(צילום: שלומי אמסלם)
(צילום: שלומי אמסלם)

לראשונה בירושלים: הקורס הבינלאומי ATLS לטראומה מתקדמת מתקיים בעיר

הקורס הבינלאומי ATLS מתקיים בירושלים בהשתתפות כירורגיים מאנגליה, שצפויים להדריך בעצמם את הקורס. פרופ' אבי ריבקינד מהדסה, מנהל קורס ATLS בישראל, מדגיש: "מדובר בדור החדש שאנחנו מכשירים ללמד את הקורס. חשוב שהם יהיו לעילא ולעילא כי האחריות עליהם היא גדולה"

פורסם בתאריך: 14.1.20 15:12

לראשונה בירושלים: היום, שלישי, מתקיימת הדרכה ללימוד הקורס הבינלאומי ATLS לטראומה מתקדמת (Advanced Trauma Life Support) – מדובר בתוכנית טיפול לפגעי טראומה שפותחה לראשונה ב-1976 על ידי איגוד הכירורגיים האמריקאיים בשיתוף קנדה, אנגליה וישראל, והיא אומצה במהלך השנים על ידי למעלה מ-30 מדינות. לישראל היה חלק נכבד בגיבוש תכני הלימוד בקורס, בעיקר בשל אירועי רב נפגעים רבים שהתרחשו במדינה – בראשם פיגועים ותאונות דרכים קשות.

הקורס, שמתקיים במלון קראון פלזה בירושלים, בהשתתפות כירורגיים מאנגליה ומישראל, נועד להדריך את המדריכים לעתיד של ATLS. פרופ' אבי ריבקינד, ממקימי מערך הטראומה במרכז הרפואי הדסה, שמשמש כמנהל קורס ATLS בישראל, מסביר בשיחה עם "כל העיר" כי "מדובר בקורס שמלמד איך מלמדים ATLS. זהו הדור החדש שאנחנו מכשירים ללמד את הקורס. חשוב שהם יהיו לעילא ולעילא כי האחריות עליהם היא גדולה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


(צילום: שלומי אמסלם)

(צילום: שלומי אמסלם)


לדברי פרופ' ריבקינד, "בכל ארבע שנים מתחדש חומר הלימוד של הקורס, ולישראל יש תרומה בספר – בנושא של פגיעות הדף, פיגועים המוניים וכדומה. הקורס לחניכים מועבר שנים בבה"ד 10, לקציני הרפואה. זהו קורס חובה לרופאים במקצועות הכירורגיה".

פרופ' ריבקינד מוסיף ואומר: "אנחנו מרגישים גאווה גדולה שאנחנו חלק ממשפחת ATLS. אין ספק שלקורס הזה יש השפעה על הורדת התמותה בקרס פצועים ועל איכות הטיפול בפצועים. מהניסיון שלנו אנחנו יודעים את זה, במיוחד בתאונות הדרכים ובאירועי הטרור".


(צילום: שלומי אמסלם)

(צילום: שלומי אמסלם)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר