בסוף העונה מסיים כחילה את חוזהו בבית"ר ונדמה שדרכו החוצה מבית וגן סלולה, כהשאלה היחידה היא האם זה יקרה עד לסיום חלון ההעברות הנוכחי או שמא ימתין הבלם לקיץ, ואז יעזוב את הקן הבית"רי?

"זה אחד הדברים שהכי מפתיעים אותי העונה בבית"ר", מתייחס פרשן 'שבת של כדורגל' תום בנאדו לספסול של הבלם. "כחילה עשה בשנה שעברה התקדמות נהדרת. היתה לו עונה פנטסטית, לכן מבחינתי עצם זה שהוא נדחק לשולי הספסל זה מהלך לא ברור ולא מובן. הייתי בטוח שהוא ינהיג את מרכז ההגנה של בית"ר ירושלים בשנים הקרובות, ושעם הנוכחות של טל בן חיים השנה היכולת שלו גם תשתדרג".

"כחילה חייב לשחק", מוסיף בנאדו, "ואם התחושה שלו היא שמדובר במעין אנטי נגדו, הוא חייב לצאת להשאלה. אולי כך יבינו בבית"ר שמקומו בהרכב. בלם שלא משחק כל כך הרבה זמן נפגע בהרבה אספקטים של המשחק, אם זה בביטחון עם הכדור ואם זה במיקום שלו. מחקו את טל מהר מדי, הוא חייב לשחק. גם אם היו לו משחקים טובים פחות בתחילת השנה, זה לא מצריך התעלמות כל כך קיצונית משחקן כל כך חשוב, שחקן נשמה שבא ונותן מעצמו בכל משחק. אלו דברים שמנהל מקצועי כמו אוחנה צריך להתערב בהם, ולתת יותר קרדיט לשחקנים כאלה. זו עוד אחת מהטעויות הרבות שלדעתי נעשות השנה בבית"ר".

"טל כחילה מתייבש על הספסל כי הביאו מישהו עם הרבה כסף, והמאמן מעדיף שחקנים עם שם ולא את אלה שבאמת שווים וטובים", קובע בנחרצות בלם העבר של בית"ר ירושלים, תומר בן יוסף. "הוא יצטרך להתמודד עם זה, אין לו ברירה. אני התפעלתי ממנו מהרגע שעלה לבוגרים. הרגשתי שהוא באמת יהיה בלם טוב, ולדעתי גם לנבחרת ישראל הוא יכול להגיע. יש לו אישיות ממש טובה, הוא אוהב לעבוד קשה, ואני חושב שהוא בלם טוב מאוד ביחס לליגה".

טל כחילה (צילום: שרון בוקוב)

טל כחילה (צילום: שרון בוקוב)

מה הוא יכול או צריך לעשות לאור הסיטואציה?

"ממשיכים להתאמן הכי טוב שיש, מחכים להזדמנות וכשמקבלים אותה נותנים את הכל. לי בזמנו היתה גם כן תקופה כזו, בהתמודדות עם שמעון גרשון ואריק בנאדו. הוא צריך בכל אימון ובכל משחק להיות הכי טוב, לתת 'אקסטרות' אחרי אימונים וזהו – לחכות להזדמנות. לא נראה לי שיש שם משהו נגדו. המאמן כנראה מבוהל ומעדיף את הוותיקים, אבל ברגע שהוותיקים גם לא נותנים תפוקה לא יישארו לו הרבה ברירות".

"אני לא חושב שהוא צריך לחפש מקום בקבוצה אחרת", ממשיך בן יוסף, הוא צריך להילחם על מקום בהרכב, לא משנה מה יקרה", אומר בן יוסף, אך ממשיך את הקו של בנאדו: "מצד שני, בגיל שלו חשוב מאוד לשחק, יותר מהכסף ויותר מהכול, ולכן עדיף שיעבור בהשאלה לקבוצה אחרת – העיקר לשחק".

"בסופו של דבר טל כחילה הוא שחקן שחייב להיות בבית"ר ירושלים", קובע בנאדו. "זה חשוב לו וזה חשוב למועדון. לא הייתי ממהר לוותר על הבית הזה, וכן הייתי מבקש השאלה. אין לי ספק שהוא יחזור מהדלת הקדמית, במעמד גבוה הרבה יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר