הפגנת בעלי הברים ברחבת כיכר ספרא (צילום: שלומי הלר)
רחבת כיכר ספרא - הערב (צילום: שלומי הלר)

המאבק נגד סגירת הברים בשוק ב-1:00 בלילה: הפגנה מול בניין עיריית ירושלים

חלק מבעלי הברים בשוק מחנה יהודה ממשיך להיאבק נגד תוכנית העירייה לצמצם את שעות הפעילות של חיי הלילה במתחם - הערב נערכה הפגנה ברחבת כיכר ספרא

פורסם בתאריך: 27.4.21 20:06

כמה בעלי ברים ומסעדות בשוק מחנה יהודה הגיעו הערב (שלישי) לרחבת כיכר ספרא והפגינו נגד המהלך המתוכנן לצמצם את שעות הפעילות של חיי הלילה, ולאסור הצבת שולחנות וכסאות לאחר השעה 1:00 בלילה. בעלי הברים חוששים כי ההחלטה תפגע בפרנסתם ובסצנת הבליוי שהתפתחה במקום בשנים האחרונות.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בעלי הברים הניפו שלטים, שעליהם נכתב בין השאר: "ניצחנו את הקורונה ננצח גם אותך – ליאון, הורג את מחנה יהודה", וכן "בלי חיי לילה אין ירושלים".

ספיר נחום, מנהלת בר 'ברברה' הפועל למעלה משנה במתחם השוק, מציינת בשיחה עם "כל העיר" כי "לא מספיק שמגבילים אותנו לשעות פתיחה של 20:00 ו-21:00 בערב, עכשיו רוצים לסגור אותנו ב-1:00, כאשר עד היום שעת הסגירה המינימלית היתה ב-2:00. זה אומר לחתוך לנו את ההכנסות בחצי, אנחנו לא נוותר, מבחינתנו זה הכל או כלום".

מנגד, בעלי רשת מעדני "צדקיהו" ירון צדקיהו, סוחר ותיק במחנה יהודה ולשעבר יו"ר הסוחרים בשוק, מוסר ל"כל העיר" כי "סוחרי שוק מחנה יהודה לא זקוקים לפטרונים ולשדכנים. אנו מסתדרים מצוין, אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם עיריית ירושלים. אנחנו נגיע להבנות והסדרה כשכל הצדדים מרוצים ומספיק עם הפוליטיקה הקטנה".

כפי שפורסם ב"כל העיר, במסגרת ישיבת סוחרים שהתקיימה ביום שלישי שעבר בבית אליאנס בנחלאות, הודיע מנהל אגף רישוי עסקים אמיר חכימיאן, להפתעת בעלי העסקים, כי בכוונת העירייה לצמצם את שעות הפעילות של חיי הלילה ולאסור הצבת שולחנות וכסאות לאחר השעה 1:00 בלילה, "נקודה שעולה חזק מאוד ופוגעת מאוד בשוק ובדינמיקה ביניכם ולתושבים זה סוגיית חיי הלילה, ועד מתי הם יפעלו. אנחנו נתקלים בטענות קשות מצד סוחרי היום שמגיעים בבוקר, כאשר היתה בחינה של כלל הגורמים בעירייה, יש שעה שבה חיי הלילה מסתיימים לאפשר לשטיפה של הרחוב", אמר חכימיאן.

לאחר הדיון תקפו בעלי העסקים את ההחלטה המסתמנת בקבוצת הוואטסאפ של בעלי הברים בשוק: "רעיון של מי זה לסגור לנו את העסקים בשעה 1 בלילה? בכסף ובפרנסה של מי משחקים? זה כבר כבר חציית קו אדום, לא צהוב", כתב אחד מבעלי העסקים; "יש בעלי עסקים צעירים שמחוייבים בחוזים במאות אלפי שקלים, לסגור אותנו ב-1 בלילה זה לשלוח אנשים להתאבדות כלכלית, אל תספרו סיפורים על המשטרה, מפקד התחנה (שימי מרציאנו, ש.ה) אמר במפורש שהוא לא מתערב במדיניות העירייה".

עוד טענו הסוחרים בקבוצת הוואטסאפ כי "אין מועדון אחד בירושלים, היה רחוב אחד של ברים בירושלים גם אותו דאגו לסגור. עכשיו נשאר להם רק השוק".

במאבק בעלי הברים תומך יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ, שאמר בין השאר בשבוע שעבר ל"כל העיר": "ההנחייה לסגור את השולחנות והכיסאות בשעה 1:00 בלילה היא החלטה איומה שתפגע עוד יותר במוקד משמעותי של בילוי, אנחנו ניאבק בה יחד עם בעלי העסקים".

בעירייה מסרו כי "עיריית ירושלים פועלת במלוא המרץ למציאת האיזונים שבין קיום חיי מסחר ופנאי פעילים לצד שמירה על הסדר הציבורי ואיכות חייהם של תושבי אזור שוק מחנה יהודה. העירייה נמצאת בדיאלוג עם ועד סוחרי השוק ובעלי העסקים ותפעל למציאת הפתרון המיטבי לטובת כלל הגורמים- סוחרי היום, בעלי עסקי הלילה, תושבי העיר והמבקרים בשוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר