תאונה בצומת (צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)
תאונה בשטח עירוני (צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)

עיר קטלנית: ירושלים ראשונה במספר בני האדם שנפגעו בתאונות דרכים

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה כי בירושלים נפגעו 622 בני אדם בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה, מהם שמונה בני אדם נהרגו ו-78 נפצעו קשה

פורסם בתאריך: 7.8.23 12:14

198 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, עליה של 9% בהשוואה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. על פי עמותת אור ירוק, בהשוואה לחמש השנים האחרונות (2023-2019) החציון הראשון של שנת 2023 הוא הקטלני והאדום ביותר כאשר בירושלים נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים.

81 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023 בערים ובישובים לעומת 59 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בערים ובישובים בחציון הראשון בשנת 2022- עלייה של 37%.
מהנתונים עולה כי במחצית הראשונה של שנת 2023 נפגעו 4,164 בני אדם בתאונות דרכים בערים וביישובים – 23 נפגעים מדי יום בממוצע.

כאשר בוחנים את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בערים, העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר בחציון הראשון של השנה היא ירושלים.

על פי הנתונים, בירושלים נפגעו 622 בני אדם בתאונות דרכים בחציון הראשון של שנת 2023, מתוכם שמונה בני אדם נהרגו ו-78 נפגעו קשה. מבין הנפגעים היו 152 הולכי רגל, 85 נהגים צעירים (עד גיל 24), 77 ילדים (עד גיל 14), 76 רוכבי אופנוע או קטנוע, ו-65 אזרחים ותיקים (בגיל 65 ומעלה).

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החציון הראשון של שנת 2023 הוא תעודת עניות וציון נכשל למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכלל הגופים שאמונים על המאבק בקטל בכבישים. בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים בישראל והעלייה בהרוגים היא תוצאה ישירה לצמצום הכסף והמשאבים שהמדינה משקיעה ברצון להציל חיים בכביש. תאונות הדרכים הן מכת מדינה אשר לא מבדילה בין דת, גזע או מקום מגורים. משפחות שלמות שנהרסות ונזק כלכלי אדיר למשק.  על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת תכנית שהכינו ברלב"ד וממתינה לאישור ולתקצוב, תכנית שתוביל את ישראל להיות אחת המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים. ניתן לצמצם את ההרוגים בתאונות דרכים בשיעור של 50% בשנים הקרובות לו רק במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יאשרו את התכנית. האחריות מוטלת גם על ראשי הערים- קידום הבטיחות בדרכים על ידי אכיפה של הפקחים העירוניים, ריסון ומיתון תנועה ליד בתי ספר, גני משחקים ובתי אבות יכול להוביל לצמצום מספר ההרוגים והנפגעים הגבוה בערים. שנת 2023 עלולה להיות הקטלנית והמדממת ביותר בעשור האחרון. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים באדישות ושיוון נפש כאילו מדובר היה בגורל משמים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר