הדלקת עץ האשוח בימק"א ירושלים (צילום: ימק"א ירושלים)
הדלקת עץ האשוח בימק"א (צילום ארכיון: ימק"א ירושלים)

קונצרט, שוק וטקסים מרהיבים: אירועי חג המולד בימק"א יוצאים לדרך

אחרי הפסקה של שנתיים - חודש הכריסטמס בירושלים יחל הערב, ראשון, ה-28.11, עם הדלקת עץ חג המולד וחשיפת תאורת המגדל. עוד בתוכנית - שוק כריסטמס וקונצרט מזמורי חג המולד

פורסם בתאריך: 28.11.21 14:31

אחרי שנתיים של הפסקת פעילות בשל נגיף הקורונה – ימק"א ירושלים מודיעה בשמחה על חידוש אירועי הכריסטמס ופתיחתם לקהל הרחב. אל האירועים, המתקיימיים באופן מסורתי מידי שנה, מגיעים עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ. האירועים השנה יפתחו ביום ראשון הבא, ה-28.11.21, עם הדלקת עץ חג המולד וחשיפת תאורת המגדל. בהמשך החודש ייערך שוק הכריסטמס וקונצרט מזמורי חג המולד.

להלן אירועי חג המולד שיתקיימו בימק"א במהלך החודש הקרוב:

טקס הדלקת עץ הכריסטמס וחשיפת תאורת המגדל

על פי המסורת, טקס הדלקת אורות עץ חג המולד של ימק"א נערך מידי שנה ב -״First Advent Sunday״, היום הראשון של עונת הציפייה (Advent) שהיא העונה החגיגית שלפני חג המולד. תקופת הציפייה מתחילה ביום ראשון הרביעי שלפני חג המולד ונמשכת עד ערב החג עצמו. לפני הטקס יוכל הקהל ליהנות ממאכלים ומשקאות בניחוח החג. במהלך הטקס תופיע תזמורת הנוער של ימק"א, פרופ' גדי שפלר ינגן בפעמוני המגדל, סנטה קלאוס יבקר את הקהל ותישא דברים מנכ״לית ימק"א רנא פאהום. הטקס יסתיים בספירה לאחור ובהדלקת אורות חג המולד של עץ האשוח ושל מגדל ימק"א. עץ הכריסטמס יוצב בחצר של ימק"א עד אמצע ינואר 2022. יום ראשון, ה-28.11.21, בשעה 18:30. הכניסה הנה חופשית ותתאפשר לאורך כל שעות היממה. 


כריסטמס בימק"א (צילום: Jerusalem International YMCA)

כריסטמס בימק"א (צילום: Jerusalem International YMCA)


שוק הכריסטמס של ימק"א

כמקובל באירופה, המרקט נערך בכמה אוהלים מחוממים עמוסים בדוכנים של ערמונים חמים, יין חם, קוקטליי כריסטמס, יינות, גבינות ושוקולדים, מאפים מסורתיים, עוגיות כריסטמס, דברי מתיקה ועוד. באוהל נוסף ימכרו בעשרות דוכנים, מוצרי כריסטמס מקוריים עבודות יד של בעלי מלאכה ממזרח ירושלים, עצי אשוח קטנים, כובעי סנטה, פסלי איילים, נרות, סבונים משמן זית, ועוד. את האווירה ישלימו שחקנים בדמותו של סנטה קלאוס, שיסתובבו ברחבי הפסטיבל, לצלילי נגינת פעמוני המגדל, כאשר מכונת שלג תמטיר שלג על עץ האשוח. חמישי, שישי, שבת, 2-4.12.21, 11:00 בבוקר עד 22:00 בלילה (בשישי עד 19:00). הכניסה חופשית. 

הקונצרט המסורתי בערב חג המולד

הקונצרט המסורתי ייערך כמדי שנה באודיטוריום ההיסטורי והקדום של ימק"א. יקחו בו חלק עשרות זמרים וזמרות ויבוצעו בו שירי ומזמורי חג המולד המסורתיים ועוד. מחוץ לאודיטוריום ולפני הקונצרט, ייערך מופע פעמוני המגדל של ימק"א בנגינה של פרופ‘ גבי שפלר. שישי, ה-24.12. הכניסה בתשלום.

מנכ"לית ימקא רנא פאהום: "אנחנו מאוד מתרגשים לקראת החגיגות השנה ומצפים לפגוש את הציבור הרחב והחברים של ימק"א, שכל כך התגעגענו אליהם במהלך השנתיים האחרונות. עברה עלינו ועל העולם תקופה קשה ואנחנו בהחלט מתכוונים לשמח את העיר וכל תושביה: נוצרים, מוסלמים, ויהודים ובני כל הדתות כאחד. אני מזמינה את כולם להצטרף אלינו לחגיגות ולהזדהות עם "המסר הימקאי" החשוב, המאחד את האנשים המאמינים בחיים משותפים, סולידריות והפצת הטוב".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אסתר

    מניין היה עץ האשוח? איך הוא נוצר? אני יגיד לכם. בזמן האינקויזיציה תלו על העץ איברים מתים של יהודים. מזה נעשה עץ האשוח. ואנחנו במדינה יהודית, בשבת! עושים זכר לאותם הימים האלה! בושה וחרפה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה יופי של אירוע . סוף סוף אחרי הקורונה מתאפשר לחגוג ולראות קצת אופטימיות וטוב.
    חבל שכל מיני פרימיטיבים צרי אופקים חושבים אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר