סמל הפועל קטמון, סמל הפועל ירושלים

דעה | היסטוריה לא באמת התרחשה השבוע – הפועל קטמון היא הפועל ירושלים

אמנם היו מתנגדים קולניים וצעקניים, אבל שום דבר לא השתנה מאז אוקטובר 2007 ועד יוני 2020 - הפועל ירושלים יש רק אחת והיא של האוהדים | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.6.20 14:29

ראשית אבקש לפתוח בהתנצלות: אדבאיו אדליי, הראל שלום, גל מאיו, סהר בראון, יוראי מליח, גוני נאור, אשטה אווקה, אביחי וודג'ה, אדיס צ'קול, רועי פדידה, וויליאם אגדה וכל המחליפים ואנשי הצוות המקצועי שהשיגו את הניצחון המתוק מול עכו ביום שני השבוע – אני מבקש את סליחתכם. הגיע לכם שנשיר ונריע לכם, ובמקום זאת כבר חודשיים שאנחנו עוסקים בהבלים פרוצדוראליים. אז לכל החבורה האמיצה באדום שחור – גאים ואוהבים אתכם, אתם חבורת השחקנים המרגשת ביותר ששיחקה כאן בעשור האחרון, ואנחנו מאחוריכם גם כשאיננו יכולים להגיע לאצטדיון, וגם כשאנחנו רבים לשווא אחד עם השני.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עכשיו, עם שוך חגיגות הניצחון הכפול – במשחק ובהצבעה על שינוי השם מקטמון להפועל ירושלים – אפשר לשפוך את דלי ההכלה והרגישות שהתמלא בחודשיים האחרונים ולהגיד את האמת: היסטוריה לא התרחשה ודבר לא נפל. מהמשחק הראשון שלה באצטדיון האוניברסיטה בגבעת רם, אי אז בחודש אוקטובר 2007 ועד היום, ולנצח נצחים, הפועל קטמון ירושלים היא הפועל ירושלים. מעולם לא היו שתי קבוצות אדומות. ההצבעה שהיתה השבוע היא שוות ערך להצבעה בנוסח "האם אתה בעד שהשמש תזרח מחר?".

אך לתפיסה ברורה זו היתה התנגדות. היו אנשים שחשבו שהם יכולים לכבות את השמש. מצד אחד יש את נטורי קטמון, שהתעקשו על השארת השם קטמון וזעקות השבר שלהם (האם הם יציינו את 1.6 כיום הנכבה?). מדובר באוהדים מסורים, אנשים נפלאים שפשוט איבדו את הצפון בחודשיים האחרונים והשמיעו טענות הזויות. מן העבר השני, ניצבת אותה חבורה אומללה, שמשום מה סירבה להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ובחרה להיות בבית או גרוע מכך ביציע של הקבלן הנאלח, והתנגדה נחרצות להשארת השם קטמון. לשתי הקבוצות הנ"ל יש הרבה מן המשותף, ובאופן מקומם שתיהן הצליחו להטמיע ספק בדבר העובדה הברורה והיה חשש אמיתי לפני ההצבעה. לשמחת כולם, העמותה הביעה שוב עמדה חד משמעית – הפועל קטמון ירושלים היא הפועל ירושלים, בדיוק כפי שהשמש תזרח מחר, גם אם יש לכך מתנגדים.


רון כהן (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)

רון כהן (צילום: באדיבות הפועל קטמון ירושלים)


העיסוק הפרוצדוראלי בסמנטיקה יעבור עכשיו לשדה המשפטי והתקנוני מול המפרק של סאדר ומול ההתאחדות לכדורגל. ייתכן ויהיו פושעים ספורטיביים, שינסו לגנוב שוב פעם את השם מאוהדיה.

נטורי קטמון יתהו האם זו עדיין הקבוצה שלהם? אלו המזוהים כאוהדי "המקורית" יתהו גם הם האם להצטרף? אנא אל תתנו לרגשות, לחזיונות ולשיגעונות לבלבל – דבר לא השתנה. הפועל ירושלים ניצחה לפני פגרת הקורונה את כפר קאסם 1:3 ואחרי הפגרה את עכו.

בין אם יש בשם הקבוצה את המילה קטמון ובין אם לא – דור שחקני הבית כיום (גוני, אדיס, הראל ואשטה) הוא ממשיך דרכם של גולה, אברהמי (אייל ויניב), דנינו, אוחיון וסלמן – וכמו הדור ההוא, הוא זה שיביא אותנו בסופו של דבר לליגת העל.

ומילה לסיום לקברניטי הפועל "מגדל בנק יהב" ירושלים, באמת תודה על האשרור שלכם לכך שאנחנו הפועל ירושלים – אבל אין בכך צורך.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. יוחאי

    גם אם תקנו בכסף הגדול שלכם את השם הפועל ירושלים אתם בחיים לא תהיו הפועל ירושלים. אני מקווה שתקרא מחדש את הדברים שכתבת ותבין שהם לא רק בניגוד לערכים של הפועל ירושלים הם אפילו בניגוד לרוח הפועל קטמון.

  2. אריה

    איך אתם מצליחים כל פעם למצוא את האידיוט התורן בקרב האוהדים הנהדרים של הפועל ירושלים… ברור שהפועל קטמון תמיד הייתה הפועל ירושלים, אבל מה לעשות שהיסטורית יש משמעות עצומה לכך שנשארה קבוצה אחת בלי סרח עודף של הקבלן. ודברי הבלע של האוויל על הפועל כדורסל ראויים לבוז, אלה אותם אוהדים של הכדורגל ותמיד יהיו.

  3. גד

    נטורי קטמון באמת? אולי אלא אנשים שחושבים באמת שבקטמון נבנה משהו גדול ויפה שלא ראינו מהפועל ירושלים לפחות מאז שנות השבעים של המאה הקודמת.
    למה הזלזול ווהתנשאות על אנשים שיושבים איתך ביציע כבר יותר מעשור? אפשר לא להסכים אבל הדורסנות שראינו בשבועות האחרונים כלפי מיעוט שחושב אחרת, עלול להשאיר צלקות לזמן רב.

  4. שאול נעים

    כל המטרה לשמה הוקמה הפועל קטמון הנה אחת.
    לסלק את סאסי את ויקטור יונה מניהול ואחזקת הפועל ירושלים ,
    לשני האדונים לא היה הכסף ולא החזון להצעיד את הפועל ירושלים,
    ומאחר והמטרה הוסגה במלואה, ושני האדונים , אחד עזב בעוד מועד והשני (סאסי) סולק בבושת פנים מחפירה,
    הוא סולק מהתנאים שיצר במו ידיו , אף אחד לא נגע בו — נקמה הכי מתוקה בעולם.
    לא נותר לאוהדים המסורים והכי משובחים בארץ , לנגן שוב את השם הפועל ירושלים.
    ואגב הפועל קטמון ירושלים בנתה מפעל חיים אדיר ממדים למופת, ליגה עם אלפי שחקנים וכן ליגת נשים,
    מפעל חברתי מעורר השתאות- שאפו ענק , וכמובן שיש להמשיך במפעל זה .
    הפועל ירושלים כדורגל בוגרים ונוער
    הפועל קטמון מפעל חיים חברתי.

  5. שוקי

    אם אתם רוצים איחוד תעיפו את שירצקי. הוא מפלג וכל מה שמעניין אותו זה המשכורת שלו.

  6. שלמה

    כתב יפה והכל אבל ממש מיותר הפסקה האחרונה שבאה לעקוץ את הפועל כדורסל. אם יש איזשהו סיכוי שיהיה יותר מאלפיים אוהדים במשחקי קטמון זה שיגיע הקהל מהכדורסל.

  7. משה

    טור מתנשא מאוד ופשוט עצוב ופוגע שנאמרים דברים כאלה…
    ובלי קשר, אם הפועל קטמון הייתה תמיד הפועל ירושלים. אז מה בדיוק הייתה הפועל ירושלים? אתה פשוט בא ומתנשא על האוהדים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר