אוטובוס של סופרבוס (צילום: חברת סופרבוס)
(צילום: חברת סופרבוס)

עדכון חשוב לנוסעים: נדחתה השבתת התחבורה הציבורית שתוכננה למחר

מחר, רביעי, אמורים היתה להתקיים שביתה בקווי האוטובוס של חברת סופרבוס. לאחר פנייה של הממונה האזורית ליחסי עבודה, החליט ועד העובדים להשהות את השביתה לטובת קיום משא ומתן אינטנסיבי. השביתה ביום שני עדיין בתוקף

פורסם בתאריך: 5.12.23 08:01

נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים שימו לב – שביתת המחאה של עובדי חברת סופרבוס שתוכננה למחר, רביעי, בוטלה. תחת זאת, יתכנס ועד העובדים בחברה, המאוגד בארגון 'כוח לעובדים', למשא ומתן אינטנסיבי בתיווך של הממונה האזורית ליחסי עבודה במשרד העבודה.

באיגוד ועדי התחבורה בארגון 'כוח לעובדים' מציינים כי נענו לבקשה של הממונה, עו"ד ליבקה חלבי חסון, לקיום פגישת משא ומתן במקום השבתה, אך מדגישים כי השביתה שמתוכננת ליום שני הקרוב, 11.12, בין השעות 13:00-10:00, עדיין בתוקף.

מדובר, כפי שפורסם ב"כל העיר", על השבתת 18 קווי אוטובוס של חברת סופרבוס אשר יוצאים משכונות הקצה – הר חומה, גילה וארמון הנציב בדרום העיר ורמות בצפון ירושלים: 2, 31, 38, 49, 62, 71, 72, 74, 75, 77, 78, 82, 83, 90, 91, 92, 95, 97.

מאיגוד ועדי התחבורה ב'כוח לעובדים' נמסר: "לאחר תשעה חודשי משא ומתן, אנו מצפים סוף-סוף להצעה רצינית מההנהלה. לא ייתכן שבחסות המלחמה, נמנעת ההנהלה מהעברת כספים ממשרד התחבורה המגיעים לנהגים ומתעמרת בעובדים דרך סידורי העבודה".

 

 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", עובדי חברת סופרבוס מוחים על מדיניות ההנהלה להעניש נהגים דרך שינוי סידורי העבודה הקבועים שלהם, כולל עובדים החוזרים מחופשת מחלה, ונהגים החוזרים לעבוד לאחר שחששו לביטחונם בשבועיים הראשונים למלחמה.

הארון שובש, יו"ר ועד העובדים בסופרבוס אמר לפני ימים ספורים: "על הנהגים מופעל לחץ בלתי סביר לקבל כל משימה, גם אם הדבר פוגע בטיפולים רפואיים, הסדרי ראייה משפחתיים וכו'. נהגים יודעים – שאם נאלצו לקחת ימי מחלה – הם ייענשו בשעות. אווירת האיומים הזו חמורה במיוחד בעת מלחמה. מדוע נהגים שחלו צריכים להיענש? המהלך החמור הזה נוגד את ההסכם הקיבוצי והגיע הזמן לשים לזה סוף".

זאת ועוד, בארגון כוח לעובדים, שבו מאוגדים הנהגים, טוענים עוד כי החברה סירבה לעדכן את השכר בהתאם להנחיות משרד התחבורה מאז יוני 2023 וכנגד הכשלת המו"מ להסכם הקיבוצי.

מנגד, מחברת סופרבוס נמסר בתגובה להודעת ההשבתה: "לא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה, ארגון עובדים ייטול לידיו את ההחלטה על עצירת שירותים חיוניים המשרתים מאות אלפי נוסעים. ארגון כח לעובדים הוא ארגון העובדים היחידי בענף התחבורה שבחר באופן תמוה להכריז על סכסוך עבודה על אף ולמרות התנאים הקשים בהפעלת תחבורה ציבורית בימים אלה.

"יצוין כי מראשית השנה הועלה שכר הנהגים בחברה בכ-17 אחוז ובנוסף התנהלו דיונים רבים על מנת להרחיב ולשפר את תנאי העובדים. על אף על כל אלה, בחר 'כח לעובדים' לנקוט בצעד פרוע, משלח רסן וחסר אחריות הפוגע בציבור הרחב ללא עוול בכפו.

"השבתת קווים ועוד בזמן מלחמה הוא מהלך ציני, על חשבון גבם של העובדים ומאות אלפי נוסעים ופוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית במשק כולו. החברה מוכנה לנהל מו"מ בכל עת ובתום לב וקוראת לארגון "כח לעובדים״ לחזור לשולחן הדיונים לטובת העובדים והנוסעים. צר לנו כי הועד בוחר שוב לקדם את עצמו על חשבון עובדי החברה והציבור כולו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר