אדליי אדבאיו (צילום: טל דורון, באדיבות האתר הרשמי של הפועל קטמון)
אדליי אדבאיו (צילום: טל דורון, באדיבות האתר הרשמי של הפועל קטמון)

דעה | אניימה הבא? ההשוואות המחמיאות שמקבל אדליי אדבאיו

בגיל 19 בלבד מוביל השוער הניגרי של קטמון את ההגנה האדומה. המוצא הניגרי, הגובה הנמוך יחסית והחתוליות מובילים להשוואה בלתי נמנעת לאניימה הנהדר | טור דעה

פורסם בתאריך: 27.11.19 17:29

מחמאות רבות כבר נכתבו על העבודה הטובה שנעשית במחלקת הנוער של הפועל קטמון. ובצדק, כי כבר שלוש שנים שמחלקת הנוער מספקת לבוגרים שחקנים שמוכיחים את עצמם ומשאירים חותם.

אבל בכך לא מסתכמת ההצלחה של קטמון. למועדון יש גם מחלקת סקאוטינג נפלאה שביחד עם המנהל המקצועי שי אהרון מאתרת שחקנים צעירים בניגריה ומשלבת אותם במחלקת הנוער עד לקליטתם בקבוצה הבוגרת. הבציר האיכותי והמוכר יותר הוא וילי אגאדה, שקוצר את מרבית המחמאות, אבל הוא לא לבד. רכש לא פחות איכותי מאגאדה הוא השוער אדליי אדבאיו – רק בן 19.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ייתכן וזה תוצר של הפחתת הציפיות המאסיבית שנעשתה בקיץ, כי שי אהרון והמנכ"ל אורי שרצקי (וסליחה מזיו אריה שפחות שותף למדיניות המועדון), לקחו החלטה מאוד אמיצה ונתנו את את אפודת השוער הראשון בלי לחשוב פעמיים כלל לשוער צעיר וחסר ניסיון כמו אדבאיו. ההחלטה הזו הופכת להיות יותר אמיצה אם לוקחים בחשבון את העובדה ששנה קודם לכן הוא עמד בשערה של קבוצת הנוער של קטמון, שמשחקת בליגה השנייה.

ההחלטה, ממה שאני מבין, לא הגיעה משום מקום. היא התקבלה גם בזכות היכולת הטובה של השוער. נכון, רק הליגה השנייה לנוער, אבל לספוג 11 שערים בעונה שלמה זה נתון שאי אפשר להתעלם ממנו. ואהרון אכן לא התעלם ונתן לאדבאיו את הקרדיט.

בקטמון החליטו ללכת עם אדבאיו גם בגלל היכולת וגם בגלל המחשבה קדימה. בקיץ חשבתי שיש בצעד הזה יומרנות גדולה ותהיתי אם לא כדאי להביא שוער מנוסה שילחם עם אדאביו על המקום, אבל בינתיים זה משתלם לקבוצה גם בהווה.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


אני חושב שבעצם ההחלטה ללכת על אדבאיו קטמון תרמה להורדת הציפיות מהקבוצה. בכל זאת, ילד בן 19 ללא ניסיון יתקשה לעמוד בפרץ של קבוצה שמועמדת לעלייה. אבל אדבאיו מוכיח שהוא מוכן ושהוא בהחלט יכול.

הסביבה והמעטפת של אנשי קטמון שדואגים לכל פרט בקליטתם ובשילובם של השחקנים הניגרים הצעירים בקבוצה היא חשובה מאוד בהתפתחותם, ולכן לא פלא שאגאדה ואדבאיו פורחים במועדון. השניים צפויים להימכר בשלב כזה או אחר, בסופו של דבר זוהי השקעה לטווח רחוק שאת הפרי הכלכלי בקטמון יראו בקרוב, לפחות בכל מה שקשור לאגאדה, ואילו אדבאיו צפוי לעלות את ערכו בשלב מאוחר יותר ואני מעריך כי יש לו עוד שנתיים נוספות במדי קטמון לפני שיעבור לתחנה הבאה בקריירה שלו.


העובדה שאדאביו נמוך יחסית, כמו גם המוצא הניגרי כבר זיכו אותו בהשוואות לוינסנט אניימה האגדי, ונראה שאם השוער הצעיר יתמיד ביכולתו הוא יוכל לעשות קריירה לא פחות עשירה מאניימה. כי בינתיים, כמאמר הקלישאה, הסטטיסטיקה לא משקרת, וזו של אדבאיו מעידה שמדובר בכישרון ענק. 9 שערים ספג אדבאיו ב-12 משחקים עד כה, פחות משער למשחק ומאזן שממקם את הקבוצה במקום השני בליגה. אחרי התחלה קצת הססנית של העונה אדבאיו מראה את הפוטנציאל הגדול שיש לו, ואני ממש לא אפול מהכסא אם בקרוב הוא גם יזכה לזימון לנבחרת ניגריה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר