פתיחת שנת לימודים בעידן הקורונה - כיתה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)
כיתת לימוד בימי הקורונה (צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד)

אמא לתלמידת כיתה ג' מירושלים שעברה ניתוח בלבה למשרד החינוך: "תאשרו לבתי סייעת"

התלמידה, בת 7.5, שלומדת בבית ספר יסודי בעיר, עברה ניתוח בלבה והיא סובלת מאלרגיות קשות מסכנות חיים, אולם משרד החינוך טרם אישר עבורה סייעת. אמה: "אני כרגע שולחת אותה עם מכשיר מיוחד, וכל יום שעובר בבית הספר היא בסכנת חיים"

פורסם בתאריך: 6.9.20 16:20

מדוע משרד החינוך לא מאשר סייעת לתלמידה בכיתה ג', שעברה לא מזמן ניתוח בלבה? אמה של התלמידה, בת 7.5, שגם סובלת מאלרגיות קשות לאגוזים, ביצים וצבעי מאכל, מספרת ל"כל העיר" כי השנה משרד החינוך לא אישר עבור בתה סייעת, בטענה כי אינה זכאית לקבל סייעת החל מכיתה ג'.

"הילדה שלי אלרגית לביצים ואגוזים ברמה מאוד גבוהה עד כדי סכנת מוות", מספרת אמה של התלמידה. "והשנה, בשל הסיבה שהיא התחילה ללמוד בכיתה ג', הוחלט שהיא לא זכאית לסייעת צמודה כפי שהיה לאורך כל השנים. אני מנסה להשיג לבתי אישורים לסייעת שתהיה איתה בכיתה ג', אך נאמר לי שהיא זכאית לסייעת עד כיתה ב' בלבד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"יש לבתי הפרעת קצב בלב, והיא לאחר ניתוח בלבה", מוסיפה ומספרת האמא. "שלחתי אישורים וטפסים רפואיים לעירייה ולמשרד החינוך, ופשוט שום דבר לא עזר. כל השנים היתה לבתי סייעת רפואית, מכירים את ההיסטוריה הרפואית שלה, אני לא מבינה למה מתעקשים איתי – מצפים שילדה בגילה תזריק לעצמה לבד אפיפן במידה ויקרה משהו? פניתי לאחראית על הוועדות למתן סייעות במשרד החינוך ואמרו לי שאין תקציב, ומעבירים אותי לגורם אחר בכל פעם – פינג פונג".

האמא מציינת כי בבית הספר, שבו לומדת בתה, נמסר לה כי במידה ולא תוצמד לה סייעת, היא תאלץ להישאר בבית. "דיברתי עם המנהלת שאמרה לי חד משמעית שאם לא אמצא פתרון לגבי הסייעת – הילדה לא תוכל להגיע ללמוד בבית הספר. כל המורות מפחדות לטפל בבת שלי, אני כרגע שולחת אותה עם מכשיר מיוחד, וכל יום שעובר בבית הספר היא בסכנת חיים, במידה ולא תוצמד לה סייעת לא תהיה לה מסגרת לימודים לשנה הנוכחית".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "ככלל, נושא הקצאת שעות סייעות רפואיות לילדים הינה בסמכות משרד החינוך. ככל ויתקבל אישור ממשרד החינוך להקצאה זו תפעל העירייה לגיוס כוח אדם למשימה".

"כל העיר" פנה למשרד החינוך, שמסר בתגובה: "ההורים הגישו ערר לוועדת משרד החינוך האחראית לנושא. ואנו, במשרד החינוך מחוז ירושלים – נפעל בהתאם להחלטת הוועדה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני עם ילד אלרכי בסכנת חיים.ולכן לא שלחתי אותו לבית הספר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר