ויליאם אגאדה, זיו אריה (צילומים: גיא יצחקי, באדיבות הפועל קטמון ירושלים, באדיבות צוות מדיה - הפועל קטמון ירושלים)
ויליאם אגאדה, זיו אריה (צילומים: גיא יצחקי, באדיבות הפועל ירושלים, באדיבות צוות מדיה - הפועל ירושלים)

דעה | חזר מהכפור: הבצורת של וילי אגאדה הסתיימה כי קטמון שינתה סגנון

החלוץ המצוין של קטמון שבת מהבקעה במשך 11 משחקים. מול עפולה הוא חזר לכבוש, גם כי קטמון שיחקה פתוח יותר | טור דעה

פורסם בתאריך: 5.2.20 16:49

ניצחון במשחק חוץ הוא אף פעם לא דבר קל, בוודאי שמדובר על מגרשי הליגה הלאומית. ודווקא אחרי האכזבה במשחקים האחרונים, הפועל קטמון מצאה את הדרך לניצחון שאין לזלזל בו, גם אם היריבה היא הפועל עפולה – הקבוצה הכי חלשה בליגה.

על סיכויי העלייה של הפועל קטמון אין יותר מדי מה להכביר, אבל כל עוד היא משאירה את הסיכויים באוויר הרי זה מבורך. בכל זאת, האוהדים, התקשורת וברנז'ת הכדורגל מעדיפים שקטמון תהיה באזורים האלה ולו כדי ליצור עניין.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


באופן מפתיע הקבוצה היחסית צעירה של קטמון נמצאת בראש טבלת הנקודות במשחקי החוץ (ביחד עם עירוני ראשון לציון). 22 נקודות צברה קטמון בחוץ לעומת 16 נקודות במשחקים בטדי. אולי הצעירים באמת מרגישים משוחררים יותר כשאין עליהם את לחץ הקהל באצטדיון טדי, גם אם מדובר בכמה מאות? בהקשר הזה חשוב לציין שגם קבוצות הכדורגל האחרות בעיר – בית"ר ירושלים ובית"ר נורדיה – איבדו עד כה הרבה מאוד נקודות בטדי, אצטדיון שפעם נחשב לביתי, והיום הוא יותר קר ומנוכר ואולי אף גדול מדי על שתי קבוצות האוהדים מקטמון ונורדיה, וכנראה שגם על הקבוצה של משה חוגג.

מי שחזר לחיים לאחר היעדרות מכיבושים של 11 משחקים הוא וילי אגדה, שסוף-סוף הצליח להוריד מעליו את הקוף המעיק ועשה זאת בסטייל עם שער של חלוץ גדול. אפשר לבוא בטענות לאגאדה, שלא מצא את עצמו ואת הרשת בתקופה האחרונה (ההתעניינות מצד קבוצות ליגת העל בוודאי לא עזרה לריכוז שלו), אבל גם לזיו אריה יש חלק לא קטן בכך. מאמן קטמון מראה שהחלק ההגנתי הוא הדבר החשוב לו ביותר, ואמנם יש לא מעט מאמנים עם תפיסה ואג'נדה דומה, אבל נדמה שהוא לקח את זה צעד אחד קדימה. קטמון משחקת מבוקר, אפילו מבוקר מאוד, והדבר מתבטא במיעוט מצבים ליד השער וכמובן שבמספר שערים נמוך. מי שנפגע מכך הוא כמובן החלוץ, ולא בכדי אגאדה לא כבש כל כך הרבה משחקים.


נועם שרפלר (צילום: פרטי)

נועם שרפלר (צילום: פרטי)


שימו לב לנתון הבא: מאז שקטמון חזרה מהפגרה היא כבשה 6 שערים בלבד ב-10 משחקים, כלומר ממוצע של 0.6 שערים בלבד, לעומת 20 שערים שהקבוצה כבשה ב-12 משחקים עד לפגרת נובמבר וממוצע של 1.66 שערים למשחק.

אריה שהצליח לגרום ללא מעט אוהדים לזעום על משחקו המבוקר, זנח את שיטת שלושת הבלמים והעלה שחקן נוסף למרכז השדה, ובמשחק מול עפולה זה תורגם ליותר מחץ מצד קטמון וגם לשני שערים. שום שיטה היא לא ערובה להצלחה או לכישלון\ ויש דברים שהם מעבר לפן המקצועי, אבל לא היתה סיבה מצד אריה להפקיר את האמצע במשחק מול בני לוד עם שני הצעירים המוכשרים אווקה אשטה וגוני נאור. השניים ראויים לשבח על השתפרותם וקפיצת המדרגה שביצעו, אבל אין זה הוגן לתת להם את מרכז השדה בלי גיבוי של שחקן נוסף. לכן, חזרתו של שרון זיסו להרכב היא סימן חיובי עבור קטמון. אני מודה שאני לא חסיד של שיטת שלושת הבלמים, על אף שיש דוגמאות לא מועטות של קבוצות שהצליחו בשיטה זו, אבל בעיני זה לבזבז שחקן בעמדת הגנה במקום בעמדה קדמית יותר.

אני מציע לזיו אריה להמשיך את הקו הפחות שמרני שנקט במשחק מול עפולה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר