אנתוני וארן, יוסי בניון (צילומים: אורן בן-חקון)
אנתוני וארן, יוסי בניון (צילומים: אורן בן-חקון)

דעה | בית"ר חייבת חלוץ: המחסור בסקורר אמיתי זועק לשמיים

שלומי אזולאי שחקן חכם, אנתוני וארן ווינר של ממש, אבל שניהם עדיפים כאופציות מהספסל וליד גולר רציני. האם בניון ואוחנה יבשלו לאוהדי בית"ר ירושלים משהו בפגרה? | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.9.19 14:28

הרבה מאוד ציפיות יש מבית"ר ירושלים העונה. היא לא הפסידה במשחקי קדם העונה, היא נראתה אנרגטית ורעננה, הקהל ואנשי המועדון עלו על אותו המסלול, וכל הטוב הזה ביחד יצר את האמונה שהשנה השמיים הם הגבול בשביל הצהובים. אך עם תחילת עונה מוזרה משהו, יש הרגשה של הנמכת ציפיות והיאחזות במציאות. פציעתו של מיכאל אוחנה, שסומן ככוכב הגדול של הקבוצה, גרמה להרבה ראשים להרהר, פגעה מעט באמונה המטורפת שהיתה כאן ממש לפני כמה שבועות. לאחר שהתברר ששחקן ההתקפה המוכשר יחמיץ כמעט את כל העונה, קיבלו בירושלים את העובדה שהליגה החלה, וקבוצתם האהובה רשמה נקודה אחת בלבד מתוך שש אפשריות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בהפסד האחרון מול רעננה פתח לראשונה בהרכב בלם הרכש הפורטוגלי, ולמען האמת נראה מעט חלוד ועשה טעויות של טירון. אבל אל תתנו למשחק אחד לבלבל אתכם. דיוגו ורדאסקה הוא בלם איכותי וטוב, בלם זריז עם משחק ראש טוב שמתנשא לגובה 1.85. הוא עוד יהיה העוגן בהגנה הצהובה. בפורטוגל יודעים לגדל שחקני הגנה (פפה, קאנסלו, ברונו אלבש, מיגל ויטור, פונטה ועוד רבים וטובים). השאלה היותר משמעותית בנושא ההגנה של בית"ר היא של הבלם השני. אור זהבי או טל בן חיים? האם הבלם הצעיר והמבטיח ייקח את הצ'אנס בשתי ידיים ויעשה את קפיצת המדרגה העונה, או שיהיה סתם איזו תופעה חולפת? האם זה יהיה הבלם הוותיק והמנוסה, שעם כל הכבוד כבר הרבה אחרי השיא? או שבכלל זה יישאר אנטואן קונטה?

אחרי שני משחקי ליגה, אפשר לזהות בחוד ההתקפה הירושלמי חורים. שחקני התקפה איכותיים יש (גארסיה, פלומה, קינדה ואחרים), אבל מרגישים שחסר גולר אמיתי, שחקן שיודע לשים את הרגל בזמן הנכון ובמקום הנכון. לא נשאר הרבה זמן ליוסי בניון ולמשה חוגג להנחית כאן שחקן שכזה שימלא את אותו חלל חסר. שלומי אזולאי הוא לגמרי שחקן חכם, אנתוני וארן הוא ווינר, אבל אם בית"ר חושבת לאיים העונה על תואר האליפות היא לא יכולה להסתמך על שניהם בחוד ההתקפה. אם וכאשר יגיע בימים הקרובים "גולר" נוסף, ואזולאי ו-וראן יהיו כינור שני מהספסל, אז הקבוצה של רוני לוי תוכל להיות איום ממשי, ולעשות דברים יפים העונה.



עמדת המגן הימני על הדשא בטדי היא לטעמי החזקה בליגה. רוני לוי חייב להבין שזו העמדה על המגרש שיש לו בה יתרון על כל קבוצה, ולשחק על זה. גם קונטה וגם שי קונסטנטין הם מגנים נהדרים שיודעים לעשות הגנה, ומעל הכל לתמוך בהתקפה בצורה פנטסטית. לא משנה מי מהם בהרכב ומי על הספסל, יש לבית"ר ביטחון וראש שקט מכאן, גם במקרה של פציעות, וקונטה כידוע נוטה להיפצע.


ליאור אליאב (צילום: פרטי)

ליאור אליאב (צילום: פרטי)


אז ההתחלה לא היתה טובה, אך ככה זה בהתחלות חדשות, לפעמים הן קשות. אני סמוך ובטוח שבניון ורוני לוי יידעו להתגבר על הפתיחה המגמגמת ויתעשתו כבר אחרי פגרת הנבחרות. הליגה לא חזקה במיוחד, מכבי תל אביב נחלשה משמעותית, מכבי חיפה התחזקה ונראית טוב, אך גם בית"ר, ובבאר שבע משהו לא מרגיש כמו בשנים האחרונות. אני בהחלט חושב שהעונה בית"ר יכולה ללכת עד הסוף בליגה, היא תלויה מאוד בעצמה ובדרך ההתנהלות שלה לאורך העונה כולה.

אבל, בעונה כזאת אל תתפלאו אם דראפיץ' ונתניה יחגגו במאי.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר