(צילום: הודיה טולידאנו צעירים במרכז)
(צילום: הודיה טולידאנו צעירים במרכז)

הצעירים נותנים BOOST לירושלים

כל הדרכים מובילות אל מידעל'ה - בפייסבוק, בוואטסאפ או בשיחת טלפון, מידעל'ה תיתן את כל התשובות לסטודנטים בירושלים

פורסם בתאריך: 17.8.17 13:58

"אנחנו מתים על ירושלים. אנחנו מאמינים שמעבר להיותה ערש תרבות, עיר היסטורית ובירתה של מדינת ישראל, ירושלים היא המעבדה החברתית האולטימטיבית של החברה הישראלית. מה שקורה בה ומצליח יצליח בכל מקום, ומה שנכשל בה כנראה יכשל גם במקומות אחרים", אומר בלהט רן זקן מ"צעירים במרכז", אשר הוקם לפני למעלה מעשור ביוזמת הג'וינט ומנהל קהילתי לב העיר ובשיתוף פעולה עם מספר רב של קרנות, גופים ועיריית ירושלים. "ירושלים היא האתגר שלנו לחיות יחד במקום טוב יותר, בחברה טובה יותר עם עתיד טוב יותר. אנחנו מאמינים שהכוח הכי חזק בתהליך הזה הוא אנחנו – הצעירים שחיים בה. מחיילים משוחררים עד משפחות צעירות – אנחנו הצעירים שמוכנים לקחת אחריות על החיים שלהם, על המקום שהם חיים בו ועל האנשים שהם חיים איתם". אבל רן לא לבד. לצד רן מאמינים בכוחם צעירים רבים, ירושלמים בהווה, חלקם גם במקור, וכולם שואפים לחיות בירושלים גם בעתיד. כדי להצליח ולגרום לצעירים נוספים ליהנות לחיות בירושלים פועלת "צעירים במרכז" בשלושה תחומים מרכזיים: תחום פיתוח קריירה, תחום הפיתוח הקהילתי ותחום הפיתוח החברתי. בכל אחד מן התחומים הם פועלים בדרכים ייחודיות על מנת להיטיב ולשפר חיים של צעירים בעיר, בגילאי 20-40.

(צילום: הודיה טולידאנו, צעירים במרכז)

(צילום: הודיה טולידאנו, צעירים במרכז)

מידעל'ה. כתוצאה משיתוף הפעולה בין הרשות לפיתוח ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים ו'צעירים במרכז', התווסף לפני כשנה נדבך נוסף עבור הסטודנטים הלומדים בעיר – מידעל'ה. עד לפני כשנה נאלצו סטודנטים המגיעים ללמוד בירושלים לחפור את גוגל כל פעם מחדש ולשוטט באתרים שונים, כדי לחפש מענה לשאלות שונות המציפות את הסטודנט הממוצע הירושלמי, החל מאיזה מקצוע כדאי ללמוד והיכן, באיזו שכונה בירושלים מומלץ לגור, דרך כתיבת קורות חיים בדרך הטובה ביותר, ועד לזכויות העובד, מהי פנסיה ועוד. בשנה האחרונה מידעל'ה ענתה על כל אותן השאלות, כך שהסטודנט כבר לא כל-כך מבולבל והוא אינו לבדו, כי יש מי שיסיע ויעשה סדר בבלאגן. אבל מידעל'ה היא הרבה יותר ממוקד מידע – היא הכתובת לכל עניין בירושלים. השירותים והתמיכה שהיא מציעה מעניקים לסטודנט תשובה כמעט לכל שאלה בתחומים של לימודים, קריירה, יזמות, דיור, תרבות, מיצוי זכויות והתנהלות כלכלית. נסו אותה.

(צילום: הודיה טולידאנו, צעירים במרכז)

(צילום: הודיה טולידאנו, צעירים במרכז)

מה כדאי לעשות לפני שמתחילים ללמוד. מידע'לה מציעה להתעדכן אצלה עוד לפני תחילת הלימודים: ייעוץ לימודים והשכלה, עזרה בחיפוש מלגות וסיוע בהגשת טפסים ומכתבים אישיים למלגה, מערך קורסים, הרצאות וסדנאות תלת-שנתיות בנושאים מגוונים ובמחירים מסובסדים במיוחד, כמו למשל סדנאות התמקצעות לצעירים: סדנת לינקדאין, קורס עוזרים פרלמנטריים, קורסי שפות, עריכת וידאו ועוד. בנוסף ניתן סיוע הנוגע לפיתוח קריירה הנקרא "עובדי עצות" – ניתן לקבל עזרה בכתיבת קורות חיים והכנה לראיונות עבודה, כיצד ניתן למצוא עבודה ראשונה בתחום הנלמד, הרצאות על שיווק עצמי, סיורי הייטק, ועד לליין חינוך פיננסי, התנהלות פיננסית לעצמאיים, היכרות עם תלוש המשכורת, פנסיה וביטוחים. לצד כל אלה, ניתן לקבל מידע על כל מה שקשור בירושלים: שנת לימודים ראשונה חינם, פסיכומטרי מוזל, מיצוי זכויות – שהרי לא פעם צעירים חשים תסכול של עבודה מאומצת מבלי לקבל תשלום עבור שעות נוספות.

תרימו טלפון. מעבר לכך שפשוט מאוד ליצור קשר עם מידעל'ה אם דרך הפייסבוק, הטלפון או הוואטסאפ, מידע'לה גם מגיעה אל הסטודנטים. בימים אלה מתרחשת סדרת אירוע "אמ;לק ירושלים" – בכירי עיריית ירושלים מגיעים לשיחות פתוחות וחופשיות עם הסטודנטים בעיר. מפגש בנושא תחבורה ציבורית ומפגש עם מנכ"ל העירייה על פיתוח העיר כבר התקיימו, ובשבועות הקרובים יתקיים מפגש בנושא הארנונה ומפגש נוסף שיעסוק בשוק השכירות והדיור בירושלים. ובלי קשר, מידע'לה מבקרת באופן קבוע בקמפוסים השונים – סוגרת לכם את הפינה על ארנונה, תווי חניה, סדנאות תעסוקה ופיתוח קריירה שמגיעים עד הקמפוס. בקיצור – כל הדרכים מובילות אל מידעל'ה.

(צילום: הודיה טולידאנו, צעירים במרכז)

(צילום: הודיה טולידאנו, צעירים במרכז)

ולכל מחפשי התעסוקה בעיר – לא תמיד הפתרון הוא במרכז הארץ. לשם כך 'צעירים במרכז' בשיתוף הרשות העירונית לתעסוקה, מפעילים מרכז לפיתוח קריירה שפועל במודל ייחודי: לא עוד מחשבה על השמה במקומות עבודה ומציאת תעסוקה לצעירים, אלא הכוונה לקריירה משמעותית כבר מהצעד הראשון, מהעבודה הראשונה ועד למשרת סטודנט במהלך התואר, ועבודה "של גדולים" אחריו. המרכז פועל עם אוכלוסיות מגוונות המיועדות גם לצעירים עולים, עולים אקדמאיים, צעירים בסיכון, צעירים חרדים וצעירים בני העדה האתיופית. כל אוכלוסייה מקבלת את המענה המדויק והטוב ביותר עבור הצרכים הספציפיים שלה.

מעדיפים להיות עצמאיים. אם אתם מעדיפים להיות יזמים חברתיים או טכנולוגיים, "צעירים במרכז" הוא הבית שלכם בירושלים. שם ניתן לקבל ליווי עסקים חברתיים משלב הרעיון ועד להקמה ותפעול מלא של העסק. זה מתבצע בחממה לעסקים חברתיים הנקראת "גם וגם", עם עסקים כמו הבוטקה בקטמונים, קואופרטיב בגבעה ו"לדרך – שיתוף והשכרת ציוד טיולים".

חדש מהתנור. לפני כשבוע החלה לפעול ב"צעירים במרכז" ספרייה להשאלת גאדג'טים ייחודית בשיתוף אינטל – 'ההאב' הטכנולוגי העירוני – 'Q5. בהאב יושבים בעלי מקצועות חופשיים לצד סטארטאפיסטים צעירים שנהנים מחלל עבודה שיתופי במחיר אטרקטיבי, שמאפשר להם, גם כעצמאיים, לצאת מהבית וללכת "לעבודה" בבוקר. הם חלק מקהילת יזמים הולכת וגדלה שעובדת יחד בשיתוף פעולה נהדר. בספריית השאלת הגאדג'טים הייחודית שהושקה בימים האחרונים, מוצעים מיטב מוצרי הטכנולוגיה בצורה שנגישה לכל אחד ואחת – הספרייה מייתרת את הצורך לרכוש מוצרים יקרים עבור פיתוחים טכנולוגיים שיכולים להצעיד קדימה את קהילת הסטארטאפ הירושלמית, ויכולה לשמש גם סטודנטים וסטודנטיות למקצועות כמו הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, מדעי המחשב, עיצוב תעשייתי, תקשורת חזותית, אמנות ועוד.

ליצירת קשר:
טלפון – 02-6232224
וואטסאפ – 055-9856868
מייל – [email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר