עידן שמש, ירדן שועה (צילומים: אורן בן חקון)
עידן שמש, ירדן שועה (צילומים: אורן בן חקון)

דעה | בודד בקרב: מי יעזור לירדן שועה להשאיר את בית”ר בליגה?

התקפת בית”ר נראית איום ונורא ואפשר להראות למספר זרים את הדרך הביתה ועל הדרך לחסוך כסף. ואיך ניתן לחזק את ההתקפה הצהובה? עידן שמש מהפועל ירושלים הוא אופציה בהחלט ראויה

פורסם בתאריך: 6.1.22 06:52

במהלך המחצית הראשונה של המשחק מול מכבי נתניה רשמתי פוסט בפייסבוק בדף הפרופיל שלי, שאם בית”ר תצא עם נקודה מהמשחק הזה, זה יהיה שווה ערך לניצחון. המחצית הראשונה של המשחק היתה מביכה עבור בית”ר, שהציגה יכולת חלשה. זה היה נראה כמו קבוצת נערים  נגד קבוצה בוגרת. שום תכלית, שום תבנית משחק, שום הנעת כדור, רק קבוצה שהולכת אחורה ומתגוננת ומחכה כבר לשמוע את השריקה לסיום המחצית.

אני אוהב את יוסי מזרחי וכואב לי שהוא זה שלקח את התפקיד הכי קשה בליגה בשעה הכי קשה של בית”ר. תפקיד לחוץ ותובעני והכי הכי כפוי טובה שיש. אבל לדעתי מזרחי, כמו קודמו בתפקיד, טועה בכך שהוא עולה עם מערך של חמישה שחקנים בהגנה. זו שיטה שלא מתאימה לסגל של בית”ר,  שאין בו שחקנים כנף מהירים שיודעים לשרוף את הקו ולתמוך בהתקפה, וחסרים גם בו שחקני קישור יצירתיים. בית”ר צריכה לחזור לשיטת שני הבלמים וארבעה שחקנים בהגנה.

המחצית השניה היתה טובה יותר עבור בית”ר, בעיקר כי נתניה הפקירה את ההגנה שלה ושלחה כמה שיותר שחקנים קדימה כדי לנסות להשיג ניצחון. למזלה הגדול של בית"ר, למרות השליטה האבסולוטית של נתניה, היא לא באמת סיכנו את איתמר ניצן ודווקא חלוצי בית”ר הם אלה שהגיעו לשלושה מצבי הבקעה בטוחים, ועם חלוץ איכותי בנוסף לירדן שועה זה היה נגמר בנצחון.

האסלביינק פשוט לא ברמה ולא צריך להמשיך, אם שועה היה מגיע למצב של אחד על אחד מול דני עמוס אין לי ספק שלבית”ר היו מתווספות עוד שתי נקודת קריטיות להמשך המאבק בתחתית. שועה זה נקודת האור בבית”ר והוא סוחב על גבו את הקבוצה. מי היה מאמין.

לקראת חלון העברות של ינואר הייתי משחרר ארבעה זרים: ג’אסי, בואצ’י, האסלביינק ומארה ומשאיר רק את מחיאס הבלם שיחזור ויאנקוביץ’, שלטעמי כן מבין איפה הוא נמצא ומקריב מעצמו למען הקבוצה. אין לי ספק שיחד עם חזרה של מיכאל אוחנה בדקות שיקבל, הם יצליחו להשאיר את בית”ר וגם לחסוך לא מעט כסף מבחינה כלכלית.

אחרי שחרור השחקנים בית”ר צריכה גם להתחזק, רק שכסף אין לה יותר מדי ולכן הייתי מחפש פתרונות זולים. אחד מהם הוא עידן שמש, החלוץ של היריבה האדומה. לשמש נעשה עוול על ידי זיו אריה, כך שהייתי מנסה להביא אותו. ביחד עם שועה, שחייב להישאר בכל מחיר, יכול להיות לבית"ר צמד קטלני בהתקפה. שמש הוא גולר, אחד שמביא מספרים, מחפש הזדמנות בבמה המרכזית וגם יכנס ללב של האוהדים. יכול להיות הג’וקר שיציל את בית”ר מירידה?

לסיום, אביאל זרגרי. כואב לי מאוד עליו ועל המצב בו הוא נמצא. משה חוגג רצה “לעשות עליו קופה” והציב עליו תג מחיר לא ריאלי (מעל מיליון יורו), שהרים את הציפיות על הגב של הקשר הצעיר מה שגורם לו כבר עכשיו לנזק רב ואולי בהמשך לשאר הקריירה. זרגרי צריך לחזור לעצמו דרך הפעולות הפשוטות והבטחון יחזור בהתאם בתקווה שיממש את הפוטנציאל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר