רוני לוי, טל בן חיים (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
רוני לוי, טל בן חיים (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

דעה | מה רוני לוי צריך לעשות בעמדות הבלמים?

טל בן חיים אמור להוביל גם השנה את מרכז ההגנה, אך האם בגיל 38 הוא עדיין יכול לעשות זאת? וגם אם כן, מי צריך לשחק לצידו? | טור דעה

פורסם בתאריך: 1.7.19 12:02

בית"ר ממשיכה להתחזק ולעבות את הסגל, אבל עם כל הכבוד לשחקנים הכישרוניים שהצטרפו – מיכאל אוחנה, עלי מוחמד, שלומי אזולאי ואחרים, הקבוצה עדיין רחוקה מלהיות מועמדת לאליפות, והדיבורים על כך נראים תלושים מהמציאות.

עיקר החשש נובע מההגנה של בית"ר, בעיקר מרכז ההגנה כי לעמדות המגנים, כך על פי כל הפרסומים, בית"ר עמלה ומחפשת אחר רכש איכותי. לעומת זאת, לעמדות הבלמים נראה כי רוני לוי ימשיך להסתמך על טל בן חיים כשחקן שיוביל את ההגנה בעונה הבאה. ההסתמכות הזו על בן חיים עשויה להיות בעייתית. בן חיים, כידוע, כבר נושק לגיל 38. השאלה המרכזית שתלווה את המאמן, היא האם הוא יצליח לשמור על היכולת מהמחצית השנייה של העונה או שמא הגיל יעשה את שלו? אם בן חיים ישחק כפי שהוא שיחק בתחילת העונה אז בית"ר ורוני לוי יהיו בצרות גדולות.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

מי שאמור לשחק לצידו של בן חיים הוא אור זהבי הצעיר, אלא אם כן בית"ר תנחית כאן בלם נוסף. זהבי בלם לא רע בכלל, אבל הוא צעיר ולא מנוסה והוא יוכל לפרוח רק אם הבלם שלצדו, במקרה שלנו בן חיים, יהיה בכושר טוב. אם בן חיים יפשל, אי אפשר יהיה לצפות מזהבי להיות זה שמציל את משחק ההגנה של בית"ר.

כרגע אין לבית"ר בלם נוסף, והבלם שיגיע צריך להיות איכותי יותר מזהבי המחליף של שניהם הוא מיקי סירושטיין, שכבר הוכיח שהוא בלם טוב לליגה, אבל כמו במקרה של זהבי – הוא לא השחקן שיכול להוביל את משחק ההגנה, לבטח לא את משחק ההגנה שחושבת ומדברת על אליפות.



מרכז ההגנה הנוכחי של בית"ר הוא נכון לרגע זה לוט בערפל. רוני לוי יצטרך להיות עם יד על הדופק ועל בלם רכש בקנה, במידה שהציוות בין בן חיים לזהבי לא יצלח.

כך או כך, בבית"ר עובדים ואת זה חשוב לציין. לצד כמה רכישות טובות, הקבוצה הצליחה להעביר את השוער ארנסטס שטקוס להפועל באר שבע וזה מהלך מצוין מכמה סיבות. ראשית, הוא משחרר לבית"ר עמדה של שחקן זר, מה שיוכל לסייע בהמשך להבאת חלוץ זר או שעדיף בכלל בלם זר תותח. בנוסף, השחרור של שטקוס מציב את איתמר ניצן כשוער הראשון החד משמעי, וזה רק יוסיף לו ביטחון ויסייע לו לשמור על היכולת הטובה מהשנה שעברה.

מעבר לכך, בשלב זה נראה שהקישור של בית"ר, במיוחד הקישור הקדמי, עמוס בשחקנים טובים ומוכשרים, מה שיעשה לא מעט כאבי ראש לרוני לוי ואולי אף יגרום לתסיסה מסוימת על הספסל.

תפקידו של המאמן במקרה הזה הוא למצוא את האיזון הנכון ואת חלוקת הדקות וההיררכיה, כדי לסחוף את הקבוצה לתצוגות יפות אך גם כדי לא ליצור מרמור מיותר על הספסל.


רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)

רונן שוויג (צילום: מגד גוזני)


לעומת הקישור שעמוס בכל טוב, חוליית ההתקפה – בדומה להגנה – נראית כחולייה שזקוקה לשדרוג רציני. שלומי אזולאי ואנתוני וארן הם שחקנים טובים, אך אף אחד מהם לא יכול להיות חלוץ מוביל בקבוצה עם שאיפות לצמרת הגבוה.

לסיכום, למרות הפעילות הענפה עד כה בשוק ההעברות, לצוות המקצועי בבית"ר – יוסי בניון, אלי אוחנה ורוני לוי – יש עוד המון עבודה עד להשלמת הסגל, כשבנוסף בית"ר תצטרך למצוא את הנוסחה להוציא משחקני הסגל של העונה שעברה הרבה יותר ממה שהם הראו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליברטי

    כל בנית ההרכב צולעת. לא ניכר שמישהו שם מבין מה הוא עושה..אתם רואים את מכבי ת"א, חיפה או ב"ש עולות עם בלם בן 50 ?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר