לימודים מהבית באמצעות זום בשל משבר הקורונה (צילום: אייל טואג)
לימודים מהבית באמצעות זום בשל משבר הקורונה (צילום: אייל טואג)

הקורונה בירושלים: 1,091 תלמידים ואנשי הוראה מאומתים לנגיף

מנתוני משרד החינוך שהגיעו לידי "כל העיר" עולה עוד כי מספר המבודדים עומד על 4,257 תלמידים ואנשי צוות. יחד עם זאת - יצוין כי מומחים מותחים ביקורת בימים האחרונים על נתוני המבודדים וטוענים כי המספרים בפועל גבוהים בהרבה

פורסם בתאריך: 14.9.21 16:50

שנת הלימודים נפתחה לפני שבועיים בדיוק, ואחד הנושאים שתופסים את מרבית תשומת הלב בימים האחרונים הוא מספר התלמידים ואנשי הצוות המבודדים. עד כדי כך הנושא מדובר, שראש הממשלה נפתלי בנט ושר החינוך ניצן הורביץ מתכננים לאשר אחרי החגים מתווה חדש שימנע בידודים מכיתות שלמות בשל תלמיד אחד או שניים מאומתים.

אז מה מראים המספרים? על פי נתוני משרד החינוך – נכון להיום, שלישי (14.9) ישנם כ-150,000 תלמידים ואנשי צוות בבידוד ברחבי הארץ. לידי "כל העיר" הגיעו הנתונים המעודכנים לירושלים – ונראה כי המצב לא כזה רע כפי שניתן היה לחשוב. יחד עם זאת – יש לציין כי נשמעות טענות קשות כנגד הנתונים שיש למשרד החינוך, בעיקר על כך שהם נמוכים משמעותית ממספר המבודדים בפועל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בירושלים, נכון ליום שלישי בשעה 13:00, ישנם 1091 תלמידים וצוותי הוראה מאומתים לנגיף הקורונה – 963 תלמידים ו-128 צוותי הוראה.

ומה לגבי מספר המבודדים? כאן מגיעים הנתונים המתעתעים. על פי משרד החינוך בירושלים ישנם נכון להיום (שלישי, 14.9) רק 4,257 תלמידים וצוותי הוראה בבידוד (4,239 תלמידים ו-18 אנשי צוות), כאשר הנתונים לא כוללים את המאומתים.

אז למה מתעתעים? כי על פי הנתונים – תלמיד מאומת בירושלים מכניס לבידוד 4 תלמידים אחרים, אך ההגיון אומר שהמספר צריך להיות גדול משמעותית, מכיוון שכיתות לימוד מכילות לפחות 30 תלמידים ואילו בכיתות גן ישנם כ-20 תלמידים.

במשרד החינוך לא מסבירים את הפערים וטוענים כי אלו הם הנתונים שמדווחים להם. אולם אחת הטענות שנשמעות לאחרונה על ידי מומחים וגם על ידי הורים היא שלא כולם מדווחים באופן רשמי על כניסה לבידוד באתר משרד הבריאות – כך שבפועל ישנם, ככל הנראה, הרבה יותר תלמידים וצוותי הוראה בבידוד.

בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות הנכונים לשעה 16:00 (שלישי), עומד מספר המאומתים הפעילים בירושלים על 5,985. אחוז הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון הינו 8 אחוזים. יצוין כי המגמה בירושלים היא של ירידה בתחלואה ובמספר המאומתים היומי – דבר שהוביל לכך שציון הרמזור של העיר ירד בתוך כשבוע מ-7 ל-6.3.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי: רק 53.2 אחוז מתושבי ירושלים התחסנו במנה הראשונה. במנה השנייה התחסנו 45.64 אחוז בלבד, ואילו אחוז המתחסנים במנה השלישית (מקרב אלה שחוסנו כמובן במנה השניה) עומד על למעלה מ-80 אחוז.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר