אוטובוס של סופרבוס (צילום: חברת סופרבוס)
(צילום: חברת סופרבוס)

ממזרח למערב: קווי האוטובוס החדשים שישרתו עשרות אלפי נוסעים בירושלים

החל מיום שישי הקרוב, 22.12, יפעלו שני קווים חדשים - 510 ו-512 - אשר יחברו את ארמון הנציב ותלפיות עם הר הרצל והדסה עין כרם, כולל שדרוג משמעותי לתחבורה הציבורית בקרית היובל

פורסם בתאריך: 20.12.23 10:01

השדרוג של מערך התחבורה הציבורית בעיר, בדגש על שכונות דרום ודרום-מזרח ירושלים נמשך, כשהחל מיום שישי הקרוב, 22.12, הנהנים המרכזיים יהיו תושבי ארמון הנציב ותלפיות, אשר יזכו לשני קווים חדשים אשר ישדרגו את הנגישות מהשכונה למוקדי המסחר, התעסוקה, הספורט והבריאות בעיר.

הקווים החדשים – 510 ו-512 – יופעלו על ידי חברת סופרבוס. שניהם ייצאו משכונת ארמון הנציב (רחוב רב החובל) ומשם יתניידו דרך מוקדים מרכזיים בעיר עד למערב העיר – 510 יגיע להר הרצל ו-512 עד לצומת אורה, מה שמאפשר גם חיבור מהיר להדסה עין כרם.

הקווים החדשים של סופרבוס צפויים לשרת עשרות אלפי נוסעים והם יעברו בלא פחות מ-10 שכונות ברחבי ירושלים. בחברת סופרבוס מציינים כי שילובם של הקווים החדשים הוא חלק מפעימה נוספת בהתאם לתנאי המכרז להפעלת התחבורה הציבורית בעיר.


מפת הקווים החדשים של סופרבוס

מפת הקווים החדשים של סופרבוס


קו 510 הוא למעשה שדרוג של קו 10, והוא ייתן מענה משמעותי, לראשונה, לתושבים ברחוב אולסוונגר בקרית היובל. אבל עוד קודם לכן – הקו יחבר כאמור בין ארמון הנציב, ארנונה ותלפיות עם תחנת הרכבת הקלה בהר הרצל, כשהוא יעבור בדרך בגוננים, בצומת פת, בציר טהון ושכונת קרית היובל עד להר הרצל (ובחזרה).

קו 512, יחבר בין ארמון הנציב ותלפיות עם הדסה עין כרם (התחנה הסופית בצומת אורה). הקו יעבור דרך צומת אשר וינר, רחוב האומן בתלפיות, אצטדיון טדי, קניון מלחה וציר קוליץ עד לצומת אורה.


 

מסלול קו 510

מסלול קו 510


מסלול קו 512

מסלול קו 512

 


כפי שפורסם ב"כל העיר", בשבועות האחרונים חנכה חברת סופרבוס עוד מספר קווים, שגם הם חלק מהתוספות שנקבעו במכרז של משרד התחבורה שכל מטרתו היא לשדרג את התחבורה הציבורית בירושלים, בדגש על שכונות הקצה בדרום-מזרח ירושלים – גילה, הר חומה, ארמון הנציב ותלפיות.

 

 

במסגרת הפעימות הקודמות חנכה חברת סופרבוס את קו 95 המחבר בין שכונת הר חומה לתחנת הרכבת הקלה יפה נוף, דרך א.ת. תלפיות (קניון הדר), צומת פת, דרך בייט והמרכז הרפואי שערי צדק.

קו נוסף שנחנך בשבועות האחרונים הוא 505, שמחבר בין חומת שמואל לאזור התעשייה גבעת שאול, ועובר דרך גילה, מלחה, כביש בגין, צומת בייט והמרכז הרפואי שערי צדק ובחזרה.

כמו-כן במהלך הפעימות האחרונות, האריכה החברה את קו 90 הקיים עד לצומת הכניסה לעיר ולבית החולים הרצוג בגבעת שאול ובנוסף שידרגה את קו 97, שהחל לפעול במתכונת דו-כיוונית עם נקודות קצה בקיבוץ רמת רחל שבדרום ירושלים ובסמוך לבנייני האומה בכניסה לעיר.

צחי נווה, מנכ"ל חברת סופרבוס:"חברת סופרבוס מהווה מרכיב משמעותי במהפכת התחבורה הציבורית בירושלים וממשיכה כל העת בקידום ובשדרוג השירות ברחבי העיר. שני הקווים החדשים שיופעלו במסגרת הפעימה הנוכחית מצטרפים לשורה ארוכה של קווי החברה בירושלים, המעניקים לתושבי העיר ולמבקרים בה, תחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת, בפריסה רחבה, המקצרת את זמני ההגעה ממקום למקום. פעימה זו הינה שלב נוסף בפעילותה הענפה של החברה בירושלים מאז כניסתה לעיר לפני כשנתיים. אנו מודים לציבור לקוחותינו על האמון הרב ועל הבחירה בנו בכל יום מחדש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הנאשם לכלא

    מה עם קו אוטובוס ישיר מקריית היובל לגבעת שאול? זה מרכז תעסוקה מרכזי שלא מונגש לתושבי קריית היובל והסביבה. הגיע הזמן לשנות את זה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר