בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

העונש למטפלת מירושלים שטלטלה תינוק שהתעוור: עבודות שירות וקנס כספי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על איטה רבינוביץ, במסגרת הסדר טיעון, שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי של 5,000 שקלים, לאחר שהתגלה במהלך הדיונים קושי ראייתי שלא אפשר את החמרת העונש; אמו של התינוק פרצה בבכי באולם

פורסם בתאריך: 20.12.20 10:16

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום, ראשון, עונש של שישה חודשי עבודות שירות על המטפלת מירושלים, איטה רבינוביץ, בת 57, שהורשעה בגרימת חבלה לתינוק בן שבעה חודשים, זאת לאחר הסדר טיעון שבו ניתן עונש שדרשה הפרקליטות. כמו כן, עוד במסגרת הסדר הטיעון, על המטפלת נגזר מאסר על תנאי ופיצויים בסך 5,000 שקלים למשפחה. הוריו של התינוק נכחו באולם בית המשפט, אמו פרצה בבכי.

כיום התינוק סובל מנכות קשה ביותר, הכוללת בעיות ראייה, בעיות התפתחותיות קשות והוא הוכר כבעל אוטיזם. השופט יעקב צבן ציין כי במהלך הדיונים נרשם קושי ראייתי, ולכן בין הפרקליטות לבין הנאשמת נחתם הסדר טיעון. הבוקר אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את הסדר הטיעון.

"מבחינה ראייתית ועניינית, ההסדר משקף נכונה את המצב", ציין השופט צבן. "במשך חודשים ארוכים בחנו הצדדים את כל המרכיבים של הפעולות והמעשים שנעשו, את המצב הרפואי, הבדיקות היו חוזרות ונשנות בכל הדרגים המקצועיים, הרפואיים והמשפטיים… ועל כן יש לכבד את הסדר הטיעון שהתקבל לאחר התלבטויות אמיתיות, אך משקפות את הקשיים שאנו חווים לא אחת במצבים של אי ודאות".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


האירוע התרחש במאי 2017. המטפלת, לפי כתב האישום שהוגש כנגדה לפני כשנתיים, כפי שפורסם ב"כל העיר", טלטלה את התינוק בחוזקה ועקב כך נגרם לו נזק מוחי. המטפלת עבדה בדירתה וביום 1.5.2017 היא החלה לטפל בתינוק בן השבעה חודשים .לפי כתב האישום, יומיים לאחר מכן היא אחזה בתינוק, כאשר ראשו ללא תמיכה, וטלטלה אותו בחוזקה. לאחר שהתינוק איבד את הכרתו, נמנעה המטפלת, לפי כתב האישום, להזעיק את כוחות ההצלה, ובמקום זאת התקשרה לבעלה ודיווחה לו על מצבו של התינוק.

לאחר שיחה זאת דיווח הבעל למד"א כי התינוק איבד את הכרתו. כוחות מד"א שהגיעו למקום הבחינו בתינוק כשהוא מחוסר הכרה ומתקשה לנשום, וניסו לברר עם המטפלת מה אירע לתינוק, אך זו שתקה ולא שיתפה עמם פעולה.

כתוצאה ממעשי המטפלת, כך נכתב בכתב האישום, נגרמו לתינוק: נזק מוחי נרחב בצקת מוחית ופגיעות נוספות – שבגינן פונה התינוק לטיפול נמרץ ושהה באשפוז במשך כשבועיים. לאחר המקרה התינוק סבל מלקות ראייה חמורה בעינו השמאלית ומלקות ראייה בעינו הימנית שבגינם עבר מספר ניתוחים; וכן מקשיים התפתחותיים משולבים. בשל ליקויים אלו מצוי התינוק בהשגחה רציפה של הוריו ותחת מעקב וטיפול רפואי.

המטפלת, בעת הגשת כתב האישום, הכחישה את המיוחס לה בכתב האישום. סנגורה עו"ד דוד הלוי טען בשמה בין השאר כי "מרשתי הינה מטפלת מסורה ושקדנית, שהעניקה טיפול ראוי לכל הילדים בהם טיפלה בעבר ללא יוצא מן הכלל. מרשתי לא פעלה בשום צורה ואופן במטרה להזיק לפעוט. מדובר באירוע מצער שהתרחש מבלי שקיים כל היבט פלילי במעשיה של מרשתי. כולנו תקווה להחלמה מלאה ומהירה של הפעוט".

עו"ד שמרית וולף, פרקליטות מחוז ירושלים, מסרה כי "נאלצנו להתנהל במציאות מורכבת. במקרים של 'טלטול' תינוק, קשה מאוד לזהות ולפענח את מנגנון הפגיעה ולבודד את הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנו. הפרקליטות עשתה מאמצים רבים להגיע לחקר האמת, הנחתה את המשטרה למצות את החקירה וכן פנתה לקבלת חוות דעת ממומחה נוסף שבחן את האפשרות לייחס את מכלול הנזק למטפלת עצמה. מטעמי צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל לפרט מעבר לכך ולהסביר את מלוא השיקולים שהביאו להסדר הטיעון. אולם הדברים הוסברו למשפחה, שלוותה על ידי הפרקליטות לאורך כל הדרך, ועמדתם באשר להסדר נלקחה אף היא בחשבון. הפרקליטות תמשיך ותפעל על מנת למצות את הדין עם מי שפוגע בילדים רכים בשנים, כפי שפעלה במקרה זה".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. דתי שפוי

    המטפלת המתעללת הזאת יצא בזיל הזול !
    היה לה מזל שהתינוק לא היה בן/נכד של שופט , אז היתה מקבלת עונש אמיתי ולא סתם נו נו נו מהשופט הזה!!

  2. בוזו

    זה לא טלטול נורמלי זה התעללות שתינוק יתעוור
    והעונש בדיחה זה הפיצוי שהילד יסבול כל החיים

  3. שרה

    הפרקליטות צריכה להתבייש בעצמה…לא כך מגנים על תינוק חסר ישע שטולטל ונפגע. השתיקה וההתנהלות של המטפלת הארורה הינן פליליות בעליל.
    בושה למערכת הצדק!

  4. נתנאל

    מה אני יגיד לך רוצחים כאלה רק מקבלים פרסים איך זה יכול להיות שאתם עוד נותנים לאנשים אחרים לשמור לכם על הילדים

  5. חרד

    איך הפרקליטות והשופטים מקלים עם רוסים ואשכנזים לעומת מזרחים זה פשע איום מחריד

  6. פרלה

    גועל נפש של מערכת. מסכן הילד. קיבלה פרס. בושה. אין אמון במערכת מיום ליום אימון הציבור יורד. בושה וחרפה לעונש.

  7. מיקי

    הזוי. אין דין ואין דיין. הילד התעוור!!!!!! אין ענישה, הפושעים מרגישים מצויין, שום דבר לא מונע מהם לעשות מה שעושים ואח"כ מתפלאים ? בושה למדינה ולפרקליטות.

  8. א.א

    אם זה היה הילד של אחד או אחת השופטים בבית המשפט המח המעוות שלהם/ן היה עןבד אחרת.
    מיהם/ן ? למה הם/ן מתנהגים/ות כך. הם/ן מכירים /ות רק ספרים אין רגשות . אין שכל ישר הכל מעוות מרב שדשים ומתחכמים לא מגיעים לדבר הנכון.
    פושעים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר