הפגנת נהגי האוטובסים בחודש שעבר (צילום: טוהר לב ג'ייקובסון)
הפגנת נהגי האוטובסים בחודש ספטמבר האחרון (צילום: טוהר לב ג'ייקובסון)

בחסות בית הדין לעבודה: נמנעה ההשבתה החלקית של התחבורה הציבורית בירושלים

בדיון שהתקיים הערב, שלישי, בבית הדין הארצי לעבודה הוחלט כי ההשבתה שהיתה אמורה להתקיים מחר בקווי אוטובוס רבים בירושלים תבוטל. עוד נקבע כי נציגי הוועדים יעודכנו באופן במו"מ המתנהל בין החברות המפעילות למשרד התחבורה בנושא תנאי ההעסקה. באם לא תחול התקדמות במגעים - הוסכם כי תהיה השבתה של 8 שעות ב-9.3

פורסם בתאריך: 15.2.22 19:32

עדכון אחרון: 15.2.22 21:54

***עדכון 21:50**

בחסות בית הדין הארצי לעבודה – נמנעה ההשבתה החלקית של התחבורה הציבורית בירושלים

לאחר דיון שהתקיים הערב בבית הדין הארצי לעבודה, הוחלט כי איגוד ועדי התחבורה הציבורית יקבל עדכון שוטף מהחברות המפעילות את התחבורה הציבורית בשיחות שמתנהלות בינן לבין משרדי התחבורה והאוצר בנושא שיפור תנאי ההעסקה של הנהגים ושמירה על ביטחונם.

כזכור, מחר, רביעי, בשעות הבוקר המוקדמות היתה אמורה להתקיים שביתת ענק של נהגי התחבורה הציבורית המאוגדים בארגון 'כוח לעובדים'. אולם, כאמור, ההשבתה בוטלה בחסות פשרה שמצא בין הדין הארצי לעבודה.

מאיגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" נמסר כי "בית הדין הארצי לעבודה קבע כי בשלושת השבועות הקרובים, ועד לפגישת המפעילים עם שרת התחבורה מירב מיכאלי ועם נציגי משרד האוצר ב-28.2 – חברות התחבורה הציבורית יעדכנו באופן שוטף את נציגות העובדים. יומיים לאחר הפגישה ינתן עדכון לבית הדין על התקדמות המגעים".

באיגוד מדגישים כי "במידה ולא תהיה התקדמות משמעותית, יאשר בית הדין שביתה של 8 שעות בכל החברות ללא אפשרות של צווי מניעה נוספים. בתמורה תדחה שביתת איגוד ועדי התחבורה עד למועד 9.3. כפי שעלה מן הדיון, גם החברות מכירות בכך שרק איום השביתה מאלץ את הצדדים לפעול. בית הדין הבהיר כי לא ייתן יד לגרירת רגליים של משרד התחבורה או של החברות".

***

כזכור, מוקדם יותר פורסם על ההשבתה הצפויה בקווים רבים ברחבי ירושלים שמופעלים על ידי חברות סופרבוס, אלקטרה אפיקים תחבורה (לשעבר אגד תעבורה) ודן בדרום. בירושלים היו אמורים להיות מושבתים קווים רבים בפריסה עירונית רחבה, כמו גם קווי עוטף ירושלים.

באיגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" הסבירו כי "הנהגים מוחים על סחבת במו"מ המתנהל בינם לבין החברות בנושא העלאת שכר הנהגים, כאשר מצד אחד החברות מתנות את העלאת השכר בקבלת תקצוב ממשרד התחבורה, ומצד שני גם המגעים בינן לבין משרד התחבורה בעניין מתנהלים בעצלתיים וללא שום התקדמות ממשית".

כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשלושה וחצי חודשים, השבית איגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" לראשונה את קווי האוטובוסים בשלוש החברות – השביתה הענפית הראשונה בתחבורה הציבורית. בארגון "כוח לעובדים" טוענים כי "בהוראת בית הדין לעבודה בירושלים, נקבע כי על החברות לנהל מו"מ ענייני לשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים תוך עדכון איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, בכל הנוגע למגעים לקבלת תקצוב ממשרד התחבורה".

תום פרומוביץ, ראש ענף תחבורה ב"כוח לעובדים": "בשלושה חודשים לא התקדם דבר. חברות התחבורה, מציגות עמדה מתואמת, ומחכות שהמדינה תכניס את היד לכיס. משרד התחבורה לא לוקח אחריות, לא מתחייב, ולא מספק שום אמירה ברורה. גרירת הרגליים הזו פוגעת בכולנו: הציבור בישראל שסובל מיוקר המחייה, היום יותר מתמיד, דורש תחבורה ציבורית שתהיה זמינה וראויה. אלא שבפועל, ללא שינוי ממשי, כולנו נמשיך לסבול מתחבורה ציבורית רעבה וחלשה, ולכן 80% מהציבור משתמש ברכב פרטי".

הארון שובש, יו"ר ועד נהגי סופרבוס: "אנחנו אומרים היום לשרה ולחברות, חיכינו יותר משלושה חודשים מאז שביתת האזהרה באוקטובר. מה עשיתם בזמן הזה? נדמה שהחברות ושרת התחבורה מתנהלות במנותק מהמציאות. החסם המשמעותי ביותר לתחבורה בישראל הוא מחסור של כ-4,500 נהגים, שעזבו את הענף וכרגע לא מוכנים לחזור בגלל השכר הנמוך והתנאים הקשים. מסתבר שאין מנוס מלשבות – בכל שנה עוזבים כ-15% מהנהגים את הענף. למה אתם מחכים?".

 

 

ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים באלקטרה אפיקים: "שרת התחבורה מרבה לדבר על חשיבות הנהגים אבל לצערנו, מתעלמת מהמצוקות האמיתיות של הנהגים: לא ייתכן שאנחנו נדרשים לעבוד 270 שעות בחודש, 10 שעות לפחות בכל יום על הכביש, להתמודד עם קווים צפופים בשל מחסור בנהגים ועם אלימות הנוסעים, רק בכדי לגמור בקושי את החודש. בזמן הזה מדברת השרה על גיוס והכשרות. מי יתגייס לעבודה בתנאים האלה ומי ישאר? אם רוצים לשמר את הנהגים הקיימים ולהפוך את המקצוע לאטרקטיבי, צריך להכיר במקצוע, להכיר בותק מקצועי ולשלם שכר הולם".

מזל אופיר, יו"ר ועד העובדים בדן בדרום: "אנו קוראים לנהגים בכל החברות להצטרף אלינו ביום השביתה. עוד דיבורים יפים מפקידי המשרד לא ישנו דבר. הגיע הזמן להפסיק לפחד ולהבהיר לחברות ולמשרד התחבורה שלא ניתן שיזלזלו בנו".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר