אורין רז (צילום: דוברות הדסה)
אורין רז (צילום: דוברות הדסה)

בת 17 מפסגת זאב אושפזה במצב קשה בהדסה – חודש לאחר החלמתה מקורונה

אורין רז, בת ה-17 מפסגת זאב, אושפזה במצב קשה בעקבות תסמונת דלקתית חריפה, המופיעה בגוף לאחר החלמה מקורונה. מנהל מחלקת הילדים בהדסה הר הצופים פרופ' יעקב ברקון מסביר: "זהו המקרה ה-15 אצלנו בחודשים האחרונים, חשוב שההורים יהיו ערניים לתסמינים"

פורסם בתאריך: 3.3.21 18:25

אורין רז, בת ה-17, מפסגת זאב, החלימה לפני למעלה מחודש מקורונה, אולם כעת היא מאושפזת במצב קשה בטיפול נמרץ ילדים בהדסה הר הצופים בשל תסמונת דלקתית חריפה שבה לקתה, עקב נגיף הקורונה. מדובר בתסמונת שתוקפת ילדים ונוער שהחלימו ממחלת הקורונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


דנה, אמה של אורין, מספרת כי היא כלל לא חשדה שהתופעות מהן סובלת בתה קשורות לוירוס שתקף אותה חודש קודם, באופן קל ביותר: "חלינו כולנו, אנחנו ההורים היינו במצב קשה יותר אבל אורין קיבלה את זה קל מאוד".

רז, הלומדת בכיתה י"ב, החלה לסבול מכאבי בטן וחום, "הייתי בטוחה שהיא סובלת רק ממשהו שקשור במערכת העיכול", מספרת האמא, "אבל כשהכאבים התגברו אובחנה התסמונת בהדסה הר הצופים והיא אושפזה במצב קשה מאוד ביחידה לטיפול נמרץ כשהצוות המסור כאן אבחן את המצב ומכיר את התסמונת ומאז עושה מעל ומעבר למענה. היום היא מרגישה מעט טוב יותר, מתאוששת מעט ויכולה לקום על רגליה וללכת – אבל עדיין מאוד חלשה והצבע לא חזר לפניה. לנגד עיניה עומדים מבחני הבגרות, המכינה הקדם צבאית והגיוס לצבא, וכעת יש עוד דרך להחלמה. אני קוראת לכל ההורים לשים לב לסימנים של התסמונת הזו, לחסן ולא להקשיב לשטויות שמתפרסמות ברשת נגד חיסונים על ידי אנשים שבכלל לא מבינים בזה. זה מסכן חיים. המקרים הללו שהתגברו בגל שני ושלישי חייבים להיות בתודעה הציבורית, הורים לילדים מוכרחים להכיר את התסמינים ולקשור לווירוס הקורונה".

רז, טופלה בבית החולים בטיפול אנטי דלקתי מהיר, "ובחלק מהמקרים יש צורך בשימוש בנוגדי קרישה בשל קרישיות יתר ובטיפול סביב לחץ דם נמוך", נמסר מהדסה.

מנהל מחלקת הילדים בהסה הר הצופים, פרופ' יעקב ברקון, מסביר כי "זהו המקרה ה-15 אצלנו בחודשים האחרונים, חשוב שההורים יהיו ערניים לתסמינים. הילדים שהגיעו בחודשיים-שלושה האחרונים אל הדסה הר הצופים היו בטווח גילי 15-5 והגיעו עם תסמינים של כאבי בטן קשים, חום, כאבי שרירים, שלשולים והקאות. בגופם התגלתה עדות לתסמונת דלקתית התוקפת את הגוף זמן מה לאחר ההחלמה מוירוס הקורונה וההתדרדרות בהמשך מביאה לירידה בתפקודי הלב, לדלקת בשריר הלב ואפילו לשוק המתבטא בירידה משמעותית בלחץ הדם. מדובר בהצטברות מרשימה של ילדים שחלקם לא סבלו כלל מתסמינים בעודם חיוביים קורונה – בהם אפילו ילדים שהוריהם לא ידעו כי היו חולים, כשהחלו לסבול מתופעות שונות כמתואר, הוריהם כלל לא חיברו את המתרחש לקורונה".

ד"ר רבקה ברוקס, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה הר הצופים, מוסיפה ומציינת כי "בשנה האחרונה אבחנו וטיפלנו כאן בהדסה הר הצופים במספר גדול של ילדים עם התסמונת הפוסט דלקתית לאחר קורונה, מספר שהוא לא פרופורציוני לשאר הארץ. מדובר בכ-25 אחוזים מהמקרים בארץ. יש לנו ניסיון רב עם הזיהוי והטיפול בתסמונת, והטיפול כאן מתחיל מהר מאוד הודות לאבחון המקצועי.מה שמאפיין את הילדים שמגיעים עם התסמונת הוא חום, ברוב המקרים כאבי בטן חזקים, הילדים לא נראים טוב ופעמים רבות גם לחץ הדם שלהם נמוך. חשוב להבין כי מדובר בתסמונת שבפירוש יכולה לסכן חיים, כי ישנה מעורבות לבבית. הילדים מגיעים מאוד חולים, בתסמיני שוק, רובם מאושפזים בטיפול נמרץ ילדים, אבל עם אבחון וטיפול מהיר הם מחלימים לחלוטין".

"המסר שלנו לאוכלוסייה הכללית – לכו להתחסן", מדגישה ד"ר ברוקס, "לא לזלזל בקורונה, גם בילדים המחלה יכולה להיות מסכנת חיים, ולצוותי הרפואה המסר הוא להיות מודעים עם רמת חשד גבוהה לתסמונת הזאת, בכדי לתת את הטיפול כמה שיותר מהר".

בהדסה מעדכנים, כי מקרים דומים בקרב ילדים הגיעו אף להדסה עין כרם, שם טופלו כבר למעלה מ- 20 ילדים עם תסמונת דלקתית שלאחר קורונה, ובעיקר מאז הגל השני והשלישי. "למעשה, אין כמעט שבוע בחודשים האחרונים בלי שאנו פוגשים ילד או ילדה עם התסמונת, חלקם כמובן מגיעים במצב קשה מאוד", מספר פרופ' שמעון רייף, מנהל מחלקת הילדים בהדסה עין כרם וממלא מקום מנהל אגף הילדים בבתי החולים של הדסה. "לשמחתנו אבחון מהיר וטיפול נכון, כמו גם עירנות הצוות שלנו, מביאים להחלמה – גם אם לוקח מעט זמן".

נכון להבוקר, רביעי, בסך הכל, טופלו בשני בתי החולים למעלה מ-35 ילדים עם תסמונת דלקתית קשה, אשר צוותי מערך הילדים למדו לזהות את סימניהם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אני

    כמה מבוגרים חלו בדלקת הזו? שנדע לשים לב גם אנחנו המבוגרים!

  2. מרדכי

    לנערה אורין מירושלים אנחנו כאן מתפללים עבורך שאלוהים הטוב והקדוש ישלח לך מן השמים רפואה.
    מהמחלה הקשה. ויתן לרופאים חוכמה לעזור לך לצאת מהמחלה. האלוהים הוא אדוני. רופא חולים אל גיבור ורב להושיע. ורופא חולים. כי לישועתו קוינו וציפינו כל היום.
    ברוך אתה אדוני השומע התפילה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר