מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. לעסקים ולאנשים בתמונה אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה. לעסקים ולאנשים בתמונה אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

סערה בחיי הלילה בשוק מחנה יהודה: העירייה מקדמת הצעה לסגור את הברים ב-1:00 בלילה

ל"כל העיר" נודע כי בעירייה מקדמים הצעה לסגור את חיי הלילה בשוק ב-1:00 בלילה; בעלי הברים מתנגדים: "בכסף ובפרנסה של מי הם משחקים?"

פורסם בתאריך: 22.4.21 15:55

סערה בחיי הלילה בשוק מחנה יהודה: ל"כל העיר" נודע כי במהלך ישיבת סוחרים שהתקיימה ביום שלישי בערב בבית אליאנס בנחלאות, הודיע מנהל אגף רישוי עסקים אמיר חכימיאן, להפתעת בעלי העסקים, כי בכוונת העירייה לצמצם את שעות הפעילות של חיי הלילה ולאסור הצבת שולחנות וכסאות לאחר השעה 1:00 בלילה, "נקודה שעולה חזק מאוד ופוגעת מאוד בשוק ובדינמיקה ביניכם ולתושבים זה סוגיית חיי הלילה, ועד מתי הם יפעלו. אנחנו נתקלים בטענות קשות מצד סוחרי היום שמגיעים בבוקר, כאשר היתה בחינה של כלל הגורמים בעירייה, יש שעה שבה חיי הלילה מסתיימים לאפשר לשטיפה של הרחוב".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


עוד הבהיר חכימיאן במהלך הדיון כי בעלי הברים ידרשו להחליף את כסאות הכתר המוצבים מחוץ לעסק: "הנראות האסתטית מאוד חשובה לנו", והתריע מפני פעולות אכיפה שיתבצעו בהמשך.

אורי עמדי, שמשמש כיום כיועץ לסוחרי השוק ולעירייה, חיזק את עמדתו של חכימיאן: "לא יכול להיות שסוחר מחיי היום מגיע לפתוח את העסק בבוקר ורואה שהבסטה שלו לא קיימת".

בדיון השתתף גם מפקד תחנת לב הבירה, נצ"מ שימי מרציאנו, שהתייחס לסוגיית האכיפה והבטיחות בשוק:  "בנושא של ביטחון אני אחראי על זה, כל מה שקורה בשוק אני אחראי על זה, תהיה דקירה אני אחראי על זה, האונס של יום העצמאות אני אחראי, ולכן אני לוקח החלטות, חשוב שתבינו למה ועל מה. גם אם העירייה תקבע שהשוק יהיה פתוח עד שלוש לפנות בוקר או באחת, אם אני אגיע בשעה 12 בלילה ולמען ביטחונו של הציבור אני אצטרך לסגור את השוק, אני מודיע לכם שאני סוגר את השוק. מה שהלך פה ביום העצמאות זו קטסטרופה, מה שהלך פה בפורים זו קטסטרופה".

חלק מהמשתתפים בישיבה הגיבו בזעם לדבריו ואמרו: "זו אחריות של המשטרה לא שלנו, אתה לא מספיק מוכשר בתפקיד שלך ואתה לא יודע לעשות אותו טוב", הטיחו בו, "אז אתה בא ומעביר לי את האחריות. הוא לא יודע להתמודד עם הקטינים בשוק אז הוא בא לסגור את השוק, אתה לא יודע לנהל – תתפטר". סוחר נוסף הוסיף: "אנחנו לא משטרה – אנחנו בעלי עסקים".

לאחר הדיון תקפו בעלי העסקים את ההחלטה המסתמנת בקבוצת הוואטסאפ של בעלי הברים בשוק: "רעיון של מי זה לסגור לנו את העסקים בשעה 1 בלילה? בכסף ובפרנסה של מי משחקים? זה כבר כבר חציית קו אדום, לא צהוב", כתב אחד מבעלי העסקים; "יש בעלי עסקים צעירים שמחוייבים בחוזים במאות אלפי שקלים, לסגור אותנו ב-1 בלילה זה לשלוח אנשים להתאבדות כלכלית, אל תספרו סיפורים על המשטרה, מפקד התחנה (שימי מרציאנו, ש.ה) אמר במפורש שהוא לא מתערב במדיניות העירייה".

עוד טענו הסוחרים בקבוצת הוואטסאפ כי "אין מועדון אחד בירושלים, היה רחוב אחד של ברים בירושלים גם אותו דאגו לסגור. עכשיו נשאר להם רק השוק".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ, שמלווה את הסוחרים, מוסר כי "מצב חיי הלילה בירושלים רע. במקום לאמץ את ההצעות של התעוררות לקידום עסקים וחיי לילה ומקומות בילוי לצעירים, שהם קריטיים לעיר שרוצה למשוך אוכלוסיה צעירה ותיירות, ליאון מתנכל לאנשי הלילה בשוק מחנה יהודה. ההנחייה לסגור את השולחנות והכיסאות בשעה 1:00 בלילה היא החלטה איומה שתפגע עוד יותר במוקד משמעותי של בילוי, אנחנו ניאבק בה יחד עם בעלי העסקים".

במענה לפניית "כל העיר" – מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "עיריית ירושלים פועלת במלוא המרץ למציאת האיזונים שבין קיום חיי מסחר ופנאי פעילים לצד שמירה על הסדר הציבורי ואיכות חייהם של תושבי אזור שוק מחנה יהודה. העירייה נמצאת בדיאלוג עם ועד סוחרי השוק ובעלי העסקים ותפעל למציאת הפתרון המיטבי לטובת כלל הגורמים – סוחרי היום, בעלי עסקי הלילה, תושבי העיר והמבקרים בשוק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

23 תגובות
  1. גילה פולדס

    תקצו שטח לצעירים שכמווון לא מפריע לשכנים…לצערי אין מקום בעיר למוסיקה לשימחה ..תמצאו פתרונות שכולל יהיו שמחים

  2. מי ישלם את הארונונה?

    עם כבר תעשו אין כניסה לחילונים ויילה לתל אביב

  3. הבעיה

    שבכלל אישרו לפתוח שתוך השוק אזורי בילוי,אזור השוק היה צריך להשאר כאזור של שוק,בתוך הסמטאות
    אגריפס היה אזור המסעדות כבר עשרות שנים,ככה היה צריך להשאר את המצב
    הרסו את השוק,כאשר הערייה אפשרה את הכאוס הזה
    צריך סדר בעיר,אזור שוק,אזור מסחר,אזור בילוי,מינון של כל דבר,סדר כמו בכל עיר מתוכננת מערבית מתקדמת
    השוק הוא שוק הסטורי,שמושך הרבה אנשים מבחוץ בגלל היותו שוק,הסטורי,מעניין,חשבו לעיר
    מעבר לזה שהרסו את אזור נחלאות בגלל שהשוק הפך לאזור בילוי,את החורבן הזה השאיר ברקת לפני שברח מהעיר,כאשר כל התהליך התחיל בתקופתו והמשיך עד עכשיו .
    שוק צריך לשמר כשוק,לא אזור בילוי,סביר להניח שגם תושבי המקום והסוחרים סובלים מכך
    בכלל השוק הפך למקום של רעש מרמקולים ומוזיקה רועשת,ולא מרעש של סוחרי השוק שהיה אותנטי.
    השוק כמראה של מצב של כל העיר,כאוס גדול

  4. חיים

    מי שרוצה להשאר עד הבוקר שייסע לתל אביב – תחזירו את השוק לקדמותו .

  5. נמרוד

    ניר ברקת הרס את העיר השוק נראה בלילה בר שיכורים אחד גדול גועל נפש

  6. ירושלמי

    דווקא הגיוני
    פעם גרתי בשוק, והיה זוועה בלילה
    רעש, שיכורים, שתן. "הצעירים" לא עושים טוב במרכז העיר בסיטואציה הזו.
    מצא חן בעיני במיוחד, הדגש האסתטי שהעירייה שמה, שלא ישימו כסאות כתר פלסטיק, כאילו הרחוב זה החצר של איזה ערס. החשיבות של טיפוח העיר, חשוב גם חיצונית וגם לא לאפשר לשיכורים מקום במרכז העיר להסתובב.
    רוצים מקומות בילוי בשלוש בלילה? אז אפשר במקום בלי מאות בנייני מגורים שישנים בהם משפחות ואנשים עם אוזניים וחיים

  7. אילנה

    החלטה מצויינת נקווה שתהייה גם על שאר הבארים והמועדונים שנמצאים בסביבות בתי מגורים.

  8. אחד שגר בשוק

    ברוקביץ סמרטוט מלא כארה כאשר אתה בא לעזור כיביכול לבעל המועדונים שזה הלילה במחמה יהודה אתה חושב שיש דיירים שסןבלים מזה שהחיים שלהם נהפכו לגינהם שב בשקט אתה קופץ על כל עגלה חתיכת עבד נרצע מי ביקש ממך להתערב בעיניין זה

  9. אבי הנסיך

    החלטה מצוינת !!! רק חבל שזה באיחור, אבל עדיף לצערי אין יום ואין לילה אחד שקט אנשים גרים שם, מבוגרים משפחות עם ילדים, אנשים צריכים לקום בבוקר לעבודה, מי שרוצה חיי לילה שילך לאיזור תעשייה שם הרעש והשיכרות לא מפריע לאף אחד

  10. גדי רוזן

    הגיע הזמן להחזיר את חנויות השוק למכירות ירקות, תבלינים, עופות, דגים ובשר. מועדונים יש איזור תעשייה תלפיות, או נחלת שבעה שאין בה כמעט דיירים.

  11. רן

    יש להקצות מקום חלופי לבעלי העסקים. חיי הלילה בירושלים צריכים להישמר ועל כן עיריית ירושלים צריכה לבנות איזור של פאבים, ברים, מועדונים שלא יפריעו לתושבים.

  12. צחי תושב המרכז

    שוק מחנה יהודה הפך למותג.
    ההחלטה לרכז ,עשרות בעלי עסקים צעירים ,יוצאי יחידות קרביות ,לאפשר להם להחיות את השוק הרדום והמנונמנם הייתה החלטה נכונה ,מקצועית פורצת דרך ,באים מכל הארץ ללמוד ולהכיר את המודל .
    במקום להמשיך ולטפח ולפתח ,בוחרים בדרך הקלה לסגור…
    יותר פשוט לרכז יותר צוותי פיקוח ושיטור ,ולהשליט סדר .
    כואב על בעלי העסקים הצעירים ,שחלמו ובאו להגשים את חלומם בשוק מחנה יהודה .
    עיריית ירושלים קחו אחריות על החלטה נכונה שלכם ותבנו מודל פיקוח ושליטה .

  13. גל

    ראש העיר הכי גרוע שהיה כאן אי פעם… קבלת החלטות גרועות ביותר. נריסת מבנים יפיפיים לשימור ובניית מיגדלים. בסוף לא יעשאר דבר מיופיה של ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר