ניר קלינגר (ציילום: שרון בוקוב)
ניר קלינגר (ציילום: שרון בוקוב)

דעה | המשחק המבוקר של ניר קלינגר יוביל את בית"ר רק להפסדים בכבוד

הכדורגל השמרני שמציגה בית"ר ירושלים מאז מונה קלינגר למאמן מנוגד לדי.אן.איי ולרוח המועדון

פורסם בתאריך: 24.1.19 11:36

בשנת 1978 ראיתי בוומבלי את איפסוויץ' בגמר הגביע האנגלי. הקבוצה ממזרח אנגליה ניצחה 0:1, ובעיתונות הלונדונית גינו את משחקה האפור של ארסנל. אני זוכר את הכותרת באיבנינג סטאנדרד "ארסנל הובסה (trounced)". גם בית"ר ירושלים הפסידה למכבי תל-אביב רק 1:0 אבל אוהדיה הרבים בעיר ומחוצה לה היו נמוכי רוח ומדוכאים. המשחק המבוקר של ניר קלינגר במחצית הראשונה הפך בהדרגה לבונקר מובהק, מכוער.


חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)

חיים ברעם (צילום: ארנון בוסאני)


אוהדי בית"ר ירושלים אוהבים כדורגל התקפי ויפה. גם במשחקי ההיחלצות מהתחתית הקבוצה זקוקה לנקודות ליגה, כלומר, לניצחונות. תיקו הוא הפסד מתון; הפסד הוא צרה צרורה במצב הנוכחי. אחרי שאלי טביב השאיר כדרכו את חותמו השיילוקי גם על בית"ר ירושלים, תקופת ההתאוששות נראית ארוכה מתמיד. אני חוזר על מה שכתבתי בטור הזה ב-34 השנים האחרונות: כדי לברוח מתחתית הטבלה יש להצטייד במאמן נועז, התקפי ואפילו הרפתקני. קלינגר הוא אולי איש טוב עם חוש הומור שנדיר בקרב עֵם המאמנים, אבל התרגיל שעשה להפועל חיפה מוכיח, שלא תמיד ניתן לסמוך עליו. נדמה לנו שמשה חוגג חשב שקלינגר הוא פתרון אידאלי עבורו: הוא היה שחקן מסור שתמיד נתן יותר ממאה אחוז על המגרש; הוא יפיח בבית"ר את רוח הלחימה הישנה שהלהיבה המונים בעבר. שום דבר מזה לא קרה. הקבוצה מקרטעת, נושמת בכבדות וגם אם קלינגר היה משיג בנס איזה תיקו נגד מכבי תל אביב האכזבה היתה גדולה.

חומר השחקנים בבית"ר הוא בינוני, והוותיקים המוכשרים כמו יוסי בניון ואפילו מאור בוזגלו כמעט מיצו את עצמם. לפי שעה זה לא מצליח אלא אם כן השניים, או לפחות אחד מהם, יתאוששו בקרוב. בעבר (תחילת שנות השִבעים) ניסתה קבוצת סטוק סיטי להביא שחקנים ותיקים על סף פרישה, שבאמת הציגו כדורגל יפה. מטבע הדברים שהניסוי צלח רק לכמה שנים, ומאז שיחקה סטוק גם בליגות הנמוכות. תהליך ההבראה בבית"ר חייב להיות הרבה יותר מעמיק: הצערה משמעותית של הסגל ואימוץ סגנון התקפי ולוחם הם תנאי הכרחי לשיקום הקבוצה.

קלינגר הוא בונקריסט מושבע, שמשנה את דרכו רק לעתים נדירות. חייו בבית"ר לא יהיו קלים אם ימשיך לרדוף אחרי היריבות בכל משחק, מבלי ליזום התקפות סוחפות ומבריקות. גם הסגל הנוכחי מסוגל להפיק מעצמו כדורגל הרבה יותר חיובי, אם קלינגר יסיר את המחסומים המנטליים שהוא אוכף על הקבוצה. אין כאן שאלה של הבנה בכדורגל; מדובר על תפיסת עולם.

משפט אחד על מאור בוזגלו, החביב עלינו מאוד. הוא שחקן מוכשר ומסור אבל יש לו מגבלות במשחק על שטח קטן. בדרך כלל הוא מסוגל לעבור על פני שחקן אחד, אבל הגנה יותר צפופה עוצרת אותו. המאמן הבא של בית"ר (שיגיע לדעתי די בקרוב) יצטרך לתת את הדעת גם על כך. מכבי לא כזו גדולה כפי שעושים ממנה בתקשורת, אבל בית"ר של קלינגר נכנעה בקלות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר