פרלמנט (צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)
(צילום אילוסטרציה: Depositphotos_ikostudio)

הפרלמנט של המושבה: "מחירי הדירות רק הולכים ומאמירים בלי שום סיבה והיגיון"

קיבצנו את חניתה שטרן, מוטי גיגי, קירה גורן-מזרחי והדס עפרת, כולם מתגוררים במושבה הגרמנית כדי שיספרו לכם מה טוב ומה פחות בשכונה שלהם

פורסם בתאריך: 14.1.22 08:05

"הכל נגיש, קרוב, ויש בה הכל"

חניתה שטרן, חברת ועד, נציגת התושבים במינהל גינות העיר
"המושבה הגרמנית היא שכונת ילדותי, ולמעשה חזרתי אליה לפני כארבע שנים, לאחר שגרתי מחוץ לשכונה ומחוץ לעיר. אני מרגישה שהשכונה היא כמו בית. זה מקום שכיף ונהדר לגור בו, הכל נגיש, קרוב, ויש בה הכל. אם בא לי קפה, אז על הציר הראשי בעמק רפאים, יש בתי קפה. אם אני צריכה טיפול רפואי, אז יש קופות חולים בשכונה. יש מענה לכל דבר.

"מה שמפריע לי זה מחירי הדירות שרק הולכים ומאמירים בלי שום סיבה והיגיון. מדובר בדירות ישנות, ומחירי השכירות או הרכישה הם בשמיים. זה בהחלט קיים בכל ירושלים, אבל אצלנו זה מורגש במיוחד.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"כחברת ועד, ואני יכולה להגיד שיש התפתחות בנושא החברתי. המינהל מנסה לחבר בין התושבים באמצעות פלטפורמות שונות, שהחלו עוד בגל הראשון של הקורונה. הוא גם קירב את בני הנוער לבני הגיל השלישי. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם ארגונים וגופים שונים כמו הוועד האורבני ומקיימים אירועים ופעילויות שונות, חלקן כבר התקיימו וחלקן יתקיימו בהמשך".

"מי שמגיע לשכונה מתאהב בה"

מוטי גיגי, יו"ר ועד "המושבה"
"נולדתי בשכונה לפני כ-60 שנה וגדלתי בה. עברתי בה את כל התקופות והמהפכים. החל משנות ה-80 וה-90 האוכלוסייה התחלפה, ורוב התושבים הראשונים של המושבה, שהיו עולים חדשים, עזבו מכיוון שלא היו בעלי הבתים אלא גרו בדירות של עמידר. במקומם הגיעו תושבי חוץ אמריקאים וצרפתים, בעלי יכולות כלכליות גבוהות, וזה שינה את המרקם. למרות זאת, עדיין יש פה בסיס של תושבים ותיקים.

"מצד שני, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקנות בשכונה דירה, המחירים פה לא אפשריים לזוג צעיר, וזה לא פשוט גם לשכור דירה. בהסתכלות קדימה, יש פה תמהיל מאוד נחמד של תושבים חדשים לצד וותיקים, חבר'ה צעירים, המון צעירים גרים בשכירות.

"זו שכונה תוססת ומרכזית. מי שמגיע לשכונה כשוכר חדש מתאהב בה בקלות. הכל בה זמין ובהישג יד. העובדה שהרחוב המרכזי, עמק רפאים, הוא מישורי מאוד מקילה על ההליכה. הוא נהדר לרוכבי אופניים ולמשפחות עם עגלות תינוקות, זאת בניגוד למקומות אחרים בירושלים. יש המון בתי עסק משפחתיים קטנים, ויש פה בהחלט אווירה שונה וטובה עם מסחר רב. בימי שישי אפשר למצוא כל מיני פרלמנטים פעילים של התושבים הוותיקים, ששותים קפה בשבע בבוקר ומשוחחים על ענייני היום. הפעילות בשכונה רבה ומבורכת תחת המרקם המיוחד שבו חיים זה לצד זה חילוניים, דתיים וחרדים בהרמוניה מלאה. זו שכונה יפה והיסטורית ומגיעים הרבה לבקר ולטייל בה".

"קיבוץ גלויות ומגוון תרבויות"

קירה גורן-מזרחי, תושבת השכונה
"אנחנו גרים במושבה הגרמנית כ-10 שנים. זו שכונה טובה ומרכזית וניתנים בה שירותים לכל המשפחה. אני מאוד אוהבת אותה בגלל קיבוץ הגלויות ומגוון התרבויות, המגזרים והמדינות – כיפות סרוגות, מסורתיים, חרדים, חילוניים, וזה נפלא לחיות כך, כולם ביחד בהרמוניה; לשמוע שפות שונות. יש בשכונה ערבות הדדית, תושביה נעימים ועוזרים. זו שכונה מאוד בטוחה ואמינה.

 

 

"אני גרה אמנם בדירה קטנה והייתי שמחה לעבור לדירה גדולה יותר, אבל כל כך טוב לי בשכונה שאני מעדיפה להישאר בה, גם בדירה קטנה. המתנ"ס 'בית יהודית' מציע חוגים לכל הגילאים. יש בשכונה פארקים, גינות קהילתיות ופעילויות שונות, ובכלל היא מאוד תוססת ופעילה. פשוט כיף לגור כאן".

"אווירה כפרית בלב העיר"

הדס עפרת, יו"ר ועד מינהל גינות העיר, תושב השכונה:
"במקור אני מתל אביב. כחייל הייתי מגיע למושבה בימי שישי והתאהבתי בשעות של שישי אחר הצהריים עם האור הזהוב של השמש שחודר בין העננים. זה אור אחר מזה של תל אביב. מאז אני כאן – גר בשכונה כבר 45 שנים.

"אחד הדברים שהכי בולטים בעיניי הוא האווירה הכפרית בלב העיר. ירושלים של אז היתה הרבה פחות צפופה משל היום. יש משהו בעיר הזאת שהוא יוצא דופן ממקומות אחרים בעולם. בודדים המקומות שיש בהם מרווח פנימי גדול מאוד, האור בין הבתים, החלל הפתוח, הירוק מכל עבר, זה יוצא מן הכלל.

"המושבה של העבר הייתה מאוד הטרוגנית, והיו בה תושבים מכל המעמדות, עשירים ועניים, ילידי הארץ ועולים חדשים, אשכנזים וספרדים, חילוניים ודתיים. בשני העשורים האחרונים יש יותר ויותר דירות שנמכרות לבעלי אמצעים, וזה הביא לשכונה תושבים אנגלו-סכסיים רבים. אין לי כלום נגדם, אבל אני בעד הטרוגניות. כיום השכונה הופכת להיות יותר מגזרית. קצת חבל, בעיניי. למרות זאת, עדיין כיף לחיות כאן. זכיתי".

 


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר