(צילום: באדיבות חברת אקסטרה)
(צילום: באדיבות חברת אקסטרה)

מחדלי התחבורה הציבורית: תושבי פסגת זאב זועמים על נהגי חברת אקסטרה

בשבוע האחרון הגיעו ל"כל העיר" עוד ועוד תלונות על ההתנהגות וההתנהלות של חל מנהגי חברת אקסטרה הפועלים בפסגת זאב, בהם זלזול בנוסעים, קיצור מסלולים ונהיגה פרועה. אקסטרה בתגובה: ""הטענות אינן מתיישבות עם סטנדרט השירות אליו אנו שואפים. אנו קוראים לכל נוסע שחש בצורך, לפנות אלינו"

פורסם בתאריך: 5.2.24 18:17

"ביום רביעי שעבר, 31.1.2024, בתי בת ה-14 וחברתה עלו בשעה 23:45 בערך על אוטובוס קו 81 של אקסטרה מרמות לפסגת זאב. הנהג ככל הנראה החליט לקצר ולא נכנס לפסגה, אלא הוריד אותן בתחילת נוה יעקב – בגשם, בחושך וליד קו התפר בטענה שהאוטובוס מקולקל. הבנות המבוהלות לקחו מונית ב-60 שקל הביתה. ברור שהנהג רצה לקצר ולא היתה שום תקלה, שכן הוא המשיך לנסוע באוטובוס אחרי שהן ירדו".

ההודעה הזו פורסמה אתמול, ראשון, בקבוצת הוואטסאפ של תושבי פסגת זאב (תצפיות בפסגה- מזרח, מערב, מרכז, צפון, דרום), וכאילו פתחה תיבת פנדורה – לאחריה התעורר, שוב, דיון ער שבו לא מעט תושבים שטחו גם הם את תלונותיהם על התנהלות נהגי חברת אקסטרה.

להלן מדגם מייצג לתלונות:

– בתאריך 29.11.2023, בשעה 9:50 לערך, קו 53 של אקסטרה: הנהג נסע בצורה מזעזעת ומחפירה. נוסעים כמעט נפלו.

– במוצ"ש האחרון, 3.2.2024, סביבות השעה 23:00: "הבנות שלי יצאו מהקניון, נהג קו 65 הגיע לתחנת האוטובוס, הסתכל עליהן, חייך והמשיך לנסוע".

– ביום ראשון, 4.2.2024, שעות הבוקר: ברחוב רחמילביץ בפסגת זאב – ריח של סיגריות באוטובוס, נהיגה עם דלת פתוחה כל הסיבוב של הרחוב. "הנהג מפצח גרעינים, אנשים שואלים אותו למה הוא לא עוצר בתחנות – הוא עונה בלעג".

התלונות הועברו על ידי "כל העיר" לטיפול חברת אקסטרה. אופן הטיפול והבדיקה אמנם לא פורט, אך בין השורות ניתן היה להבין שהחברה לוקחת אחריות ותפעל לתיקון ושיפור השירות עבור תושבי פסגת זאב ועבור כלל לקוחות החברה.

 

 

מעבר לתלונות הנקודיות, שהועברו על ידי "כל העיר" לטיפול של חברת אקסטרה (תגובה בהמשך), התושבים המשיכו בהתארגנות כנגד ההתנהלות הבעייתית של חלק מנהגי האוטובוס. במסגרת זו הם שוחחו עם מחזיק תיק התחבורה במינהל הקהילתי, העבירו דרכו מסרים לראש העיר ואף העבירו תלונה מסודרת למשרד התחבורה. "הוברר לנו שככל שיהיו יותר תלונות מצד התושבים, כך החברה תשלם קנסות כבדים והחברה תהיה חייבת לטפל בבעיה בנחרצות".

"אנו בודקים כרגע אפשרות לתבוע את החברה על חוסר השירות מצד הנהגים הערבים", נמסר.

"כל העיר", כאמור, פנה לחברת אקסטרה עם התלונות של הנוסעים. בחברה הקשיבו לטענות, לקחו לתשומת ליבם והבטיחו לפעול למען שיפור השירות ולשיפור תחושת התושבים.

מאקסטרה תחבורה ציבורית נמסר בתגובה: "הטענות שעלו כאן אינן מתיישבות עם סטנדרט השירות אליו אנו שואפים. אנו קוראים לכל נוסע שחש בצורך, לפנות אלינו באמצעות המוקד הטלפוני 6747* / באמצעות הטופס המקוון באתר האינטרנט שלנו".

עוד נמסר מאקסטרה: "החברה החלה להפעיל לאחרונה את שירות התחבורה בפסגת זאב. במסגרת זו הצטיידנו ב-120 אוטובוסים חשמליים חדשים וקלטנו עשרות נהגים חדשים לסניף. למרות המאמצים שלנו לתת שירות טוב, כפי שאנו נוהגים בשגרה, ישנם חבלי לידה המאפיינים הפעלות חדשות. אנחנו מקיימים קשר שוטף עם מובילי דעת קהל בכל שכונה או יישוב לו אנו נותנים שירות ופסגת זאב בפרט".

 

תגיות:

תגובות

13 תגובות
  1. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    אני מוסיפה שהנהגים מדברים כל הנסיעה בטלפון מקללים ומשמיעים מוזיקה ותפילה בערבית בקולי קולות, לא רק שזה מטריד זה גם מפחיד.

  2. ישראל

    אולי מכל הפקחים יקחו אחד שיפקח על הנהגים צורת נהיגה עצירה בתחנה עצירה צמוד לתחנה ולא באמצע הכביש וחסימת שאר הנתיבים וכל שאר התלונות

  3. אזרח ותיק

    מחדלי העירייה בנושאי תחבורה ותנועה ,זועקת ומאיימת על שלום הציבור ! עבר חודש רביעי שמגיעות תלונות מתושבי רחוב אבן עזרא ברחביה ביחס לקטנוע שנימצא על מדרכה צרה ומסכן הולכי רגל !!! עד כה מוקד 106 לא נקף אצבע להסרת המיפגע המסוכן . פשוט בושה לעירייה !!!

  4. שלומי

    מתלוננים על אגד בגלל אנשים שלא מתקפים
    מתלוננים על אקסטרה/סופרבוס בגלל הנהגים
    אז חברים בואו תהיו נהגים ופקחים והכל ישתנה

  5. גולית

    תקראו לילד בשמו – אלו נהגים ערבים והם עושים לנו אינתיפדות קטנות ואישיות. אני נוסעת בקו 86 (של אקסטרה, אבל זה קורה גם בקוים של אגד ואגד תעבורה). לילה,ירושלים – מה הסיכוי שצריך מזגן על קור באוטובוס? תתפלאו אבל הרבה פעמים נעים יותר בקור בחוץ מאשר בקור בתוך באוטובוס. אני כבר לא מדברת על כאלה שלא עוצרים בתחנות רק כי ישבת בתחנה ולא עמדת על סף המדרכה בציפיה דרוכה

  6. ירושלמית תושבת פסגת זאב

    כתבתי תגובה ולא פרסמתם, אני גם לא מבינה למה צריך לגלול כל כך הרבה כדי להגיע לתגובות.
    אני מוסיפה על הנאמר בכתבה שהנהגים משמיעים מוזיקה ותפילות בקולי קולות בנסיעה לא רק שהיא לא נעימה גם מפחידה.
    לא לדבר על כל החרקות והעצירות שהם עושים פתאום, מי שעומד או לא מחזיק חזק יעוף, נוסף על כך מי שיושב במקומות מסוימים באוטובוס יכול לקבל חבטות בברכיים או לשבור אותם.

  7. חני

    הבנות שלי 12 ו 5 הורדו בגשם זלעפות מהאוטובוס יחד עם עוד עשרות בנות שעלו מבית הספר בגלל שאחת הילדות באוטובוס דפקה על החלון. וזה לא מצא חן בעיני הפקח. שהחליט להוריד את כולם בגלל שלא אמרו מי הילדה שדפקה. עונש קולקטיבי. ועוד על ילדות קטנות. בלי שום רחמים. במקום שיתעלם משטות של ילדה שדפקה בחלון.
    פשוט בושה וחרפה!!!

  8. יהודיה ישראלית

    גללתי עד למטה כדי להגיע לתגובות.
    אני לא מפסגת זאב אלא מאזור הכניסה לעיר נוסעת הרבה לכנפי נשרים,חייבת להסכים עם הטענה שהנהגים נוסעים כמו מטורפים בולמים בפתאומיות.
    לדעתי זה עניין של מנטליות ולא יעזור שיעירו להם.החברה צריכה לגייס נהגים שבאים ממנטליות ישראלית שמתחשבת בבני אדם מבוגרים וילדים.
    אנחנו לא כמו החבר'ה מהכפרים שלהם ששועטים על טרקטורונים ונאחזים בעמודים כדי לא לעוף מהרכב.

  9. אסי

    מחבלים מאחורי ההגה ועוד אחרי 07.10.
    איפה מירי רקב?
    לא יודעת
    לא לחכות לאסון

  10. נוסעת קבועה

    נהגים קבוע מדלגים על תחנות. משרד התחבורה לא עושה כלום כשמתלוננים

  11. עזרה

    זה כמעט בכל הקווים עושים בעיות לא איכפת להם כלום כאשר שואלים אותם הם לא עונים כמעט כל הנהגים או מדברים בטלפון לא יודעים עברית העיקר לנסוע עם פרצוף חמוץ כמוהם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר