בסרטון מיוחד מסבירים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב את הבשורה העיקרית של הפעימה הנוספת ברפורמת 'צדק תחבורתי' שתיכנס היום, שישי, 25.4, לתוקף: נסיעה בחינם בכל התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבות קלות, רכבת ישראל, כרמלית ומטרונית (בחיפה) – לגילאי 67 ומעלה.
בנימין נתניהו ומירי רגב (צילום: משרד התחבורה)
למעלה משנה המתינו אזרחים ותיקים בגילאי 67 עד 75 להרחבת רפורמת 'צדק תחבורתי' – כך שגם הם יהנו מהטבת הנסיעה בחינם בתחבורה הציבורית ללא הגבלה. ביום שישי הקרוב, 25.4, זה סוף-סוף יקרה. מאות אלפי בני ובנות הגיל השלישי – כ-600,000 ותיקים ו-ותיקות בגיאי 67 עד 75 – יתווספו למעגל הזכאים לנסיעה בחינם בתחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה, מטרונית, כרמלית, רכבלית – ובכך יגדל מספרם לכ-1.1 מיליון ישראלים.
ממשרד התחבורה נמסר כי מדובר בחיסכון משמעותי שיכול להגיע למאות שקלים בחודש ולאלפי שקלים בשנה למשפחה, וכי לקראת השינוי יוצבו מיום שישי מאות דיילים במרכזי "על הקו" ובתחנות אוטובוס מרכזיות, שיסייעו בעדכון הפרופיל של המשתמשים.
כיצד תיהנו מנסיעה חינם בתחבורה הציבורית? חשוב לדעת: גם אם אתם כבר נהנים מ-50 אחוז הנחה לאזרח ותיק, השינוי אינו אוטומטי אלא מחייב שינוי פרופיל ביישומון או בכרטיס רב קו. ניתן לעדכן את הפרופיל החל מיום שישי, 25 באפריל.
משלמים ביישומונים Moovit, פנגו, רב-פס וCello? היכנסו להגדרות ובחרו בפרופיל הנחה "זהב קו". יש להעלות צילום של תעודה מזהה הכוללת תמונה (תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה) שבה מופיע תאריך הלידה שלכם.
משלמים באמצעות כרטיס רב קו? יש לעדכן פרופיל ביישומון Hopon או Ravkavonline, או למלא טופס דיגיטלי באתר רב קו אונליין או באתר הופאון רב-פס בצירוף תעודה מזהה. ניתן לעדכן פרופיל "זהב קו" גם בעמדות הדיילים ובעשרות מרכזי שירות "על-הקו" ברחבי הארץ. לרשימת הסניפים היכנסו לאתר צדק תחבורתי או חייגו 4515*.
הטבת הנסיעה בחינם לאזרחים ותיקים תיכנס לתוקף רק לאחר אישור הפרופיל, שיתבצע תוך חמישה ימי עסקים מהגשת הבקשה. יצוין ויודגש – גם אם אתם זכאים לנסיעה בחינם, חובה לתקף את הרב-קו או היישומון בכל נסיעה בקווי התחבורה הציבורית, אחרת אתם מסתכנים בקנס.

רכבת ישראל (צילום: רועי ינקלוביץ)
כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", במקביל להטבת הנסיעה בחינם לבני ובנות הגיל השלישי, במסגרת הפעימה השנייה של רפורמת 'צדק תחבורתי', יינתנו הנחות של 50 אחוז על פי פרופיל גיאוגרפי, הנקבע על פי מעמד סוציו-אקונומי של אזור המגורים. בירושלים החלוקה מסובכת וכוללת לפעמים רחובות בהם לחלק מהתושבים ניתנת הנחה – ולחלק לא. מומלץ לבדוק את הזכאות באתר צדק תחבורתי.
יודגש כי ההטבה של הפרופיל הגיאוגרפי תינתן אך ורק לרוכשי 'חופשי חודשי' – כך שגם אם אתם זכאים להנחה על פי אזור המגורים, אך לא משתמשים קבוע בתחבורה הציבורית, לא תקבל את ההנחה.
מהצד השני, הפחות נעים של הרפורמה, מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית – אוטובוסים ורכבת ישראל – יעלו החל מיום שישי בעשרות אחוזים. מחיר נסיעה בודדת יעלה מ-6 שקלים ל-8 שקלים, ומחירי מנויים שונים – חופשי יומי או חודשי יעלו בעשרות עד מאות שקלים.
אנה פינקלשטיין
כל הכבוד
בתיה הראל
מברכת על השינוי לטובה של נסיעה חינם מעל גיל 67. אך למה לקרוא לו חוק מירי רגב?!?!
חוק משרד התחבורה יהיה יותר מכובד.
השרה רגב פחות
ציוני
אמנם אני אהנה מההטבה אך היא לא הוגנת. לא הוגן שהנטל על הצעירים יגדל.
שמשון
מתי תילמדו לפרגן.
כל הכבוד לשרה מירי רגב ישאר כח
משתמש אנונימי (לא מזוהה)
למה לא כותבים תשבות של פירגון
הגיע הזמן לקצת צדק.
זו הדרך של המדינה להתנצל בפני כל הפנסיונרים על כך שהיא מנזלת להם את הפנציה ומכניסה את כולם מתחת לקו העוני. לא מבינים מה כתבתי? תתחילו ללמוד כלכלה. דואג לסבא שלי.
אדי
תודה רבה לשרת התחבורה הגברת מירי רגב יישר כח
אדי
תודה רבה לשרת התחבורה הגברת מירי רגב יישר כח ,לכל החמוצים ומכווצי הישבן שתו מים קרים
ערוץ14קולהאמת
כל הכבוד השרה מירי רגב
יוסף
גם בנסיעה חינם לבני 67 יש כאלה שמכניסים פוליטיקה(השמאל) תלמדו להגיד תודה בלי מה,מה מה.
דורית
מה כל הקישקוש הזה של חיסכון באלפי שקלים. מדובר בגימלאים שממילא משלמים חצי מחיר. אז איך הגיעו לחיסכון של אלפי שקלים
רמה
באמת למה לא לפרגן
השרה רגב הובילה את החוק
למה לא ?
משרד התחבורה הוביל?
הרי היא עומדת בראשו
יאללה פרגנו
רמת גנית
באמת , למה לא לפרגן
מתי יפרגנו למישהו שדעותיו שונים
כל הכבוד לשרה מירי רגב
אילמלא השרה רגב – לא בטוח שהיה יוצא לפועל
ישר כוח
אריק
הנה מפרגן!
אבל אם ב-25 אפריל השינוי נכנס לתוקף אז למה צריך לחכות 5 ימים לעדכון?!?!..המשמעות שלא לכולם ההנחה תנתן ב-25 אפריל…
רגב
מורידה לגיל השלישי אך מעלה לשאר הצעירים פשוט שרה רגב אין מילים עלייך מאז התחקירים עליך את כבר לא אמינה בכלל .
נצחיה שמואלי
ההטבה היא מגיל 67 עד 75?
מה קורה עם בני 75 ומעלה?
אחד
איכס מירי רגב
דוד
כול הכבוד למירי רגב
יעל.ש
ציוני..אתה יכול לשלם על כל ציבור הגימלאים מכיסך אם אתה כזה נחמד
יעל.ש
ציוני..אתה יכול לשלם על כל ציבור הגימלאים מכיסך אם אתה כזה נחמד. בחור טוב אתה ..איכס…
לליק
אלופה מירי מה שיעשו לכם לא טוב
אלי
מדוע לא יבצעו עדכון אוטומט לבעלי רב קו עדכני בהגדרת גמלאי שהרי ברור לכל כי הוא בן 67 ומעלה לרב קו זהב שיקנה נסיעה חינם. מדוע להריץ כ 600000 זכאים חדשים למשרדי השרות של רב קו
ישראלית
גימיק מקפח. לפני העלאת המחירים בתקופה כזאת ולא יודעת מי ביצע את הדו"ח של שביעות רצון של סופבוס כדאי ששרת התחבורה תתלווה או שתשלח נוסעים סמויים כדי לבצע בדיקה וביקורות פתע במטרוניות בחיפה והקריות.ישנם נהגים שנוסעים ומשתוללים על הכביש כאילו שהם מפעילים רכבת הרים בלונה פארק נותנים ברקסים חזקים כי הם לכאורה נוסעים בכביש שלהם, נהגים מתקרבים צמוד למטרונית שלפני תוך בלימה חדה ואגרסיבית. כשביקשתי מנהג לנסוע לאט ורגוע הוא אמר בפה מלא ככה אני נוהג אם לא מוצא חן בעינייך תרדי וסעי במטרונית אחרת. כל יום נופלים אנשים במטרונית ולא נוסעים בבטחה זה רק עניין של זמן שיקרה מקרה חמור אם כי אני מכירה אנשים שנפגעו באופן קשה. הגיע הזמן לתת לזה את הדין באופן רציני. בנוסף ישנן המון תקלות בתחזוקה, לא מעט פעמים היינו צריכים להחליף מטרונית בעקבות תקלות במטרונית , המזגן לא עובד במספר מטרוניות ועוד..זה הדוח האמיתי מחוויה יומיומית.
יקי
מירי כל הכבוד על היוזמה המבוכת
דוד
קודם תשפרו את רמת האמינות והתדירות באוטובוסים ואז יהיה יותר לגיטימי להעלות את המחיר, כמו כן לא ברור איך הצלחתם להרוס את הרכבת הקלה עם רכישת קרונות קטנים יותר ותדירות שהתדרדרה ככה.
שרלה
רואים שהתגובות פה הם של פנסיונרים של הליכוד. מה עם האפליה בין שכונות ורחובות בירושלים כמו תמיד החילוני/דתי לאומי ממן את החרדי