מוטי דוד, מסעדת "אדום" (צילומים: איתמר גינצבורג, אתי נמיר)
מוטי דוד, מסעדת "אדום" (צילומים: איתמר גינצבורג, אתי נמיר)

בעלי מסעדת "אדום" שף מוטי דוד ל"כל העיר": "אני לא שוטר, אני מסעדן. הייתי שמח שאנשים יודיעו אם הם מחוסנים"

אחרי חמישה חודשי השבתה: שף בעלים מוטי דוד פתח את מסעדת "אדום" במתחם התחנה למשלוחים ולאיסוף עצמי - בשיחה עם "כל העיר" הוא מספר על ההיערכות לקראת הפתיחה המלאה בעוד כשבועיים, ומשתף את דעתו על ניהול המשבר: "אני לא מאוכזב מהממשלה כי לא ציפיתי ליותר מדי"

פורסם בתאריך: 22.2.21 19:23

ביום שישי האחרון, בשעת ערב יחסית מוקדמת, ההזמנות למנות אוכל לא הפסיקו לצאת ממכונת הבונים במטבח של מסעדת "אדום" במתחם התחנה. על שולחן החדר הקטן, שבו בדרך כלל מתקיימים אירועים פרטיים, משפחתיים – הונחו ערימות של כלים חד פעמיים מתכלים, בימים האחרונים נראה כי הפך לחדר ציוד. ומחוצה לו, על אחד השולחנות הרחבים, שבעבר ישבו סביבו סועדים – סודרו אחד אחרי השני המשלוחים, שעליהם ניצחה שני גנץ, המנהלת המיתולוגית של המסעדה. רגעים לאחר מכן, המשלוחים היו בדרכם לבתיהם של ירושלמים רעבים, אחריהם כבר הגיעו הזמנות חדשות. אך המסעדה – כמעט וריקה מאדם, רק כמה עובדים ועובדות ממלאים את החלל הגדול ומצפים לפתיחה המלאה לקהל, שצפויה בעוד כשבועיים.

"בעיקרון אנחנו פותחים ב-8 למרץ, אבל כבר פתחנו לטייק אווי כדי להתחיל לגלגל את השיניים של המערכת", כך מספר ל"כל העיר" מוטי דוד (47), בעלי מסעדת "אדום" במתחם התחנה בירושלים, שאחרי כמעט חצי שנה של השבתה מוחלטת – הוא פתח בשבוע שעבר את המקום למשלוחים ולאיסוף עצמי. "היינו סגורים במשך חמישה חודשים. בוא נניח שלא ניכנס לעוד סגר, אז אי הוודאות ירד, כרגע זה נראה אופטימי. התעלומה הגדולה היא – מתי יחזרו התיירים מחו"ל למדינה? כמו בתל אביב, כך בירושלים, זה ניכר ומשמעותי מאוד. חלק גדול מהלקוחות שלנו אלה תיירים מחו"ל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מסעדת אדום (צילום: איתמר גינצבורג)

מסעדת אדום – בימים שלפני משבר הקורונה (צילום: איתמר גינצבורג)


דוד, ששומר על קו אופטימי, מוסיף ומספר כי הוא זוכה לתמיכה גדולה מצד הלקוחות בתקופה זו: "אנחנו מקבלים הרבה טלפונים והודעות מלקוחות שאומרים, 'יאללה תפתחו, אנחנו מחכים לזה'. הרבה מאוד ירושלמים תומכים ומזמינים אוכל הביתה. יש התעניינות רבה מאוד ובפן הזה אנחנו מאוד מופתעים. אנחנו מאמינים בקהל הירושלמי, שמלווה אותנו כבר כ-20 שנה, אנחנו מקבלים תמיכה אדירה מהירושלמים".

אתה ערוך לפתוח את המסעדה לקהל בכפוף להגבלות של הממשלה?
"אנחנו מקווים שהרגלוציה של הממשלה, לפחות בטווח הקרוב, לא תהיה כזאת מחמירה, שתאפשר להכניס אנשים למסעדה, ולא עד 20 לקוחות כפי שהיה. זה לא כל כך הדי.אנ.איי שלנו. אני מקווה שבתוך חודשיים נוכל לחזור לפעילות מלאה".

ובכל זאת, אתה יודע איך להתנהל מול הלקוחות שלא התחסנו?
"זו ממש דילמה. מצד אחד אני לא רוצה לסכן קהל שבא אלי, מצד שני, אני לא רוצה להיות הרגולטור של זה, אני לא שוטר, אני מסעדן. הייתי שמח שאנשים יקחו אחריות ויודיעו אם הם מחוסנים או לא. הייתי רוצה להכניס את כולם, ולא להתעסק בסלקציה הזאת. היא לא לעניין, אני לא חושב שכדאי להפיל את זה על בעלי העסקים. אנחנו לא מוכשרים בשביל זה, ואני לא רוצה לעמוד ולריב עם לקוחות".

"אני לא מסתכל על זה מהפן הכלכלי", מדגיש דוד ומוסיף: "אלא מהחשש מאי הנעימות של לעמוד מול מישהו, שבחר שלא להתחסן. אני וכל העובדים התחסנו, ואני בעד החיסון, אבל אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, צריכים לכבד אנשים שלא מתחסנים. אני לא יודע מהם החששות שלהם, אני מקווה שזה לא נובע מתיאוריות קונספירטיביות. אבל לא הייתי רוצה להגיד לאנשים, 'אתה לא מחוסן – אתה לא נכנס'. זה בעיניי קצת סוג של אותו קלון, אבל כן הייתי רוצה שאנשים יקחו על עצמם אחריות ויגידו לעצמם – 'אני לוקח אחריות על עצמי, אני לא מחוסן ואני לא אדביק אנשים אחרים', יש פה דילמה עמוקה".

בהתייחס להתנהלות הממשלה במשבר הקורונה, אומר דוד כי "אני יודע שיכעסו עלי בעלי עסקים ומסעדנים בירושלים, אבל אני לא כזה מאוכזב. זה נכון שהייתי רוצה שזה ינוהל יותר טוב, אבל במבט לאחור, מדובר במגפה עולמית. אני לא חושב שמישהו ידע לצפות אותה, ואולי אני לא מאוכזב מהממשלה כי לא ציפיתי ליותר מדי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת2"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר