אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

סגר רק על השכונות האדומות? בבית צפאפא בעד: "זה ימנע אצלנו את ההתקהלויות"

בצל העלייה בשיעורי התחלואה במזרח העיר, יו"ר מינהל קהילתי בית צפאפא מוחמד עליאן קורא בשיחה עם "כל העיר": "יש לעשות סגר כבר החל מהיום, נחכה עד שנגיע ל-1,000 חולים?"

פורסם בתאריך: 9.12.20 07:45

דאגה גדולה נרשמת בעיריית ירושלים בעקבות היקף ההדבקה הגדול בשכונות במזרח ירושלים. אך, נראה כי מעבר לדאגה, אין שום צעד או מהלך שיגרום לגדיעת התפשטות הנגיף במזרח העיר.

כעת, עם כ-315 חולים חדשים ביממה האחרונה, מתוכם, כ-124 ממזרח העיר, 84 בחרדי, 80 בכללי ו-27 לא משויך, וכמה שכונות במזרח העיר שנצבעו באדום כמו א-טור, שועפאט, כפר עקב, בית חנינא, ראס אל עמוד, בית צפאפא, גם בשכונות הערביות פונים לציבור להקפיד יותר על תקנות הקורונה וקוראים להטיל סגר על מוקדי התחלואה. כמו כן, אתמול נוספה הר נוף לרשימת השכונות האדומות בעיר.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשיחה עם "כל העיר" אומר יו"ר מינהל קהילתי בית צפאפא מוחמד דאוד עליאן כי "אנחנו מנסים כל הזמן למגר את התחלואה, עושים הסברה, גם עושים מאמצים, יכול להיות שזה חתונות, או בתי אבל ובתי ספר. אי אפשר לדעת בדיוק אבל זה 'קורה ויש לנו פתאום כמות לא קטנה של חולים, מעל 85 חולים מהשבוע האחרון, ואנחנו עושים מאמצים למנוע התקהלויות".

"אני חושב שעל העירייה וכל הגורמים לסייע ולעזור לנו", אומר עליאן ומבהיר כי "ואני אומר, אם יש צורך בסגר משעה מסוימת בערב ועד הבוקר – יכול להיות שזה מאוד יעזור וימנע אצלנו התקהלויות, אני קורא לעשות סגר כבר החל מהיום, על כל האזור, ובכל מקום שזה עלול להתפרץ".


בית צפאפה (צילום: Ranbar-מתוך ויקיפדיה)

בית צפאפה (צילום: Ranbar – מתוך ויקיפדיה)


"אותי מעסיקה הבריאות של התושבים, הילדים והמבוגרים אצלי בשכונה", מדגיש דאוד, " זה מה שאני מחפש, זה הדבר החשוב ביותר, ואני מקווה שלא נגיע לזה, אבל אם אין ברירה אז אין ברירה, אם רואים שאנחנו עולים וכל יום מתווספים עוד עוד חולים, אז נחכה עד שנגיע ל-1,000 חולים?, זה קורונה, לא עניין קל, יש אנשים שנפטרים".


מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מתחם לבדיקות קורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


חבר מועצת העיר ירושלים אלעד מלכא (התעוררות), מצטרף אף הוא לקריאה להטלת סגר נקודתי ולנקוט בפעילות ממוקדת לצמצום היקפי התחלואה במזרח העיר, "התחלואה הגבוהה במזרח העיר היא לא גזירת גורל. בדיוק כפי שמזרח העיר מופקרת בנושאים אזרחיים בשגרה, כך גם בקורונה. אין אכיפת התקהלויות במזרח העיר, חתונות המוניות הפכו למראה שגרתי, כל חתונה היא אירוע של שבעה ימים וממילא ההדבקה עולה. התקהלויות רבות גם במבני דת ובאופן ספציפי יותר בהר הבית. אין שום סיבה שבתי כנסת מוגבלים לעשרה אנשים, מניינים נעשים בחוץ, הכותל מחולק לקפסולות, אבל מסגדים והר הבית פועלים כבשגרה".

על מנת למגר את התחלואה סבור מלכא כי "יש להתנות כניסה משטחי הרשות לישראל הצגת תוצאת בדיקה שלילת מ-48 השעות האחרונות, כמו במודל האיים הירוקים באילת ובים המלח".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ק

    אבל שקבינט יושבים בלי מסכות עם כל התרמית בדבר אתם לא מדברים כל העיר. העליה ההמכוונת היא כדי להפיץ את החיסונים הארורים.

  2. אפ

    אוכלוסיות ומוקדי הדבקה, משתנים חדשים לבקרים!! מסתבר, מומחים בעיניהם, כי הנכם טועים ומטעים!! יום א', תחלואה גבוהה כאן, יום ג' תחלואה גבוהה שם. היום, קנתה שביתה ב'מגזר' כזה או אחר, למחר, תעשה פעמיה, במגמה לקנות שביתה בסקטור אחר.

    והכל, כסוס שוטף במלחמה, הערבים, החרדים,. טמטום אנושי ולהט מגוחך!

    ואגב, מלכא, האם הנך אפידמיולוג? האם ערכת, ולו סקירה מעוגנת האחת???

    מסתבר, דאינני יודעים אודות מאפייני התחלואה ותנודותיה, כמעט ולו כלום!!

    ואם אעז להנכיח איזה שבב של היגיון, הרי שגרים, עוצרים ועידוד התכנסות משפחתית – גרעינית, אף קהילתית, הרי שהם, הם, מסתברים כמקדמי הדבקה מבהילים!

    צפיפות, הגיינה סבירה-ניאותה-נמוכה, ריבוי נפשות, שנמוך תחב"צ, אנשים הצובאים ושוחרים. לפתחי בתי עסק, בנקים, סניפי דואר, קופות חולים ועוד כהנה וכהנה.

    עולם מעוקם ואשר יש לכוננו מחדש!!

  3. אחד ש...

    לא להאמין.
    איך יכול להיות שהתחלואה הינה רק בשכונות הערביות והחרדיות.
    הרי האוכלוסיה שם שומרת חוק, מקפידים על הכל, פשוט לא להאמין.

  4. אפרת אסף

    למה סתם להשמיץ? מה הקשר של הר הבית לתחלואה? ממה שאני שמעתי שומרים שם על מרחק ומסיכות. אזכיר גם שמדובר בשטח גדול עם מרחבים פתוחים בחוץ. וגם מספר המגיעים קטן מאג ביחס לימים הרגילים.

  5. אייל כהן ישר

    בשבוע הבא תלמידי רוב בתי הספר שוב בחופשה, ( בחנוכה זה לא שבתון. רק המורים, למה! ) הקניונים מקומות סגורים יפתחו בדיוק בזמן החופשה. קר בחוץ משעמם בבית. אין לי מוסג לא מבין כלום , אבל שואל שאלות. ? נערי ישראל יפגשו בקניונים בשה בשבוע הבא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר