אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)
אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)

"מפחדת לשלוח את הילדים" – האמהות הירושלמיות נגד נהגי האוטובוס

פורום אמהות למען בטחון הילדים הוקם באחרונה כדי לתת מענה למה שהן מכנות "התנהלות מופרעת של נהגים בתחבורה ציבורית בירושלים". החברות הפועלות בעיר סירבו להתייחס לטענות כלליות

פורסם בתאריך: 7.1.24 14:06

התלונות והטענות של נוסעים ונוסעות נגד התחבורה הציבורית בירושלים נמשכות, וכדי לתת מענה לתופעה רחבת ההיקף הוקם בשבוע שעבר 'פורום אמהות למען בטחון הילדים'. המניע, כך מציינות נשום הפורום, היה סיפורה של ש' – נערה ירושלמית בת 14 – אשר צלצלה בפעמון כדי לרדת בתחנה, אך הנהג לא עצר. כשהיא החלה לצעוק לעברו לעצור – אמהות הפורום טוענות שבתגובה הוא הדליק מוזיקה בווליום גבוה והתחיל בנסיעה מהירה מאוד. לטענת ש', הנהג עצר רק אחרי 5 תחנות שעליהן דילג.

את הפורום הקימה ליאורה אלון, שהיתה זו ששיתפה את סיפורה של ש' ברשותות החברתיות. לאחר הפוסט הראשוני, הוצפה אלון, כך היא מספרת, בתגובות רבות של הורים על התנהגות דומה של נהגים.

"השבוע נסעתי באוטובוס, זה לא רק שירים בערבים ונסיעה מטורפת. אלא גם קללות בערבית", שיתפה צעירה בת 21. מירושלים. לדברי אלון, הדיווחים הרבים מעלים דפוסי התנהגות חוזרים ונשנים של נהגים שחולפים על פני תחנות בלי להעלות או להוריד נוסעים, נהיגה מופרעת, מוזיקה בערבית בווליום מאוד גבוה, יחס בוטה לנוסעים וקללות בערבית.

 

 

"כתושבת הר חומה, אני והילדים שלי משתמשים הרבה בתחבורה הציבורית. חשבתי שרק אני חווה את הבריונות מצד נהגים בתחבורה הציבורית בירושלים, אבל שטף הפניות שקיבלתי מהפרסום ברשתות החברתיות, מראה שזאת ממש מגיפה בעיר", מספרת ליאורה אלון. "החלטתי להקים את פורום האמהות, כדי להעלות את הנושא לסדר היום ולמגר את התופעה המסוכנת. אני ממש מפחדת לשלוח את הילדים לבד בתחבורה ציבורית".

הפורום, כך נודע ל"כל העיר", ערך בשבוע שעבר מפגש ראשון ודרכי הפעולות נבחנות בימים אלה, כולל פניה לנבחרי הציבור שיסייעו בפתרון הבעיה.

"כל העיר" פנה לכלל חברות התחבורה הציבורית שפועלות בעיר, אך אלו סירבו להתייחס לטענות העולות. בין השורות ניתן להבין כי החברות מסרבות להתייחס לתלונות וטענות כלליות ומבקשות להביא אירועים ספציפיים – מספר קו, יום ושעה כדי שאפשר יהיה לתת מענה וטיפול.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נוסע ותיק

    חומרת הדברים בכתבה ,מוכיחה בעליל שחברות האוטובוסים מחוייבות בפיקוח משרד התחבורה והעירייה ובביקורת פנים הולמת . מבקרי תקפות נסיעות ישנם בשפע , אבל מה ביחס לרמת השרות ונהיגת נהגים סוררים ? למעשה חייבים לציין שיש גם נהגת (באחד מקוי שבעים +) , שנוכחתי והיתרשמתי מנהיגתה הזהירה והמיתחשבת (ללא עצירות פתע
    ותאוצות מפילות נוסעים ודילוג על תחנות) . ציינתי זאת בפניה ! היא יכולה לשמש דוגמא ומופת לכל
    הנהגים . כן ירבו כמותה !

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר