ג'קי בן זקן, אבי לוזון (צילומים: שרון בוקוב, גיל אליהו)
ג'קי בן זקן, אבי לוזון (צילומים: שרון בוקוב, גיל אליהו)

איך והאם חגיגות הפרישה מבניון ישפיעו על המאבק נגד הירידה?

מחר, מוצ"ש, תערוך בית"ר ירושלים משחק פרישה ליוסי בניון. בצד השני ניצבת מ.ס. אשדוד, שנאבקת עם מכבי פתח תקוה על ההישארות. האם זה ישפיע? "לא אתפלא אם בית"ר תפסיד"

פורסם בתאריך: 1.5.19 17:01

במוצאי השבת הקרובה (20:30) יארח אצטדיון טדי רגע מרגש: משחק הפרישה והפרידה מאחד מגדולי השחקנים הישראליים אי פעם, ומי שיהפוך מסוף השנה למנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, יוסי בניון. על אף ציון הדרך העצוב, המעיד על סוף, האירוע צפוי להיות חגיגי במיוחד – וכמובן מרגש מאין כמותו.

בצד האירוע הגדול והחשוב הזה יעמדו שחקני מ.ס אשדוד, אשר קבוצתם מדורגת שני מחזורים לסיום העונה מתחת לקו האדום. לאשדודים ברור כי הפסד ואף תיקו עלולים לסגור את הסיפור מבחינתם, ולהוריד אותם לליגה השנייה. האם האירועים מסביב יוציאו את החבר'ה מהשפלה הדרומית מאיפוס, או שדווקא יספקו להם הזדמנות לאסוף נקודות חשובות בחסות ערפל החגיגות?


תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"אי אפשר לדעת איך המשחק יתפתח, אבל בית"ר ירושלים בוודאי לא תבוא עכשיו להילחם עם טירוף על כל כדור", אומר שחקן העבר הבית"רי תומר בן יוסף. "הם יחפשו לדעתי בעיקר לשחק יפה, לגרום לקהל ולבניון ליהנות. מעבר לכך, חשוב לזכור שכוח ההישרדות הוא החזק ביותר, בלי קשר ליוסי – שיש לי כמובן המון כבוד אליו. לא אתפלא אם בית"ר ירושלים תפסיד, בגלל התרגשות ובגלל המעמד. בכל מקרה יהיה משחק מעניין".



"ודאי שאירועים כאלו משפיעים על השחקנים", אומר פרשן ערוצי צ'רלטון אסף כהן. "השאלה היא איך זה ישפיע: יכול להיות שהשחקנים של בית"ר ירושלים ירצו יותר, כי הם משחקים לצידו של האדם שיחליט עוד מעט אם הם מקבלים חוזה לעונה הבאה; מבחינת אשדוד, כל השבוע הזה וכל הדיבורים על בניון, הכתבות וכולי, זה יכול לפעול דווקא לטובתם: כל העיניים יהיו מופנות ליוסי, והם יוכלו לבוא ולעשות את שלהם. חשוב גם לזכור, ואנחנו רואים את זה בכל העולם, שקבוצה שיורד ממנה הלחץ פתאום מתחילה לצבור נקודות – וכך קרה עם אשדוד, שבשלב כלשהו כבר השלימה עם הירידה ובכמה משחקים צברה לא מעט נקודות. גם זה יכול לעבוד לטובתם".


יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)

יוסי בניון (צילום: אורן בן-חקון)


"אם צוות המאמנים של אשדוד יצליח לתעל לטובת השחקנים את העובדה שהראש של בית"ר יהיה אולי במקום אחר, זה יכול לעבוד להם – ובצורה יפה מאוד", ממשיך כהן. "מצד שני, סביר להניח שבבית"ר ירצו שבניון יסיים עם גול יפה, עם ניצחון במשחק האחרון שלו. זה יהיה משחק מעניין בכל מקרה – בין אם בית"ר מנצחת ובין אם אשדוד מנצחת, תהיה פה דרמה".

"אין ספק שהאירועים הללו יכולים לסחרר את השחקנים של אשדוד, עם כל הלחץ של הירידה", אומר בן יוסף. "מה שאשדוד צריכה הוא לעבור בשלום את המחצית הראשונה. אם היא עוברת את השלב הזה, את ההתלהבות של בית"ר, את ההתלהבות של הקהל ואת כל הטירוף שמסביב – זה יהיה טוב לה".

ומה לגבי הבחירה במועד למשחק הפרידה? האם ראוי היה שבית"ר תעשה זאת בתאריך אחר, כדי להיזהר שלא להשפיע על מאבקי הירידה? "מבחינת פייר-פליי יש בזה מן הצדק, כי לא באים למשחק הזה כמו לכל משחק אחר", מציין כהן, "אבל זכותה של בית"ר לעשות מה שהיא חושבת. הם כבר הבטיחו את המקום שלהם בליגה, ובניון זה לא 'עוד שחקן'. בגדול אני בסדר עם זה".

"העניין הזה לא צריך להוות שיקול מבחינת בית"ר ירושלים בקביעת המועד שבו הם מקיימים את משחק הפרידה", פוסק בן יוסף, ומוסיף: "המשחק הזה הכי מגיע ליוסי – הכי מגיע והכי ראוי. הוא בנאדם, הוא גבר, ומגיע לו כל מה שיש לו בחיים, ויותר מזה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר