איתמר ניצן, ארנסטס שטקוס (צילומים: אורן בן-חקון, שרון בוקוב)
איתמר ניצן, ארנסטס שטקוס (צילומים: אורן בן-חקון, שרון בוקוב)

"אחרי עונה כזאת איתמר ניצן לא יכול לחזור לספסל"

עיני המועדון נשואות אל העונה הבאה, ולאור ההחתמה של ארנסטס שטקוס - רבים תוהים מי מבין השניים יהיה השוער של בית"ר ירושלים בעונה הבאה

פורסם בתאריך: 10.4.19 20:02

מצד אחד – איתמר ניצן רשם עונה טובה מאוד, ובוודאי לא נחשב לבעיה של בית"ר ירושלים. מצד שני – כבר לפני חודשים לא מעטים בית"ר ירושלים הודיעה שהחתימה את שוערה לשנה הבאה, ארנסטס שטקוס מהפועל חיפה, אולי השוער הטוב בישראל כיום. דילמה? בהחלט. למאמן הבא של בית"ר ירושלים, מי שלא יהיה, צפוי כאב ראש לא קטן מהבחינה הזו.


  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

"שניהם שוערים טובים", קובע קאלה דרשלר, שוער העבר של בית"ר. "לשטקוס יש יתרון כי הוא שוער בינלאומי, אבל אני בטוח שיהיו עומסים על השוערים לאורך העונה, ותמיד צריך שיהיה גם שוער שני טוב בקבוצה. ניצן הציג פורמה טובה השנה, והוא גרם לכולם לחשוב פעמיים על מה כדאי לעשות – אבל אלו דאגות טובות מבחינת בית"ר. עונה שלמה היא עונה ארוכה מאוד, אבל צריך לקחת בחשבון ששטקוס לא אדם שנפצע בדרך כלל, ושבית"ר חד משמעית תפתח את העונה איתו: הם שילמו עליו המון כסף, ומדובר באחד משני השוערים הכי טובים בארץ. הוא אחד שעושה את ההבדל, שלוקח נקודות מהיום הראשון, וששואף תמיד להיות ברמה הכי גבוהה".



"בית"ר, מבחינתה, סגורה על השוער הראשון לשנה הבאה, אין כאן שאלה בכלל", מספק לירן שטראובר, שוער עבר נוסף, את זווית הראייה שלו לעניין. "מן הסתם לא הביאו את שטקוס כדי לשבת על הספסל. הוא יפתח את העונה, ואיתמר ניצן יצטרך להחליט: נשאר בבית"ר וחוזר לספסל, או מחפש לעצמו קבוצה אחרת. לטעמי, אחרי עונה כזאת שבה שיחק הרבה, הוא לא יכול לחזור לספסל. הוא צריך לעבור לקבוצה אחרת ולשחק. לחזור לספסל בסיטואציה כזאת זה הימור גדול מאוד, ובשלב כזה של הקריירה קשה לקחת את ההימורים האלה. אני הייתי ממליץ לו לחפש קבוצה כדי לא ללכת אחורה בשלב הזה של הקריירה".

איתמר ניצן (צילום: אורן בן-חקון)

איתמר ניצן (צילום: אורן בן-חקון)

"כשאני הייתי שוער, תמיד רציתי לשחק", אומר דרשלר. "תמיד כשראיתי שאני נמצא יותר מדי זמן על הספסל, הודעתי שאני מחפש לעצמי מקום אחר. אני לא מכיר את ניצן באופן אישי, אבל אם הוא מבסוט בקבוצה גדולה כשוער שני, זה יכול להתאים לו. אני מאמין שגם הוא רוצה לשחק, אבל בית"ר ירושלים זה משהו אחר – זה אצטדיון, זה תנאים, זה כסף, זה אוהדים. זו סיטואציה לא פשוטה מבחינת ניצן: הוא צריך כבר עכשיו לחפש לעצמו אופציה שנייה, למקרה שלא יסתדר עם בית"ר ירושלים".

ומה לגבי הקולות המדברים על יחס לא הוגן כלפי ניצן, דווקא לאחר עונה מוצלחת מבחינתו? "בכדורגל אין הוגן", אומר שטראובר. "היתה לבית"ר הזדמנות להחתים שוער בקנה מידה כזה והרבה קבוצות רצו אותו, אז משאירים בצד את הפאסון ואת ההערכה והכבוד, וחושבים ביזנס בלבד. הם החתימו את אחד השוערים הזרים הטובים בארץ, ומבחינתם זה צעד טוב".

ארנסטס שטקוס (צילום: שרון בוקוב)

ארנסטס שטקוס (צילום: שרון בוקוב)

כידוע, שטקוס סיפק את הסחורה בגדול מאז שהגיע לישראל, אך עד היום עשה זאת רק במדי קבוצה 'קטנה' יחסית, הפועל חיפה. האם הוא יכול להצליח גם בקבוצות גדולות, ובהר הגעש הבית"רי במיוחד?

"בית"ר ירושלים רוצה לחזור לצמרת הגבוהה בעונה הבאה, ואני באמת מקווה שזה יקרה", ממשיך שטראובר. "אם זה אכן יקרה, שטקוס יצטרך להוכיח שהוא מתאים למעמדים הגבוהים. הוא כבר הוכיח שהוא שוער טוב, והראה שהוא יכול להתמודד עם עומס גדול על השער שלו, אבל אם בית"ר תרוץ בצמרת הוא יצטרך להיות שם בשבילה, לעמוד במבחן, פעמיים-שלוש במשחק ולא לאורך כל 90 הדקות – וזאת החוכמה. חובת ההוכחה תהיה עליו, אבל זה תלוי מאוד גם בשאלה איך הקבוצה תיראה, ואיך ההגנה תיראה בשנה הבאה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר