בשורה משמעותית לתושבי ירושלים: החל מיום ראשון הקרוב, 25.5, תתוגבר תדירות רכבת ישראל בקו ירושלים-פאתי מודיעין-מודיעין מרכז, ויופעלו בו 14 רכבות נוספות ביום. בשעות השיא תוכפל תדירות הרכבת בין ירושלים למודיעין – ויהיו שתי רכבות בשעה.
הקו הישיר בין ירושלים למודיעין החל לפעול בשנת 2022, עם השלמת פרויקט "קשת מודיעין" – חיבור מסילתי ישיר לעיר הבירה. הפרויקט כלל הקמת מסילה כפולה מחושמלת באורך כ-5.2 קילומטרים, שלושה גשרים, מנהרה באורך כ-650 מטרים, ושדרוג משמעותי לתחנת פאתי מודיעין, לרבות גשר הולכי רגל ומעליות לנגישות מלאה.
משך הנסיעה בין תחנת מודיעין-מרכז לירושלים עומד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין – כ-22 דקות בלבד. מירושלים למודיעין הנסיעה קצרה יותר – 25 דקות למודיעין-מרכז, ו-17 דקות בלבד לתחנת פאתי-מודיעין, במקביל מגיעות מדי שעה למודיעין רכבות מהירות מכל תחנות תל אביב.
במשרד התחבורה מקודמת בימים אלה תכנית אסטרטגית רחבת היקף להרחבת הרשת הרכבתית בעיר ירושלים, הכוללת הקמת שתי תחנות רכבת חדשות: ירושלים מרכז (הדוידקה) וירושלים – החאן. התחנות יוקמו בהמשך לתוואי התת-קרקעי המגיע מתל אביב לתחנת יצחק נבון, עם אופציה עתידית להארכת הקו עד לתחנת מלחה. התחנות החדשות יעוצבו כמונומנטים סביבתיים המשתלבים במרקם האורבני הייחודי של העיר. עם סיום הפרויקט, יופעלו בו עד 13 רכבות לכל כיוון בשעות השיא, שיסיעו כ-20 אלף נוסעים מדי שעה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב: "לקראת יום ירושלים, בו אנו מציינים 58 שנים לשחרור ואיחוד עיר הבירה, אנו ממשיכים לחבר את ירושלים לרחבי הארץ באמצעות תשתיות תחבורה חדשניות ומתקדמות. הארכת הקו המהיר והקמת מרכזים תחבורתיים שישלבו תחבורה, מסחר, תעסוקה ומגורים – יחזקו את מעמדה של ירושלים כעוגן תחבורתי מהמובילים בארץ. במקביל אנו מקדמים במלוא הקצב את הקמתה של רשת הרכבות הקלות שיכסו את בעיר מקצה לקצה. יום ירושלים שמח לתושבי העיר ולכל עם ישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "כמעט שישה עשורים לאחר שחרורה של בירתינו, אנו ממשיכים לחזק את חיבוריה עם מרכזי החיים בישראל. ההשקעה בתשתיות מתקדמות כמו הארכת הקו המהיר לירושלים והגברת התדירות אליה וממנה, ממקמת את ירושלים כמרכז תחבורתי מהמתקדמים ביותר בארץ. בשם משרד התחבורה, אני מאחל לכל אזרחי ישראל יום ירושלים שמח, ומייחל לחזרתם המהירה של כל החטופים ולביטחון כל תושבי המדינה".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: "מאז שנחנך הקו המהיר לירושלים בשנת 2018, וכן הקו הישיר בין ירושלים ומודיעין בשנת 2022, אנו עדים לעלייה מתמדת בביקושים לנסיעה ברכבת אל עיר הבירה. אנו גאים ושמחים על האמון של תושבי ירושלים והמבקרים בה ברכבת ישראל, ומתחייבים להמשיך ולפעול על מנת לחזק את החיבורים התחבורתיים אל עיר ירושלים. השנה אנו מתחילים בבניית שתי תחנות חדשות בירושלים, תחנת ירושלים מרכז הסמוכה לכיכר הדווידקה, ותחנת ירושלים החאן. פרויקטים אלה ואחרים יחזקו ויבצרו את מעמדה כבירתה של ישראל".
שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל: "הגדלת התדירות בקו מודיעין-ירושלים היא הסנונית הראשונה מבין שדרוגים רבים המתוכננים בשנים הקרובות לתושבי מודיעין וירושלים. עם סיום פרויקט 431, יחד עם הארכת הקו אל מרכז ירושלים, נחבר את ירושלים ומודיעין גם אל יישובי השפלה וגוש דן באמצעות רכבות ישירות, שישפרו באופן משמעותי את זרימת הנוסעים אל העיר וממנה. אני מאחל לכל עם ישראל יום ירושלים שמח".
ירושלמי מעוצבן
חחח….תא"ל במילואים מירי רגב….מה זה רלוונטי
דוד
משמח לשמוע!
ירושלמי
מה עם המהירות הזוחלת של רכבת ישראל שמגיעה עד 115 קמש ויכולה בפועל להגיע להרבה יותר רק משום מה מונעים זאת משיקולים לא ידועים בעוד שבמקומות אחרים בעולם רכבות דוהרות במהירות גבוהות יותר וגם בהרבה
ש.מוקי
עוד כתבת יח"צ לתא"ל הנוסעת המתמידה ברחבי העולם ושעד היום לא ענתה לח"כ אלעזר שטרן לגבי מה שהוא טען לגבי האופן שבו היא התקדמה בצבא, וגם לא תבעה אותו בעניין טענותיו.
דוד
התרגלנו להבטחות באוויר שמתקיימות אחרי דור
עמית
ומה עם הגברת התדירות לתל אביב לכל רבע שעה? התדירות נמוכה מדי כרגע.
כמו כן, צריך רכבות ישירות מירושלים לבאר שבע וחיפה.
בגדול תחנת יצחק נבון צריכה לקבל תוכנית כזו שבממוצע תצא ממנה רכבת כל 5-6 דקות לפחות לכל מני יעדים בארץ. כמו תחנה מרכזית בערי בירה שונות בעולם. מעניין אם משרד התחבורה השקיע בתכנון של שיפור השירות באופן מהותי ולא דברים קוסמטיים
דורון
אבל כבר היו 2 רכבות בשעה למודיעין ואז הורידו את התדירות ל1 בשעה.
כולם פשוט מעתיקים את הודעת משרד התחבורה כאילו זו בשורה.
אוריאל תושב הקריות
מה עם קו חיפה ירושלים ישיר מתי יהיה עוד 100 שנה חיפה לא מספיק גדולה….. העיקר אתם מחייבים חניה בירושלים כפול תעשו רכבות מחיפה לירושלים מה הבעי……..
אלירן
מה עם הדרום מנותק מירושלים
אבי
מה עם הדרום מנותק מירושלים
איציק
רבע שעה לעלות לרחוב מהרציף, 4 מעליות , אבל חצי שעה להגיע לירושלים.. איזה תכנון מבריק
סטודנט שלומד בתל אביב
למה לא להוסיף רכבות לתל אביב שבשעות העומס לא מתפקדות?! למי חסר קו למודיעין?
רועי
מתי יש רכבות נורמליות וסדירות בלי הפסקות שלא ניגמרות לצפון המדינה. חיפה נהריה?
ח.
מהמם. ירושלים מרושתת תחבורה, אבל אף אחד כבר לא מעוניין להגיע לירושלים כעיר דתית שמרנית וסגורה לחילונים.
אבל בבאר שבע אין רכבות ביום שישי והתדירות עצובה.
רגב ממשיכה לדאוג למגזר ולא למדינה ולפריפריה.
המדינה נחטפה על ידי קיצונים משיחיים.