עליזה ושרון אדמס עם בנם קורן (צילום: פרטי)
עליזה ושרון אדמס עם בנם קורן (צילום: פרטי)

"עכשיו הילדים שלנו גם צריכים להסתגל לרופאים חדשים"

שרון, אבא לקורן בן ה-12, שחולה בסרטן וטופל במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה: "לא נעזוב את המאבק עד שתקום מחלקה נוספת"

פורסם בתאריך: 29.5.17 13:00

ביום חמישי שעבר, 25.5, הכריע בית הדין לעבודה בסוגיית התפטרות כל הצוות ההמטו-אונקולוגיה של מחלקת הילדים בבית חולים הדסה. בית המשפט דחה את בקשת בית החולים ולא הוציא צווי מניעה לששת רופאים, כך שעד יום ראשון, 4.6, ההתפטרות תיכנס לתוקף. בתוך כך, נראה כי עד לאיוש התקנים החדשים יגיעו לטפל בילדים חולי הסרטן רופאים משיבא. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי מחלקת הילדים לא תפעל במחלקת המבוגרים, אלא תמשיך לעבוד במתכונת הרגילה. 

שרון אדמס, בן 46, אבא לקורן בן ה-12, שחולה בסרטן בארובת העין השמאלית, מתאר את הקשיים בעקבות המהלך: "לא מספיק מה שהילדים שלנו עוברים, עכשיו הם צריכים להסתגל לרופאים חדשים", אומר אדמס, "מדוע לא נפתחת מחלקה נוספת בירושלים, כמו למשל בשערי צדק, לא נעזוב את המאבק עד שתקום מחלקה נוספת בעיר". 

עליזה ושרון אדמס עם בנם קורן (צילום: פרטי)

עליזה ושרון אדמס עם בנם קורן (צילום: פרטי)

אדמס מדגיש ואומר כי "אנחנו לא מדברים על שפעת או נזלת, ואז זה ממש לא נורא אזיה רופא יראה את הילד ואיזו תרופה הוא ייתן לו. אנחנו מדברים על מחלות סרטן, חשוב שהרופאים יהיו קבועים וכירו את התיק, את היסטוריית הטיפולים וכמובן את הילד. קורן מקבל כרגע טיפול כימותרפי כל שבוע וסטרואידים במינון מאוד גבוה, הגוף שלו מאוד חלש וכל פעם שיש חום אנו חייבים להגיע ישירות לבית החולים, האם זה הגיוני שעד שתהיה מחלקה קבועה כל פעם יראה אותו רופא אחר? הטיפול מורכב מכל כך הרבה גורמים כגון ליצנים רפואיים, בית ספר, עובדים סוציאליים, מתנדבים ועוד, הרעיון הוא לנתק את הילדים מההוויה של בית החולים על אף הטיפולים הקשים".

שרון אדמס ובנו קורן (צילום: פרטי)

שרון אדמס ובנו קורן (צילום: פרטי)

 

אדמס מספר כי הם החליטו כי קורן יטופל במרכז שניידר בפתח תקוה. "כשדיברנו על המעבר עם קורןהוא אמנם קיבל את הנושא וניסה להסתגל לרעיון, אבל השאלה שלו היתה, 'אם אני אתאשפז, איך החברים שלי יבואו לבקר אותי?',, אומר אדמס. "למרות ההחלטה שלנו לעבור לבית חולים אחר, אנחנו לא נפסיק את המאבק, באזור תל אביב יש רופא על כל 15 ילדים ואילו בהדסה שהיא המחלקה היחידה בעיר יש רופא על כל 27 ילדים". 

 

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

המרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים (צילום: אבי חיון)

בהדסה מציינים כי "הדסה מקבלת בעצב את החלטת בית המשפט, ונערכת בהתאם. גם ב 4.6 לאחר תאריך הפרישה, המחלקה תמשיך לפעול באופן המיטבי. הדסה שוב פונה לרופאים שהתפטרו לתאם מול ההנהלה את מועד עזיבתם על מנת להעביר את הטיפול בילדים באופן מסודר לידיהם של הרופאים החדשים שיגיעו בשבועות ובחדשים הקרובים".

***

הטלטלה בהדסה – מנהל המחלקה ההמטו-אונקולוגית התפטר

רוממה: נחנכה יחידת שיטור חדשה

דיירי עין כרם מוחים: "הדרך הראשית לשכונה הפכה לכביש ראשי" 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר