אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)
אוהדי בית"ר (צילום: ניר קידר)

"עבור בית"ר ירושלים, עם הקהל הענק, פלייאוף תחתון זו מכה גדולה"

ההפסד המתסכל של בית"ר ירושלים לבאר שבע והסיכויים האפסיים להגיע לפלייאוף העליון מובילים למצב רוח ירוד בבית וגן. איך צריך להמשיך מכאן?

פורסם בתאריך: 21.2.19 12:11

אחרי ההפסד המתסכל להפועל באר שבע, ניצבת בית"ר ירושלים בפני מציאות עגומה: עם תשע נקודות בקופה ובמרחק שש נקודות מהמקום השישי, במועדון יודעים כי הסיכויים להגיע לפלייאוף העליון נמוכים במיוחד. עם סגל עמוס בשמות ובכוכבים לא יהיה פשוט כלל 'להעביר את הזמן' בחלק התחתון של הטבלה עד לסיום העונה – והשאלה הנשאלת היא איך מתמודדים עם המציאות הזו, המנוגדת כל כך לדי.אן.איי של המועדון?

"אין ספק שעבור קבוצה כמו בית"ר ירושלים, עם תקציבים גדולים וקהל ענק, פלייאוף התחתון זו מכה גדולה", אומר הפרשן תום בנאדו. "אני לא מקנא בניר קלינגר: הוא צריך להתמודד עם שחקנים איכותיים ועם סגל עמוק במשחקי הפלייאוף התחתון, משחקים שבהם לא משנה כמה מוטיבטור ומנטור תהיה – קשה מאוד להביא את הקבוצה לאותה רמת ריכוז ומוכנות. בית"ר ירושלים חייבת בנקודת הזמן הזאת, כמועדון, להתחיל להכין את השנה הבאה, להתביית על השחקנים שהצוות המקצועי מאמין שיוכלו להוביל את הקבוצה בשנה הבאה, ולתת להם את הקרדיט עד סוף השנה. המועדון צריך ללכת בכיוון אסטרטגי וללמוד מהטעויות של השנה, לשחק בשיטה מסוימת ובסגנון מסוים שיהיו הבסיס לשנה הבאה".

גם שחקן העבר הבית"רי שמוליק לוי מודע לקושי לשחק בפלייאוף התחתון, ומפקיד אף הוא את האחריות בידי המאמן: "האדרנלין ברצפה במשחקים כאלו, ולשחקנים קשה להביא נטו יכולת במצב כזה. הפלייאוף התחתון מתאפיין במשחקים שאין להם משמעות רבה. הם יהיו כמעט ללא קהל, ובדרך כלל זה מביא ליכולת גבוהה פחות מצד השחקנים. פה המאמן יצטרך לעשות עבודה קשה, כדי לגרום לשחקנים לעלות למגרש בכושר משחק נורמלי ולהציג משחק אטרקטיבי וטוב, למרות הסיטואציה".


אוהדי בית"ר (צילום: שרון בוקוב)

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)


אתה זוכר סיטואציה כזו במהלך הקריירה שלך כשחקן בית"ר ירושלים?
"לשמחתי, ברוב הקריירה התמודדנו על האליפות והיינו בצמרת. אני כן זוכר מקרה חריג מאוד שבו במשחק האחרון באחת העונות, כשכבר לא היה עניין לכאורה בליגה, הפסדנו לבני יהודה 7:1 או 8:1. זה מקרה שמוכיח שכשאין עניין אמיתי בליגה, הרמה והיכולת נפגעות בצורה משמעותית. חשוב להבין שאם השחקנים יציגו יכולת חלשה, גם מעמד המאמן ילך ויתערער לקראת העונה הבאה".

כאן חשוב לשאול שאלה נוספת: האם 'מצב הרוח' הבית"רי הנוכחי יכול להשפיע גם על העונה הבאה? מבחינת בנאדו, התשובה ברורה. "אם במועדון ייכנסו למרה שחורה, או יבואו שאננים לפלייאוף התחתון, התוצאות עד סוף העונה יכולות להיות קשות ואפילו ישליכו על השנה הבאה. זה מזכיר לי את מכבי חיפה, שלפני שנתיים הגיעה לפלייאוף התחתון. כולם אמרו אז שזה יעשה טוב למועדון – כי יש זמן להתכונן – אבל קרה בדיוק ההפך. מצב כזה יכול להיות נוראי עבור בית"ר, ולהימשך גם אל תוך השנה הבאה".

לוי, לעומת זאת, דווקא לא מוטרד מההשפעה של המצב הנוכחי על ההמשך: "אני חושש פחות מהשנה הבאה, משום שישנה הפרדה מוחלטת: כשמגיעה עונה חדשה העונה הקודמת נמחקת, מתחילים מדף חדש לגמרי. יש ריענון בסגל, הוא נבנה מחדש וכך גם החיבור בין השחקנים. כשיש על מה לשחק, ישנן הרבה פחות סיבות לדאגה".

ולפני סיום, לעניין שמטריד בוודאי אוהדים רבים בצהוב-שחור: סכנת ירידת הליגה. גם בנאדו וגם לוי בטוחים שמהבחינה הזאת אין סיבה להיות מודאגים.

"השחקנים בבית"ר, רובם שחקנים בעלי שם, יצטרכו להוכיח בגרות ולהראות שהם יכולים להתמודד בצורה טובה גם בחלק התחתון", אומר לוי. "בכל מקרה, אני אישית לא מאמין שהם יגיעו למצב של מלחמה על ירידה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר