תמונה הומוריסטית של דיירים המשחקים בבריכה, מתוך תערוכת "זקנה ממבט אחר". "נופי ירושלים" (צילום: אורן בירן)
תמונה הומוריסטית של דיירים המשחקים בבריכה, מתוך תערוכת "זקנה ממבט אחר". "נופי ירושלים" (צילום: אורן בירן)

נופי ירושלים – בית דיור מוגן ייחודי בניהול עצמי של הדיירים ללא מטרות רווח

זיקנה אחרת, משמעותית, מלאת עשייה ועניין, בקהילה עוטפת, בטוחה, ומכבדת, המאפשרת המשך חיים משמעותיים, היא המאפיין המרכזי של בית הדיור המוגן "נופי ירושלים", החוגג השנה 30 שנות פעילות

פורסם בתאריך: 11.3.19 20:02

ב"נופי ירושלים", הדיירים הם פעילים ומנהלים אורח חיים עצמאי, בביטחון אישי רב ובאיכות חיים גבוהה. הם משתלבים בקהילה נעימה ושלווה ומנהלים בעצמם את הבית. כלומר, הם אלו שקובעים את מדיניות הבית, באופן דמוקרטי, ע"י השתתפות בוועדות בנושאי תרבות, קליטה, קבלה ועוד. הדיירים מעצבים את חייהם על פי ערכי הכבוד, הפלורליזם וחשוב מכל- העשייה. בית הדיור המוגן "נופי ירושלים" כולל צוות עובדים מיומן ומקצועי, המוציא לפועל את החלטות הדיירים ומעניק להם שירות מקיף לכל צרכיהם. פנינה זולצבכר, מנכ"לית נופי ירושלים, מספרת לנו על המקום הייחודי הזה.

נופי ירושלים, דיירים פעילים ומנהלים אורח חיים עצמאי (צילום: צילום: אורן בירן)

נופי ירושלים, דיירים פעילים ומנהלים אורח חיים עצמאי (צילום: צילום: אורן בירן)

מהי הייחודיות שלכם?

"ייחודיות המקום באה לידי ביטוי, בראש ובראשונה, בכך שלדיירים יש יד חופשית בקבלת ההחלטות בבית והם אלה שמנהלים את אורח חייהם. כל ההחלטות מתקבלות ע"י הועד המנהל, שנבחר באופן דמוקרטי באסיפה הכללית של הדיירים, המתקיימת אחת לשנה. כמו כן, באסיפה זו, מוגשים דין וחשבון ומאזן שנתי לאישור הדיירים".

 

מיהו קהל היעד שלכם?

"אוכלוסייה פלורליסטית מגוונת: חילוניים, דתיים, זוגות, יחידים ועולים חדשים. הדיירים בנופי ירושלים הם אנשים פעילים, שבאים במטרה להיות שותפים מלאים בקבלת ההחלטות בקהילתנו ובפעילויות ההתנדבותיות במקום. כמו כן, לרשות הדיירים, עומדים שירותי בריאות ברמה הגבוהה ביותר, הפועלים במשך 24 שעות ביממה, ומנוהלים ע"י צוות מיומן ומקצועי: רופאים, אחיות וכוננים רפואיים. הצוות מעניק שירות אישי לכל דייר עפ"י צרכיו. צוות המרפאה אף בנה תכנית לרפואה מונעת, הכוללת הרצאות בנושאים מגוונים, כגון: תזונה, שינה, שמיעה, מניעת נפילות ועוד. בנוסף לכך, קיימת במקום מחלקה סיעודית ואיכותית המנוהלת ע"י פרופ' זוננבליק מ"שערי צדק" וצוות רב מקצועי, המעניק לשוהים במחלקה טיפול מסור ומקצועי".

חופש מוחלט בעיצוב הבית - "נופי ירושלים" (צילום: אורן בירן)

חופש מוחלט בעיצוב הבית – "נופי ירושלים" (צילום: אורן בירן)

אילו סוגי דירות אתם מציעים?

"קודם כל, אנו מציעים אך ורק דירות. איננו מאמינים במגורים בחדרים אישיים, מכיוון שדיירי 'נופי ירושלים' חיים בשותפות ובהרמוניה. בין סוגי הדירות, ניתן למצוא דירות סטודיו, דירות שני חדרים, ודירות שלושה חדרים. כמו כן, כחלק מתפיסת 'נופי ירושלים', המאמינה כי כל דייר הוא עולם ומלואו, אנו מאפשרים חופש מוחלט בעיצוב הבית, כך שיתאים לאופייו ולצרכיו השונים של הדייר. צוות העובדים במקום מלווה את הדיירים לאורך כל התהליך ואף מעמיד לרשותם מעצבת פנים מומחית בעיצוב חללים עבור דיור מוגן. חשוב גם לציין, שהצוות המסור והיסודי שלנו שומר על הדירות נקיות ומצוחצחות לאורך כל השנה".

אילו פעילויות תרבות ופנאי מתקיימות אצלכם?

"פעילויות התרבות המגוונות במקום, נקבעות ע"י וועדת התרבות, יחד עם רכזת תרבות מקצועית. ניתן למצוא אצלנו חוגים בהדרכה מקצועית, פעילויות ספורטיביות, חדר כושר, בריכה, ספרייה, מועדון חברתי, שיעורי אתנחתא מוזיקלית, משחקי שולחן וכדו'. כמו כן, חברי הבית יוצאים יחד לפעילויות משותפות, כגון: הצגות, קונצרטים, סרטים, מסיבות, טיולים ברחבי הארץ ועוד. פעילות ייחודיות נוספת של המתחם היא מקהלה בשם "צלילי גיל", בה לוקחים חלק הדיירים".

מקהלת "צלילי גיל", נופי ירושלים (צילום: אורן בירן)

מקהלת "צלילי גיל", נופי ירושלים (צילום: אורן בירן)

 ספרו לנו על מקרה מרגש במיוחד, שהתרחש בין כתלי המקום.

"אחד האירועים המשמעותיים ביותר, שמבהיר את המסר הייחודי של 'נופי ירושלים', היה אירוע הפקת צילומים בבית לפני כ-4 שנים. במסגרת הפרויקט, הוצגו תמונות הומוריסטיות בנושא 'זקנה ממבט אחר', לדוגמא: אנשים מבוגרים עורכים מסיבת פיג'מות, אנשים משחקים בבריכה עם רובי מים, מפגשים חברתיים בחדר הכביסה ועוד תמונות רבות, המציגות זקנה מכבדת, שמחה וערכית. הפרויקט הייחודי הזה, מראה את התפיסה המרכזית של 'נופי ירושלים', אשר לפיה זקנה אינה מחייבת את המבוגרים לנוח ולהיות פסיביים, אלא להמשיך לחיות את חייהם בבריאות, באושר ובעשייה. הצילומים הפכו לתערוכה שהוזמנה ע"י האו"ם להצגה ביום הזקן הבינלאומי והם אף עוצבו כלוח שנה מקסים בשיתוף עם אש"ל, אשר חולק לסוכנות היהודית, משרדי ממשלה וגורמים רבים נוספים. אירוע חשוב נוסף שהתקיים אצלנו לאחרונה, הוא חגיגות 30 השנים להקמת 'נופי ירושלים', שבו התארחו הגברת נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה, חברי כנסת ומכובדים, ביניהם חברת הכנסת לשעבר, הגברת תמר אשל, ממקימי הבית".

מדוע כדאי להגיע אליכם?

"ב'נופי ירושלים', כל הדיירים הם שותפים פעילים בחיי החברה והקהילה. אנו מזמינים אלינו את כל מי שרוצה ליהנות מחוויית מגורים ייחודית ומאתגרת."

 

"נופי ירושלים"

כתובת: רח' שחראי 24, ירושלים.

טלפון: 02-6751311

לאתר דיור מוגן בירושלים – נופי ירושלים

קישור למייל: [email protected]

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נופי גילו

    אין על נופי גילו באמת דיור מעולה, המון חוגים ונוף מדהים ממליצה לכולם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר