אלי אוחנה, יוסי בניון - צילום אורן בן חקון
אלי אוחנה, יוסי בניון (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | זוכה להגנה: עד מתי ימשיכו אוחנה ובניון לשמור על רוני לוי?

עם 4 נקודות מ-15 אפשריות, ניתן לומר שרוני לוי נכשל. אבל בינתיים המאמן מקבל גב רחב משני האנשים שהנחיתו אותו בבית"ר | טור דעה

פורסם בתאריך: 2.10.19 18:54

"למה משה לא חוגג? למה משה לא חוגג? למה משה לא חוגג?", כך הקניטו אוהדי מכבי תל אביב את בעלי בית"ר בסיום התבוסה הצורמת שחטפה בית"ר במוצ"ש האחרון.

בתוך 14 דקות הנחיתו התל אביבים חתיכת נוק אאוט לרוני לוי ולשחקניו השבורים, המוכים והחבולים.

היכולת של בית"ר לא הפתיעה אותי. חגיגות הזכייה בגביע הטוטו היו קצת יותר מדי. האופוריה היתה בשמיים והנפילה הכואבת היתה צפויה. כל שחקן בהרכב של ולדימיר איביץ' שידר את מה שהמאמן רצה – לא כוכבים ושמות אלא מחויבות. דור מיכה, איתי שכטר ואבי ריקן כלל לא היו בסגל, על הספסל ישבו אייל גולסה, ניק בלקמן ואלירן עטר. ועל המגרש? חבורת לוחמים תוצרת קרית שלום, שעשו בית ספר לקבוצה החסרת חיים שבנו יוסי בניון, אלי אוחנה ורוני לוי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השלושה קיבלו את המנדט ממשה חוגג להחזיר את בית"ר לצמרת הכדורגל הישראלי, אבל הם כשלו כישלון חרוץ. בית"ר בנויה לא טוב – חסרונם של חלוץ וקשר אחורי זועקים כבר חודשים, ומנגד עמוסה בעמדות הקיצונים (ולמה בכלל היה צריך את שי קונסטנטין אם יש את אנטואן קונטה?) – היא לא מאומנת מספיק (כבר חודשיים שפרדי פלומיין וליווי גארסיה הולכים עם הראש בקיר), וגם קבלת ההחלטות במהלך משחק רחוקה מלהיות טובה (החילוף של תמיר עדי הוא הוכחת ניצחת לכך). אבל כנראה שיחסים חמים בין הטריו שמקבל את ההחלטות חשובים יותר מקבלת אחריות.

בתחילת העונה, כשיוסי בניון קיבל את המינוי למנהל מקצועי, שיבחתי את חוגג על ההחלטה האמיצה. רציתי שבניון יצליח, אבל לצערי – בינתיים הוא נכשל. ראשית בבניית סגל לא מאוזן. אחר כך, על המחשבה ששלומי אזולאי יכול להיות חלוץ מוביל בקבוצה ששואפת לצמרת. והרשימה עוד ממשיכה.

אבל הטעות הגדולה ביותר של בניון ושל אוחנה, כך מסתמן, היא הבחירה ברוני לוי כמאמן. לוי לא הצליח בעשור האחרון בשום מקום. למעשה, האליפות האחרונה שלו היה אי שם בעונת 2005/06, כשמאז הוא מדלג בין ישראל לקפריסין ללא הצלחה.


גיא אדרי (צילום: פרטי)

גיא אדרי (צילום: פרטי)


זוכרים את האופוריה שהיתה אחרי גביע הטוטו? אז, קצת אחרי ההנפה, טען בניון שרוני לוי הוא המאמן הישראלי הכי טוב. ואני תוהה – איפה ברק בכר, שזכה בתארים עם הפועל באר שבע ועם קרית שמונה? מה עם יוסי אבוקסיס שעושה ניסים ונפלאות עם בני יהודה? מה קרה לסלובודן דראפיץ' ושי ברדה שעושים חיל בתקציב נמוך במכבי נתניה?



ועוד שאלה – מה יקרה אם חלילה בית"ר תפסיד לנתניה ביום ראשון? האם אוחנה ובניון ימשיכו לשמור על לוי?

בניון ואוחנה הם לא האחראיים הראשיים. חלק נכבד בכישלון עד כה יש לרוני לוי עצמו. הוא די מיושן ובעיקר די מקובע. הוא לא מבין את מגבלות הסגל שלו ומסרב (או מפחד) לעשות שינויים – אחרת איך תסבירו את ההתעקשות על פלומיין ואת הקרדיט המועט שמקבלים אנתוני וארן ושלום אדרי?

בינתיים, זה המאזן של בית"ר בטדי – נקודה אחת מ-9, 0 שערי זכות ו-6 שערי חובה. אם זה לא גורם לבעל הבית להחליף מאמן, אז שהוא לא יתפלא מדוע האוהדים לא נוהרים למגרשים. אוהדי בית"ר מבינים דבר או שניים בכדורגל, הם יודעים איזה קבוצה "יש" (או אין) להם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי כועס

    שמות לא מביאות השגים.הצוות שהביא את רוני לוי ניכשל בגדול והם חייבים להןדות בכך ולהניח את המפתחות כך ייטב לנו ולביתר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר