(צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)
(צילום אילוסטרציה: תמר הירדני)

דעה | משבר מעונות היום – המתווה להחזרת הפעוטות למסגרות החינוך

יחזרו לגנים או לא? גורל המשק תלוי בחזרתם של מאות אלפי הפעוטות למסגרות. חגית פאר, יו״ר נעמת, מציגה את המתווה שהוגש למשרדי הממשלה ומבקשת מהם לא להמתין לרגע האחרון | טור דעה

פורסם בתאריך: 4.5.20 11:51

מאות אלפי הורים מבולבלים נחשפים מדי יום להוראות סותרות, לדיווחים מנוגדים ולהחלטות ממשלה שהיכולת ליישמן לא ברורה. כוונת ממשלת ישראל להחזיר את המשק בהדרגה לשגרה מבורכת – משבר הקורונה הינו משבר בריאותי חמור, אך דומה שאנושה לא פחות היא הפגיעה הכלכלית שאינה פוסחת על אף משפחה בישראל. בהקשר זה, לא ניתן להפריז בחשיבות חזרתם המהירה של מעונות היום לגיל הרך לפעילות סדירה, תחת הנחיות ברורות של שגרת קורונה. למעלה מ-120 אלף פעוטות בגילאי 0 עד 3 פוקדים בימי שגרה את מעונות היום המפוקחים של ארגונים חברתיים דוגמת נעמת, ויצ"ו ואמונה. מספר זה אינו כולל פעוטות רבים נוספים שפוקדים את המעונות והגנים הפרטיים. בעוד לתלמידי בתי הספר נמצא פיתרון, ולו חלקי, הפעוטות נשארים בבית והם לא לבד – איתם מאות אלפי הורים שנפגעים פעמיים, פעם אחת בכך שלילדים אין מסגרת ופעם שנייה בכך שדווקא בתקופה כלכלית קשה זו, רבים מהם מנועים מלצאת לעבודה ומצווים להישאר עם הקטנים בבית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תפקידנו באירוע לאומי קשה זה אינו רק להמתין להחלטות ממשלה אלא לפעול בעצמנו בכדי לייצר מתווה לחזרה מהירה לפעילות. זו אחריותנו הערכית והלאומית למדינת ישראל, להורים, לפעוטות ולמטפלות שלנו שהוצאו לחל"ת כפוי. לכן, הצגנו כבר לפני שבועיים למשרד האוצר מתווה מקצועי ברור, שגובש על ידי הצוותים המקצועיים שמפעילים את מעונות היום, מתווה שיבטיח חזרה מהירה אך לא פחות חשוב מכך בטוחה של הפעוטות למעונות המפוקחים. לא חיכינו לממשלה מכיוון שידענו שבישראל כמו בישראל – ההחלטה תגיע ברגע האחרון ואחריותנו להיות ערוכים לכך מבעוד מועד.


חגית פאר (צילום: ישראל מלובני)

חגית פאר (צילום: ישראל מלובני)


עד לרגע זה, פחות משבוע לחזרת המעונות לפעילות על פי החלטת הממשלה, לא האוצר ולא משרד הבריאות אישרו את המתווה שהוצע. המשמעות היא שבכל יום שעובר הסיכוי לפתוח כמתוכנן את המעונות ביום ראשון הולך וקטן, שכן מרגע אישור מתווה החזרה, מפעילי המעונות זקוקים לשלושה ימי היערכות שיאפשרו פתיחה מסודרת ותקינה מבחינה בריאותית שלהם. עלינו לוודא הפרדה בין הכיתות השונות במעונות, לגייס מחדש מטפלות שהוצאו לחל"ת ורק את אלו מהן שהחזרה אינה מסכנת אותן או את הפעוטות בריאותית, על הממשלה להגדיר לנו סדרי עדיפויות בקביעה מי מהפעוטות יחזרו למעונות כבר עכשיו ומי רק בהמשך (שכן החלטת הממשלה מדברת על חזרה הדרגתית). במילים אחרות – על הממשלה לאשר לאלתר חזרת המעונות לשגרת קורונה.

ממשלת ישראל, משרד הבריאות, משרד האוצר – תנו לנו לחזור לעבודה ביום ראשון. אין דבר בעולם שהמטפלות שלנו רוצות יותר מאשר לחזור לחבק ולטפל בפעוטות ובכך גם לשחרר את ההורים לפרנסתם. ישנה תוכנית – תאשרו אותה עכשיו ויחד איתה את התקציבים הדרושים להפעלתה. ענף מעונות היום המפוקחים היה על סף קריסה עוד לפני משבר הקורונה, אל תקריסו אותו לחלוטין ואיתו את המשק כולו. אל תחכו לרגע האחרון במוצ"ש רק בכדי לגלות שהחלטתכם אינה ניתנת ליישום. התוכנית מוכנה – עכשיו תוציאו אותה לפועל.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירדנה בוהדנה

    המחנכות והמטפלות לא פחות חשובות מהילדים.
    במידה ומצב בריאותי איננו מאפשר את חזרתי לעבוד במעון אשאר בחל"ת עד כמה שרק ניתן עד להנחיות משרד הבריאות שאכן ניתן לחזור לעבודה באופן בטיחותי לחלוטין.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר