מאשה מנוחין (צילום: פני אלימלך)
מאשה מנוחין (צילום: פני אלימלך)

"להעז, לחלום ולעשות את המקסימום"

מאשה מנוחין עזבה קריירה בטוחה ומבטיחה בהייטק, כדי להגשים חלום ולעשות את מה שהיא הכי אוהבת. היום, כמעצבת פנים, היא מגשימה חלומות של אחרים. "אני חושבת שאני מוסיפה יופי לעולם הזה, וגם תורמת לסביבת מגורים טובה ונוחה יותר לאנשים"

פורסם בתאריך: 6.3.22 17:35

שם: מאשה מנוחין.

עיסוק: מעצבת פנים.

שנת הקמת העסק: 2017.

מצב משפחתי: בת 40,  נשואה ואימא לשלושה ילדים.

מגורים: מודיעין, בעבר התגוררה בירושלים. רבים מלקוחותיה הם ירושלמים.

למה דווקא עיצוב פנים: "במשך שנים רבות עשיתי קריירה בהייטק. עסקתי בפיתוח וניהלתי כמה פרויקטים, ובשלב כלשהו הבנתי שאני רוצה לעשות שינוי. תוך כדי עבודה בהייטק התחלתי ללמוד עיצוב פנים. זה היה החלום שלי כל החיים. תמיד הסתכלתי על מגזינים ותוכניות עיצוב. בנוסף, נולדתי בסנט פטרבורג, לתוך היופי ועיצוב הפנים התמידי, וכל זה חדר פנימה. כשסיימתי את הלימודים התחלתי לעבוד כעצמאית".

התמחות: "תכנון מדוקדק של כל פרט ופרט בעיצוב ושיפוץ דירות מכל הסוגים ובכל דרגות הקושי, כולל הריסת קירות ותכנון מחדש של כל המערכות, החל מאינסטלציה, תאורה ועד הזמנה אישית של ריהוט ותכנון מטבחים. בניתי צוות של אנשי מקצוע שיודעים להפוך את הוויז'ן שלי למציאות בצורה המקצועית והטובה ביותר שאפשר".

מה החזון שלך: "אני חושבת שאני מוסיפה יופי לעולם הזה, וגם תורמת לסביבת מגורים טובה ונוחה יותר לאנשים. מבחינתי, זו שליחות".

קשיים בדרך: "לצאת לעצמאות מהייטק זה קושי בפני עצמו וזה אתגר לא קטן, גם פיננסי וגם תודעתי. הייתי צריכה לשנות את הגישה שלי ב-180 מעלות, על מנת שאוכל להצליח ולצמוח. בנוסף, בעבודה תמיד יש אתגרים. אני מתכננת משהו ובביצוע קורים דברים, ואין שיפוץ שבו הכל הולך חלק. אבל הניסיון הקודם שלי, כמנתחת מערכות ומנהלת פרויקטים, מסייע לי ומציל אותי לא פעם, וכשצץ משהו אני יודעת לתת מענה, ומהר".

מוטו בעבודה: "קודם כל שקיפות. חשוב לי שהלקוח יבין מה הוא מקבל, על מה הוא משלם, ושיהיה שותף לתהליך לאורך כל הדרך".

סיפור בלתי נשכח: "לפני כמה שנים עצבתי דירה די קטנה של שלושה חדרים. האתגר הגדול היה שזו הייתה משפחה של חמש נפשות, הורים ושלושה ילדים, והייתי צריכה להמציא חדר נוסף על מנת להפריד בין הבנים והבת ולהוסיף חדר שירותים. אחרי תכנון מאוד מדוקדק וקשה, הצלחתי לבנות בדירה הזאת חדר שינה להורים ואף להוסיף שירותי אורחים. בנוסף, בימים אלה יש לי בבניין אחד שלוש דירות שהן זהות במראה שלהן, ואותן אני מעצבת. האתגר הוא לעצב כל דירה בצורה שונה בהתאמה אישית לכל משפחה".

 

 

הלקוח הירושלמי: "בפרויקטים הירושלמים יש ייחודיות, כי ירושלים היא עיר מאוד מיוחדת ולא דומה לשום מקום אחר בעולם, ולכן העיצובים בעיר שונים מתל אביב. זה משהו יותר חם עם טאץ' מקומי".

מתחרים: "כמו בכל תחום, גם בעיצוב פנים יש תחרות ויש לא מעט מעצבות פנים, אבל שם המשחק הוא מקצועיות, להוכיח את עצמך בשטח ומי שרוצה לעבוד, עובד. היום יש מודעות לצורך באיש מקצוע שיתכנן את השיפוץ העתידי".

העצמה נשית: "בהשכלתי יש לי תואר בכימיה ובפיזיקה, ואני יכולה ללמוד כל דבר. אני חושבת שאין תחום שאישה לא יכולה לעסוק בו, ללמוד אותו ולעשות אותו בצורה הטובה ביותר. זה רק עניין של להעז, לחלום ולעשות את המקסימום".

ירושלים לאן: "אני רוצה לראות את ירושלים תוססת וחיה, שיהיה בעיר מקום לכל אחד: בוגרים וצעירים, דתיים וחילוניים, שיהיו מקומות עבודה, מקומות בילוי ומקומות תפילה ושסוף סוף יחזרו התיירים".

איפה תהיי בעוד 20 שנה: "אני רואה את עצמי ממשיכה לעסוק בתחום עיצוב הפנים, עובדת קשה ומגדילה את העסק שלי עם עובדים נוספים. שיפוץ הוא הרפתקה שעולה הרבה כסף וצריך איש מקצוע שיתכנן ויעשה אותה נכון. אני רואה את עצמי ממשיכה לתרום לאחרים".

אתר אינטרנט: www.masha-design.co.il

טלפון: 054-937-3173

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר