יוסי בניון (צילום: ניר קידר)
יוסי בניון (צילום: ניר קידר)

דעה | לרגש ולהתרגש: על משחק הפרישה של בניון מחר בטדי

הקשר צפוי להתרגש ולהזיל עוד דמעות, האוהדים יתרגשו ויעודדו בלי סוף. אז תודה לך יוסי, ובהצלחה בתפקיד החדש | טור דעה

פורסם בתאריך: 3.5.19 08:40

במוצ"ש יעלה יוסי בניון לכר הדשא בטדי בפעם האחרונה כשחקן כדורגל פעיל. קריירה ארוכה ומפוארת שכללה משחקי ליגת אלופות, משחקים בליגה הספרדית, האנגלית והישראלית יתנקזו אל 90 דקות במדי בית"ר ירושלים.

בניון מסיים את הקריירה בקבוצה הכי פחות מזוהה עבורו. היהלום שגדל בהפועל באר שבע והפך בהמשך לסמל של הירוקים מהכרמל, מסיים את הקריירה בקבוצה שבה אפילו לא סיים עונה אחת מלאה. אם היו שואלים את בניון לפני 5-4 שנים היכן יסיים את הקריירה שלו, סביר להניח שהיה עונה מכבי חיפה או הפועל באר שבע. אבל הנסיבות הובילו אותו לשתי קדנציות קצרות מאוד בצהוב-שחור ולפרישה במדי בית"ר ירושלים.


תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


עבור בניון זאת סגירת מעגל טבעית. אם זה היה תלוי בו, הוא היה נוחת בבית"ר ירושלים הגדולה של אמצע שנות ה-90. כבר כשהיה בן 15 הוא הוצע לבית"ר ירושלים וליו"ר המועדון דאז משה דדש. המעבר לבירה לא יצא לפועל לבסוף, ובניון עבר באייאקס, באר שבע, חיפה ואז שוב לאירופה.



במהלך הקריירה שלו, כל אוהד בית"ר ירושלים חלם לראות את בניון משחק בטדי. גם מספר 15 הצהיר לא פעם שהוא ירצה לשחק בבית"ר. זה אולי היה קרוב בתקופת הכסף הגדול של גאידמק באמצע העשור הקודם, אבל המעבר נשאר שוב בגדר של חלום.

לבסוף זה קרה. בשלהי הקריירה, הרחק מיכולת השיא בליברפול, צ'לסי וארסנל ורחוק מאוד מימייה הנוצצים של בית"ר ירושלים. אפילו את גמר גביע המדינה אשתקד הוא החמיץ, אחרי שעבר בינואר למכבי פתח תקוה. אבל זה קרה. מול קהל שנתן לו אהבה בלתי נגמרת. קהל שחלם הרבה זמן לראות אותו בצהוב-שחור. קהל שיזכה לראות את בניון תולה את הנעליים והחולצה ונכנס לתפקיד המנהל המקצועי.


אסף שקד

אסף שקד


צוחקים על בניון שהדמעות זולגות לו בקלות. זה קרה לו הרבה במהלך הקריירה. הפעם הראשונה היתה על הדשא בווסרמיל בעונת הירידה כשהיה בן 16 בלבד והפעם האחרונה תהיה כנראה מחר על הדשא של טדי. אבל דווקא הדבר הזה הופך אותו לשחקן גדול. אחד שמשחק עם המון רגש, כזה ששיחק בתקופה שבה הכדורגל היה עם רגש ובו השחקנים היו חיים את המשחק ולא את הרשתות החברתיות. והוא עדיין שם, מתרגש בכל פעם מחדש. מן הראוי ששחקנים ילמדו את הצד הזה ממנו, את האהבה שלו למשחק, את הרגש שלו לכדורגל, את התשוקה שלו למשחק.

והנה עכשיו בניון עולה ל-90 הדקות האחרונות. בקבוצה אותה אהד כילד. משחק שבסיומו יצטרף לגיבור ילדותו אלי אוחנה ויחד ינסו להצעיד את בית"ר לתואר ראשון אחרי עשור יבש לחלוטין. משחק הפרישה הזה הוא גם נקודת ציון עבור בית"ר ירושלים. לאורך כל העשורים האחרונים, לא התקיימו משחקי פרישה מסוג זה. גם לא לשחקנים שהיו סמלים במועדון וסיימו מעל עשור בבית"ר ירושלים. אלי אוחנה סיים את הקריירה ללא משחק פרישה והפך ישר למאמן. איציק קורנפיין סיים 12 עונות ללא משחק פרישה, והתמנה ישר למנכ"ל. דוד אמסלם סיים גם הוא 12 עונות ללא משחק פרישה והפך לעוזר מאמן. גם בניון מסיים את קריירה ומקבל תפקיד מקצועי, אבל הוא בניגוד לאחרים, הוא יזכה להיפרד מהקהל במשחק רשמי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר