פרלמנט (צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)
(צילום אילוסטרציה: javlindy / depositphotos.com)

"השכונה שומרת על רף מסוים של אוכלוסייה מאוד אמידה" – הפרלמנט של בקעה

קיבצנו את כוכב העבר של בית"ר ירושלים ויקטור לוי, יו"ר המינהל הקהילתי גלית רג'ואן, בעלי קפה קאלו - יעקב בן אלול ואת יועצת הנדל"ן אסתי אפשן - כולם מכירים את בקעה כמו את כף ידם - כדי שיספרו על היתרונות והחסרונות של השכונה

פורסם בתאריך: 17.12.21 07:50

 

"השכונה מאוד איכותית, מתורבתת, אנשים ברמה"

ויקטור לוי, הבעלים של "מפגש המזל", מכוכבי בית"ר בעבר
"יש לי עסק בבקעה כבר כמעט 40 שנה, כך שאפשר להגיד שאני כמעט תושב השכונה, חי ומכיר אותה היטב וגם התגוררתי בה בעבר – ברחוב נפתלי. החנות שלי היא מקום מפגש מרכזי בשכונה, ברחוב מרכזי ובעיקר לגבי אושיות ספורט בכלל וכדורגל בפרט, שבאים לסוג של פרלמנט – באים ומדברים על כל מיני נושאים. השכונה מאוד התפתחה בשנים האחרונות, ויהודים, בעיקר מצרפת אבל גם מארצות הברית, מאוד אוהבים את הסגנון הייחודי שיש כאן וקנו דירות ברחבי בקעה.

"לפני הקורונה איזור העסקים מאוד פרח, אך הוא נפגע מאוד ומאז לא התאוששנו. אני אוהב את סוג האנשים שגרים כאן. השכונה מאוד איכותית, מתורבתת, אנשים ברמה גבוהה. זה שכונה מאוד טובה, שנמצאת במיקום מצוין".

"בבקעה יש תושבים פעילים ואכפתיים"

גלית רג'ואן, יו"ר מינהל קהילתי בקעה רבתי
"יש אוכלוסייה מאוד מגוונת בשכונה, שהיא מאוד צבעונית ומכלל המגזרים עם הרבה משפחות צעירות. זו שכונה היסטורית שיש בה דגש מאוד גדול על שימור, גם במסגרת תוכנית אב. בשנים האחרונות יש מסביב לבקעה התחדשות עירונית אדירה, שמשפיעה על השכונה, כאשר לאורך ציר הרכבת יש אישור לבניית מגדלים. בתוך בקעה עצמה יש הרבה פרויקט מסוג תמ"א 38, התחדשות קטנה יותר, אך לא מדובר במגדלים.
"בבקעה יש תושבים פעילים ואכפתיים, ראינו את רוח ההתנדבות בתקופת הקורונה וזה היה מרגש ומחמם את הלב. חלקם סייעו רבות לקשישים בודדים, בין אם זה באמצעות חלוקת מזון או בשיחות טלפון. היתה לנו קבוצה בשם "המלאך השומר", שדאגה לשמור על קשר איתם. התושבים מעורבים בנושא האורבני והפיתוח של השכונה.
"המינהל הקהילתי מנסה להנגיש את השירותים שלו לתושבים על פעילותיו השונות בדגש גם על תחום התרבות. חשוב לנו לתת מענה ולהיות קשובים לתושבים לכל המגזרים השונים בשכונה. יש לנו הרבה שותפים מתוך הקהילות עם בניית תכנים. השכונה היא בסמוך לפארק המסילה ורחוב דרך בית לחם שבו יש מסחר רב שזה בהחלט יתרון".

?עשה לכם חשק לעבור לגור בבקעה? כנסו ללוח הדיגיטלי של ירושלים

"שכונה קטנה עם יתרונות רבים"

יעקב בן אלול (קאלו), בעלי קפה "קאלו"
"בקעה מתפתחת לה לאיטה והשכונה מדברת בעד עצמה. היא שומרת על רף מסוים של אוכלוסייה מאוד אמידה. אלה אנשים שמאוד אוהבים להתגורר בה. הם נהנים מאוד מהבתים הישנים, מההיסטוריה הרבה שיש בשכונה ומכך שהיא עתיקה ויפיפייה.
"רחוב דרך בית לחם, הראשי בשכונה, עבר שדרוג. המבואות שלה גם כן השתנו וחלק מהמבנים פה עוברים שינוי במסגרת שימור ומחדשים את פניהם. המרקם השכונתי מאוד השתנה ממה שהיה לפני 40-30 שנה, אז התגוררו בבקעה יותר יוצאי צפון אפריקה, אך כיום יש יותר תושבים שהגיעו מחו"ל, מצרפת ומארצות הברית, שרכשו נכסים והעבירו לבקעה את ביתם. מדובר בשכונה קטנה אך עם יתרונות רבים. מבחינה עסקית, הקורונה נתנה מכה לבעלי העסקים, אך אני מאמין שזה ילך וישתפר עם הזמן".

"שכונה שיש לה אופי מיוחד, היסטורי"

אסתי אפשן, יועצת נדל"ן במשרד 'פוינט נדל"ן'
"בקעה היא אחת השכונות היותר יוקרתיות של ירושלים, היא היתה כזאת בעברה ואין סיבה שלא תמשיך להיות כך גם בעתיד. זו שכונה שיש לה אופי מאוד מיוחד, היסטורי. מתגוררים בה אנשי חוץ רבים בעיקר מצרפת ומארצות הברית, אבל יש בה עוד אוכלוסיות ממגזרים שונים כמו חרדים, חילוניים, ודתיים החיים יחדיו במרקם חיים מיוחד.

"מדובר באיזור מאוד מרכזי ומבוקש ומכיוון שכך, מחירי הדיור רק עולים. במסגרת ההתחדשות, יש לא מעט מבנים שעברו תמ"א 38, ופחות פינוי-בינוי שלא מתאים לשכונה היסטורית. במקביל, יש גם קצת פרויקטים חדשים. יתרון נוסף של השכונה הוא בכך שקו הרכבת הקלה יעבור בדרך חברון, והדבר ישפיע גם כן על המחירים. זו שכונה מאוד יפה מבחינה חיצונית, יש הרבה ירוק ובניגוד לשכונות אחרות – בבקעה זה מאוד בולט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בעד עופר ברקוביץ

    חבל מאוד שראש העיר וכל הקבלנים שעובדים
    מטעמו לשיפור תשתיות העיר ???
    תרמו עד כה לפקקי ענק ולדוגמא ,הרסו את כביש
    רחוב אוסישקין . יש כעת בכביש נזה המון מהמורות ,טלאים על גבי טלאים ,חריצים עמוקים ועוד פגעים
    רבים כתוצאה מחוסר סיום עבודות בו ,למזכרת לרוכבי הדו גלגליים שמסכנים את חייהם ( יעלו למידרכה
    ויסכנו גם הולכי רגל ). בפעם הבאה נצביע לעופר ברקוביץ ,דן בירון ולכל אחד שיעמוד בהבטחתו
    להדיח את ראש העיר הנוכחי .

  2. אני

    אולי כשתורידו מחירים ותאפשרו למעמד הביניים ולצעירים לקנות בתים בשכונות ירושלים אז ירושלים לא תזדקן. ולא תהיה נחלת העשירים. ובכלל מי אמר שדווקא העשירים הם המתורבתים והאיכותיים. כתבה מרגיזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר