לוי גארסיה (צילום: רמי שלוש)
לוי גארסיה (צילום: רמי שלוש)

דעה | הפוטנציאל של לוי גארסיה מבטיח – האם הוא גם יקיים?

הרכש החדש של בית"ר דורג לפני כשנתיים ברשימת 100 הצעירים המבטיחים בעולם. האם בבית וגן יצליחו לממש את ההבטחה? | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.6.19 16:38

לא כל יום חותם בבית״ר שחקן שרק שלפני שנתיים זכה להימנות ברשימת 100 הצעירים המבטיחים בעולם (מקום 37) של מגזין הכדורגל 4-4-2. תתחילו להתרגל לשם – לוי גארסיה, שנחת השבוע במפתיע בבית וגן בעסקה שעלותה הכוללת נאמדת בכ-1.2 מיליון דולרים.

גארסיה – הרכש הראשון שהביא יוסי בניון לבית״ר לקראת העונה הבאה – היה מהבולטים בשחקני הפועל קרית שמונה בעונה החולפת. הוא פתח את העונה מצוין, אבל נפצע באמצע העונה למשך חודש וחצי וכבש שלושה שערים בלבד. עכשיו זה הזמן שלו לעשות את קפיצת המדרגה ולעזור לבית"ר לשוב לצמרת הכדורגל הישראלי.

בבית וגן יש מי שמספרים כי ההחלטה להחתים את גארסיה התקבלה לאחר ההפסד לקרית שמונה, שבועיים לאחר מינויו של בניון לתפקיד המנהל המקצועי. שחקני ההגנה ניגשו לבניון בסיום המשחק והצביעו על גארסיה כמי שיכול לסייע לקבוצה בעונה הבאה.



המו״מ היעיל מול איזי שרצקי (ושאפו על הדיסקרטיות והזריזות) היא מהלך שלא מאפיין את בית״ר ירושלים של השנים האחרונות, שנים בהן כל שחקן שחתם או לא, לווה בפסטיבל שמועות והכחשות של מספר שבועות.

בשל גילו הצעיר, גארסיה הוא לא רק זר שיכול באמת לשדרג את ההתקפה של בית״ר, אלא גם פוטנציאל ענק למכירה עתידית. הטרינידדי הבינלאומי (18 הופעות, 2 שערים) נחשב לכישרון גדול במדינתו, וקבוצתו הראשונה באירופה היתה אלקמאר ההולנדית, עמה הספיק לזכות באליפות בגיל 18 בלבד (שער בודד ב-8 הופעות).

יחד עם פרדי פלומיין המצוין, לבית״ר יש כעת צמד קיצוניים מהיר ופיזי שיכול לעשות צרות לכל חוליית הגנה בליגת העל.

העובדה שלוי גארסיה שחקן צעיר עם עתיד גדול לפניו אינה מקרית, ומעידה על המגמה החדשה של בית״ר, שמצטרפת לרכישות של פלומיין, גדי קינדה ולירן רוטמן בעונה שעברה, כאשר המשותף לכולם הוא גילם הצעיר והרצון של ראשי בית"ר לראות בסגל הקבוצה בעונה הבאה כמה שיותר שחקנים צעירים, רעבים וכאלה שירצו להוכיח את עצמם על המגרש.

כאמור, ללוי גארסיה יש את כל הכלים להצליח ולפרוח בבית״ר. אהבת הקהל והחברים המנוסים לקבוצה אמורים לעזור לו לפרוח, אבל גארסיה גם צעיר נורא, נוטה להיפצע (אשתקד פציעה השביתה אותו למשך מספר חודשים), וצריך לקבל הרבה שקט והכוונה על מנת לממש את יכולותיו.

מהבחינה הזו לפחות, לגארסיה יהיה את המורה הטוב ביותר, יוסי בניון, שיוכל לנדב עצה וטיפ בין האימונים, לעבוד על מהלכים חדשים, וללטש את היהלום הצעיר.


מעוז צור (צילום: פרטי)

מעוז צור (צילום: פרטי)


מי כמו יוסי יודע, שבשביל לעשות קריירה גדולה צריך הרבה יותר מכישרון.

בבית״ר עדיין לא ויתרו על עלי מוחמד, למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי נתניה. לטעמי, מוחמד או איברהים סורו חייבים להגיע ולחזק את הקישור האחורי. לבית״ר אוסף שחקנים טכניים בקישור, אבל היא חסרה גרזן אמיתי שישבור התקפות יריבות ויזכיר לכולם שפעם שיחק פה איזה דרק בואטנג אחד, שעשה בית ספר לליגה. תודו שהתגעגעתם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר